ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوباما: بازگشایی سفارت آمریکا در تهران ناممکن نیست

رئیس جمهور آمریکا می‌گوید، ایران با پذیرش توافق هسته‌ای بخت آن را دارد که به یک قدرت موفق منطقه‌ای تبدیل شود.

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا می‌گوید امکان بازگشایی سفارت آمریکا در تهران دور از ذهن نیست، گرچه مشکلاتی زیادی در این راه وجود خواهد داشت.

اوباما: ایران می‌توان یک قدرت موفق منطقه‌ای شود

اوباما در یک گفت‌وگو با «رادیو ملی آمریکا» یا ان‌.‌پی‌. آر و در پاسخ به سئوالی در مورد احتمال بازگشایی سفارت ایالات متحده ظرف دو سال آینده و پیش از به پایان رسیدن دوره ریاست جمهوری خود گفت: «من هرگز نمی‌گویم هرگز!»

رییس جمهور آمریکا با این حال تاکید کرد که گره‌های موجود باید قدم به قدم باز شود.

او همچنین گفت که شرایط ایران با کوبا قابل مقایسه نیست و باز کردن سفارت آمریکا در تهران به مقدمات دیگری نیاز دارد.

آمریکا اخیرا و بعد از ۵۰ سال قطع ارتباط با کوبا، تصمیم به از سرگیری روابط دیپلماتیک خود با این کشور گرفته است.

به گفته اوباما، کوبا کشوری کوچک است که خطری را متوجه آمریکا نمی‌تواند بکند، اما ایران کشوری است بزرگ که از تروریسم حمایت کرده و به دنبال دست یافتن به توانایی ساخت سلاح هسته‌ای نیز بوده است.

با این حال، او ابراز امیدواری کرد که با دست یافتن به یک توافق هسته‌ای، ایران بتواند به «جامعه جهانی بازگردد».

به گزارش خبرگزاری رویترز، گفت‌وگوی اوباما با «رادیو ملی آمریکا» در تاریخ ۱۸ دسامبر و در کاخ سفید ضبط شده و قرار است مشروح آن به زودی در این هفته پخش شود.

«ایران می‌تواند یک قدرت منطقه‌ای مهم شود»

رییس جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد اگر ایران قدر موقعیت‌ها را بداند و توافق جامع اتمی را برای محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای‌اش بپذیرد، آن‌گاه می‌تواند به یک قدرت موفق منطقه‌ای تبدیل شود.

به گفته اوباما، منابع، توانایی و پیشرفت‌های شگفت‌انگیز بسیاری در ایران وجود دارد که در صورت بازگشت به جامعه جهانی می‌تواند ایران را به یک قدرت مهم در منطقه تبدیل کند.

او همچنین تاکید کرد که دست‌یابی به توافق هسته‌ای با ایران امکان‌پذیر است. پیش‌تر جو بایدن، معاون او، این احتمال را ناچیز توضیف کرده بود.

اوباما به رادیو ملی آمریکا گفته است که «نگرانی‌های دفاعی مشروع ایران» را به رسمیت می‌شناسد، به ویژه آنکه این کشور درگیر یک جنگ هشت ساله با عراق بوده است. اما در عین حال او از حمایت ایران از گروه‌هایی مانند حزب‌الله لبنان که تهدیدی مستقیم برای اسراییل هستند انتقاد کرد.

سرباز به عراق نمی‌فرستیم

اوباما در گفت‌وگوی رادیویی خود همچنین تاکید کرده است که قرار نیست میلیاردها دلار برای اعزام سربازان آمریکایی برای نبرد با داعش در عراق هزینه شود.

او می‌گوید ما باید این دلارها را صرف ساختن مدرسه، راه و توسعه زیربنایی دانش و تحقیقات در آمریکا بکنیم.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    محمود زهار: چرا ایران نباید سلاح هسته‌ای داشته باشد؟! محمود زهار عضو جناح تندرو گروه حماس و از رهبران ارشد این سازمان در گفت و گو با بی‌بی‌سی فارسی گفت که ایران هم باید مثل اسرائیل یا آمریکا سلاح هسته‌ای داشته باشد. محمود زهار عضو جناح تندرو گروه حماس و از رهبران ارشد این سازمان در گفت و گو با بی‌بی‌سی فارسی گفت: "باید از همه مولفه‌های قدرت برخوردار باشیم، از جمله سلاح هسته‌ای. نه به خاطر اینکه دنبال تجاوزگری هستیم، بلکه به خاطر اینکه نگذاریم اسرائیل به فکر حمله به کشورهای عربی و اسلامی بیفتد!

  • Behrouz

    جهان سوم و دنیای اسلام هر گونه نرمش را نشانه ضعف میداند. اوباما با ضعف وبی کفا یتی خود روی جیمی کارتر را سفید کرده است.

  • Neda

    اوباما حتی اشاره ای به نقض  شدید حقوق بشر در حکومت اسلامی ایر ان نکرده.!!

  • بهنام

    تروریستها و اراذل و اوباش حکومت ننگین حمهوری اسلامی ایران ، همین الان هم در جامعه بین المللی و به نمایندگی ازحکومت خود کامه حضور دارند و تو دیگر نمیخواهد غصه بازگشت ایران به جامعه بین المللی را بخوری . سرباز هم لازم نیست به عراق بفرستی چون قبلآ نوکر حلقه به گوشت خامنه ای به دستور اربابان خود و به نیابت از آمریکا این وظیفه خطیر را با هزینه ملت مظلوم ایران بر عهده گرفته و در حال بسط خشونت و گسترش تروریسم با چراغ سبز شماست ، آقای باراک حسین اوباما .

  • nader

    سناتور مک‌کین در یک مصاحبه با تلویزیون الحره تصریح کرد:حکومت اسلامی ایران تروریسم را در منطقه منتشر می‌کند و امنیت کشورهایی مثل یمن را به‌هم می‌ریزد. این حکومت حزب‌الله را از لبنان به سوریه آورد تا در کنار اسد بجنگد. اگر ما با رژیم ایران توافق کنیم اصول خود را که دادن آزادی به مردم عراق است فروخته‌ایم. خبرهایی که من از حضور حکومت ایران در عراق می‌شنوم نگرانم می‌کند...

  • farid

    بازگشایی سفارت آمریکا در تهران = مرگ حکومت ولایتی  اسلامی