ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اجساد قربانیان سقوط هواپیمای ایرآسیا پیدا شدند

بیش از ۴۰ جسد از آب‌های سواحل بورنئو در دریای جاوه بیرون کشیده شده‌اند. چند ساعت پیشتر، نیروی هوایی اندونزی قطعات شناور هواپیما را روی آب مشاهده کرده بود.

بیش از ۴۰ جسد از آب‌های سواحل بورنئو در دریای جاوه بیرون کشیده شده‌اند. چند ساعت پیشتر، نیروی هوایی اندونزی قطعات شناور هواپیما را روی آب مشاهده کرده بود.

دو روز پس از ناپدید شدن هواپیمای ایرآسیا، قطعات هواپیما و اجساد قربانیان آن در آب‌های سواحل بورنئو در دریای جاوه پیدا شدند. خبرگزاری فرانسه نوشت بیش از ۴۰ جسد تا ساعت ۱۱ به وقت اروپای مرکزی از آب‌های سواحل بورنئو بیرون آورده و به کشتی بونگ تومو متعلق به نیروی دریایی اندونزی منتقل شده‌اند.

چند ساعت پیشتر، نیروی هوایی اندونزی قطعات شناور هواپیما را روی آب مشاهده کرده بود. نخست تکه‌هایی سفید و نارنجی روی آب‌ها مشاهده شده بود. صبح سه‌شنبه ۳۰ دسامبر، شبکه تلویزیونی مترو، تصاویری از منطقه تجسس پخش کرد که شی‌ء نارنجی رنگی را به همراه تکه‌های سفید رنگ دیگر روی آب‌ نشان می‌داد. طبق اعلام وزارت ترابری اندونزی، این اشیا به احتمال بسیار زیاد تکه‌های هواپیمای مفقود شده بودند.

چند کشتی و هواپیما اینک به منطقه اعزام شده‌اند. این منطقه در ده کیلومتری جایی قرار دارد که پرواز QZ8501 آخرین بار روی رادار دیده شد. به گفته نیروی دریایی اندونزی، این اشیا شبیه در خروج اضطراری هواپیما هستند.

چند ساعت پیش از رویت این تکه‌ها، دودی از جزیره بلیتونگ بر می‌خاست که احتمال سقوط هواپیما را در آن منطقه بالا برده بود. مدیر تیم تجسس گفته بود این دود، همانند لکه‌های روغنی که در ۱۰۰ مایلی جزیره بلیتونگ یافته شدند، به هواپیما تعلق نداشتند.

هواپیمای ارباس A320 روز یکشنبه با ۱۶۲ سرنشین در مسیر اندونزی به سنگاپور از رادار محو شد. از آن زمان به بعد هیچ اثری از هواپیما نیست.

مسیر هواپیما و نقطه ناپدید شدن آن از صفحه رادار

در عملیات تجسسی، آمریکا و کره جنوبی نیز مشارکت دارند. به درخواست دولت اندونزی، کشتی آمریکایی USS Sampson از ناوگان هفتم نیروی دریایی ایالات متحده برای کمک به منطقه اعزام شده است. سخنگوی پنتاگون مارک رایت، با اعلام آمادگی برای هرگونه کمک، خبر داد که ناو سامپسون در حال حرکت از غرب پاسفیک است.

قرار است اشیایی که روی آب‌ها دیده می‌شوند در طول روز گردآوری شوند. انتظار می‌رود روز سه‌شنبه یک هواپیمای تجسسی کره جنوبی از نوع APS Orion به عملیات امدادی در منطقه حد فاصل جزیره سوماترا و بورنئو بپیوندد.

هواپیما حامل ۱۵۵ اندونزیایی، سه شهروند کره جنوبی و شهروندان سنگاپوری، مالزیایی و بریتانیایی بود. خلبان هواپیما در آخرین تماس به دلیل شرایط بد جوی تقاضای تغییر مسیر کرد.

روزنامه جاکارتا پست به نقل از مقامات اندونزی آخرین تماس خلبان را نیز منتشر کرده‌ است. کاپیتان در ساعت ۶:۱۲ پس از تقاضای تغییر مسیر به سمت جپ، هفت مایل در این جهت پرواز می‌کند و سپس می‌خواهد در ارتقاع بالاتری به پرواز ادامه دهد. از او پرسیده می‌شود چقدر؟ می‌گوید ۳۸ هزار پا و بعد از آن دیگر صدایی از او به گوش نمی‌رسد.

پرواز در این ارتفاع، به دلیل معاهدات موجود، نباید به سرعت پذیرفته شود. وقتی به او در ساعت ۶:۱۴ اعلام می‌شود که حداکثر ارتفاع می‌تواند ۳۴ هزار پا باشد، دیگر پاسخ نمی‌آید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • radde paye rousieh

    کارشناسان می گویند در مورد سقوط هواپیمای مذکور دو سناریوی وجود دارد، یا نقص فنی اباعث سقوط آن شده و یا با سامانه های ضد موشکی ساخت روسیه هدف قرار گرفته است که احتمال نخست ارجح تر است. پیشتر گروه تروریستی داعش مدعی شده بود که یک جنگنده اف 16 اردنی را در شهر الرقه سوریه سرنگون کرده و خلبان آن را به اسارت گرفته است که این ادعا توسط آمریکا و مقامات اردنی رد و اعلام شد که هواپیمای مذکور توسط داعش سرنگون نشده است.