ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۱ کارگر معترض معدن طلای آق‌دره آزاد شدند

۱۱ تن از کارگران معترض معدن طلای آق‌دره که با شکايت کارفرما به دادگاه احضار شده بودند، پس از ساعاتی با سپردن وثیقه آزاد شدند. این کارگران روز شنبه دست به تجمع اعتراضی زده بودند.

در پی تجمع اخیر کارگران معدن طلای آق‌دره، صبح روز سه‌شنبه ۹دی‌ماه، ۱۱ کارگر معترض این معدن با شکايت کارفرما به دادگاه عمومی شهرستان تکاب در استان آذربايجان غربی احضار شدند. آن‌ها بعد از ظهر این روز با سپردن وثیقه آزاد شدند.

تجمع گروهی از کارگران معدن طلای آق‌دره در روز شنبه ۶ دی‌ماه

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، ۱۱ کارگری که به دادگاه عمومی احضار شدند يوسف کاووسی، عباس آذر، محمد خسروی، منصور دخ، خليل عظيمی، فاتح رحيمی، ايوب مولودی، رضا بهاری، رضا يوسفی، عابد رحمانی و عطاء‌الله صبوری از کارگران فصلی بيکارشده بودند.

دليل تشکيل پرونده قضائی برای کارگران، واکنش حدود ۳۵۰ نفر از کارگران اين معدن به اخراجشان بوده است.

روز شنبه ۶ دی‌ماه جاری گروهی از کارگران معدن طلای آق‌دره در اعتراض به تصميم کارفرما مبنی بر اخراج ۳۵۰ نفر از همکارانشان در داخل محوطه اين معدن تجمع کردند. در این تجمع همچنین کارگران فصلی خواستار تداوم بيمه تأمين اجتماعی و ادامه اشتغالشان بودند.

شامگاه روز تجمع در پی بی‌پاسخ ماندن کارگران معترض، سه نفر از کارگران بيکارشده تحت فشار روحی، در محوطه معدن دست به خودکشی زدند که جان هر سه نجات یافت و یکی از آن‌ها تحت عمل جراحی قرار گرفت.

پس از این تجمع، کارفرمای معدن طلای آق‌دره ۱۱ کارگر، از جمله یکی از کارگرانی که خودکشی کرده بود را به اتهام ايجاد اغتشاش به دادگاه معرفی کرد.

به‌گفته يکی از کارگران که در دادگاه عمومی تکاب حاضر شده بود، پدر کارگری که روز شنبه اقدام به خودکشی کرد به جای فرزندش که توان جسمی حضور در دادسرا را نداشت به دادسرا آمده بود.

یک کارشناس اداره کار که نخواست نامش منتشر شود به ایلنا گفته است بيش از ۱۰ سال است که قرارداد کار نزديک به ۳۵۰ نفر از کارگران معدن طلای آق‌دره به صورت فصلی منعقد می‌شود و هر ساله اين تعداد کارگر به خاطر مشکلاتی که به تبع بيکاری در فصول سرد سال برایشان فراهم می‌شود در اين ايام در محوطه معدن دست به تجمع می‌زنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.