ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پرونده سعيد مرتضوی از دادگاه گرفته شد

يک مرجع قضایی که هويت‌اش فاش نشده، پرونده سعيد مرتضوی، متهم کهريزک را از دادگاه گرفته است.

محسن افتخاری، سرپرست دادگاه‌های کيفری استان تهران گفت: «يک مرجع قضايی پرونده سعيد مرتضوی را برای مطالعه از ما مطالبه کرده است و ما پرونده را به آن‌ها ارائه کرده‌ايم.»

سعيد مرتضوی‌، دادستان سابق تهران، متهم رديف اول پرونده کهريزک

محسن افتخاری روز چهارشنبه ۱۰ دی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) ضمن اعلام این خبر افزود: «نمی‌توانم نام آن مرجع قضايی که درخواست مطالعه اين پرونده را داشته، بيان کنم.»

سرپرست دادگاه‌های کيفری استان تهران توضيحی نداده که اين مرجع قضايی به چه دليلی قصد مطالعه پرونده را داشته است.

به‌گفته افتخاری «هنوز برای آن بخش از پرونده که مربوط به جزای نقدی می‌شود و ديوان عالی از آن ايراد گرفته، شعبه هم‌عرض تعيين نشده است.»

سعيد مرتضوی در پرونده بازداشتگاه کهريزک افزون بر اتهام «مشارکت در بازداشت غيرقانونی»، اتهام ديگری با عنوان «معاونت در تنظيم گزارش خلاف واقع از طريق امر يا ترغيب مأموران مربوطه به تنظيم گزارش خطاب به خود» داشت که شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران در همين رابطه سعيد مرتضوی را به پرداخت ۲۰۰ هزار تومان جزای نقدی محکوم کرد.

شعبه ۳۸ ديوان عالی کشور به اين قسمت از پرونده ايراد گرفت و به همين دليل پرونده را برای رسيدگی ماهوی در شعبه هم‌عرض، به دادگاه کيفری استان تهران ارسال کرده است.

سعيد مرتضوی‌، دادستان سابق تهران، متهم رديف اول پرونده کهريزک، بازداشتگاه معترضان به نتايج انتخابات سال ۸۸ است. گروهی از جوانانی که روز ۱۹ تير ۸۸ در گردهمايی‌های خيابانی ۱۸ تير دستگير شدند، به دستور مستقيم مرتضوی به کهريزک برده شدند. امير جوادی‌فر، محسن روح‌الامينی، محمد کامرانی و رامين قهرمانی در سوله‌های بدون آب و امکانات کهريزک جان باختند.

هیأت قضايی اين پرونده که شامل پنج قاضی بودند، در نهايت پس از گذشت ١١ جلسه، ابتدای خرداد سال ٩٢ ختم دادرسی را اعلام کردند و امسال هم اعلام شد که دادگاه، مرتضوی را به انفصال دايم از خدمات قضايی و پنج سال انفصال از خدمات دولتی محکوم کرده است.

علی‌اکبر حيدری‌فر و حسن زارع دهنوی نيز به شش سال انفصال از خدمات قضايی و دو سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جاسم

    در سوله‌های بدون آب و امکانات کهریزک جان باختند !!! خدا رو شکر پس شکنجه ای در کار نبوده از گرسنگی و تشنگی جان باختند.

  • iranian

    او باید بجرم جنایت و اختلاس محاکمه شود........

  • بهنام

    و در این مطالبه ، به قصد مطالعه صوری ، اوراق اصلی پرونده گم شده و اوراق جدیدی جایگزین آن خواهد گردید . این است عدالت اسلامی جمهوری ننگین اسلامی .