ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«بنياد محمود استادمحمد» جايزه‌ ادبيات نمايشی می‌دهد

هيأت مديره‌ بنياد در حال تأسيس محمود استادمحمد در نخستین بیانیه خود اعلام کرد که هر سال جايزه‌ای به نام «جايزه‌ ادبيات نمايشی محمود استادمحمد» اهدا خواهد کرد.

نخستین جلسه هيأت مديره‌ بنياد در حال تأسيس محمود استادمحمد برگزار شد و طی آن تصمیم گرفته شد که هر سال جايزه‌ای به نام «جايزه‌ ادبيات نمايشی محمود استادمحمد» از سوی این بنیاد اهدا شود.

محمود استادمحمد، کارگردان و نمايشنامه‌نويس باسابقه ايران، روز سوم مردادماه ۱۳۹۲ به دليل بيماری سرطان کبد درگذشت

در بیانیه هیأت مدیره «بنياد محمود استادمحمد» آمده است که نخستين جلسه این هیأت در روز شنبه ۲۹ آذرماه ۱۳۹۳ با شرکت همه‌ اعضا برگزار شد و در آن مقرر شد که «جايزه‌ ادبيات نمايشی محمود استادمحمد» در سوم آبان‌ماه هر سال، طی مراسمی با نمايشنامه‌خوانی از يکی از آثار محمود استادمحمد توسط هنرمندان بزرگ تئاتر اهدا شود. جایزه این بنیاد به بهترين نمايشنامه‌ ايرانی منتشر شده يا بر صحنه‌ رفته‌ سال قبل اعطا خواهد شد. شرايط و مقررات آن نیز بعدا اعلام خواهد شد.

سعيد طباطبايی، نویسنده و منتقد ادبی به‌عنوان دبير «جايزه‌ ادبيات نمايشی محمود استادمحمد» برگزيده شده است.

محمود استادمحمد، کارگردان و نمايشنامه‌نويس باسابقه ايران، صبح روز سوم مردادماه ۱۳۹۲ به دليل بيماری سرطان کبد در بيمارستان جم تهران درگذشت.

«بنياد محمود استادمحمد» همچنین تصمیم گرفته است که مجموعه آثار او را توسط يکی از ناشران معتبر منتشر کند و از تمام کسانی که سندی نوشتاری (نامه، مقاله، نمايش، فيلمنامه،...)، صوتی يا تصويری از محمود استادمحمد دارند دعوت کرده است با هيأت مديره این بنیاد تماس بگیرند.

از اين پس اعطای مجوز اجرای نمايشنامه‌های محمود استادمحمد نیز با مشاوره اعضای بنياد صورت می‌گيرد و هر يک از کارگردانان دست‌کم يک هفته پیش از بازبينی نمايش توسط مرکز هنرهای نمايشی و در صورت تقاضای حضور در جشنواره‌ها، حداقل يک هفته قبل از پايان مهلت قانونی هر جشنواره درخواست خود را به نشانی ايميل bonyadostad@gmail.com ارسال کنند و پس از آن مجوز اجرا صادر خواهد شد.

مانا استادمحمد، دختر محمود استادمحمد، مسعود جعفری جوزانی، فیلمساز و فیلمنامه‌نویس، جواد عاطفه، نویسنده و مترجم آثار نمایشی، مديا کاشيگر، نویسنده و مترجم آثار ادبی و نمایشی و پرستو گلستانی، بازیگر سینما و تلویزیون، اعضای هیأت مدیره «بنياد محمود استادمحمد» هستند. جواد عاطفه سخنگوی این بنیاد است.

مانا استادمحمد نخستین بار در مراسم سالگرد درگذشت پدرش از تأسیس «بنياد محمود استادمحمد» خبر داد.

محمود استادمحمد با نمايش‌های بيژن مفيد در دهه ۴۰ خورشيدی مطرح شد و در سال ۱۳۴۷ با بازی در نمايش «شهر قصه»، در نقش خر خراط، به شهرت رسيد. او خالق نمايشنامه‌های ماندگاری همچون «آسيد کاظم»، «شب بيست‌ويکم»، «سپنج رنج و شکنج»، «ديوان تئاترال»، «دقيانوس امپراتور شهر اقيانوس»، «سيری محتوم»، «چهل پله تا مرگ» و … بود.

آخرین کار او نویسندگی و کارگردانی نمایش «عکس خانوادگی» در سال ۱۳۸۷ بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.