ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در شانگهای ۳۵ نفر در جشن‌ سال نو جان باختند

خبرگزاری دولتی چین گزارش داده که ۴۲ نفر نیز در جشن شب سال نومجروح شدند. گروهی که در حال جمع کردن پول‌های تقلبی پرت‌شده از بالکن یک نایت‌کلاب بودند، زیر دست و پا ماندند.

در شانگهای، ۳۵ نفر به دنبال برگزاری جشن‌های سال نو جان خود را از دست دادند. خبرگزاری دولتی چین گزارش داده که ۴۲ نفر نیز در این حادثه مجروح شده‌اند.


این حادثه در میدان تاریخی شانگهای در منطقه «بوند»، مشرف به رودخانه هانگپو رخ داد. هزاران نفر برای آغاز سال ۲۰۱۵ در این مکان جمع شده بودند. شبکه‌های اجتماعی گزارش داده‌اند که فرار مردم باعث شد گروهی که در حال جمع کردن پول‌های تقلبی پرت شده از فراز بالکن یک نایت کلاب بودند، زیر دست و پا بمانند. شاهدان عینی گزارش داده‌اند که مردم در حال فرار، از روی کسانی که بر زمین افتاده بودند عبور کردند. بنا بر اعلام پلیس شانگهای، چند توریست نیز در میان حادثه دیدگان بوده‌اند.
مقامات دولتی شهر شانگهای گفته‌اند که این ماجرا ساعت ۲۳:۳۵ دقیقه به وقت محلی رخ داد و همزمان یک گروه کاری مشغول سامان دادن به امور شدند.
شی جین پینگ، ‌رئیس جمهور چین گفته است که دولت در حال بررسی علت این حادثه است. همچنین به دنبال این حادثه همه برنامه‌های مربوط به جشن سال نو لغو شده است.
خبرنگار رویترز گزارش داده که در شیشه‌ای باری که اسکناس‌های تقلبی را به بیرون ریخته، از ظهر پنجشنبه اول ژانویه بسته بوده، هر‌چند نشانه‌هایی از جشن شب گذشته در آن قابل دیدن است. کسانی که داخل این ساختمان بوده‌اند در را به روی خبرنگار رویترز باز نکرده‌اند.
برخی رسانه‌های چین، مقامات شهر را به‌خاطر برنامه‌ریزی نادرست و ناتوانی در کنترل اوضاع مورد انتقاد قرار داده‌اند. بنا به گزارش این رسانه‌ها، در مقایسه با سال قبل، تنها یک سوم نیروهای پلیس در محل برگزاری جشن سال نو حضور داشته‌اند.
رادیوی دولتی گزارش داده که بیشتر کشته شدگان و زخمی‌ها دانشجو بوده‌اند. ۲۵ نفر از کشتة‌شدگان نیز زن بوده‌اند.
نگرانی‌هایی که در مورد هجوم جمعیت از سوی مقامات رسمی وجود داشت، باعث شد که آن‌ها امسال برنامه لیزرشویی که سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار نفر را به خود جلب کرده بود، برگزار نکنند.

در جشن‌های سال نوی سال ۲۰۰۴ نیز، ۳۷ نفر در جریان یک حادثه مشابه جان خود را از دست دادند. در آن حادثه، مردم در حال فرار از روی یک پل در شمال پکن بودند که گروهی از آنان زیر دست و پا ماندند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.