ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نادر فتوره‌چی در پی شکايت بهاره رهنما تفهيم اتهام شد

نادر فتوره‌چی که اکنون با اتهام «نشر اکاذيب، توهين و تشويش اذهان عمومی» مواجه است، پس از آخرين دفاع از خود، با قرار کفالت آزاد شد.

نادر فتوره‌چی، مترجم و نويسنده، در پی شکايت بهاره رهنما و پيمان قاسم‌خانی، همسر رهنما، چهارشنبه ۱۰ دی‌ماه، با حضور در شعبه فرهنگ و رسانه دادسرای عمومی و انقلاب تفهيم اتهام شد.‌

زمان رسیدگی به دادگاه فتوره‌چی هنوز اعلام نشده است.

نادر فتوره‌چی که اکنون با اتهام «نشر اکاذيب، توهين و تشويش اذهان عمومی» مواجه است، پس از آخرين دفاع از خود، با قرار کفالت آزاد شد.

زمان برگزاری جلسه دادگاه هنوز اعلام نشده است.

چندی پيش، صفحه فيس‌بوک منتسب به نادر فتوره‌چی، مطلبی در انتقاد از بهاره رهنما، بازيگر سینما و تلویزیون ایران منتشر کرد.

در اين مطلب، حضور رهنما به عنوان سفير کودکان کار در برج ميلاد، به قصد خواندن «مقتل علی اصغر» در ايام سوگواری امام سوم شيعيان، «فرصت‌طلبی، عطش ديده شدن و نماد انحطاط جمعی» خوانده شده بود.

صفحه فیس‌بوک فتوره‌چی از جمله صفحات پرخواننده و مورد توجه در فیس‌بوک است.

پاسخ قضائی به یک انتقاد

پست صفحه منتسب به فتوره‌چی در فيس‌بوک و اظهارنظر بهاره رهنما پس از آن، بحث‌های بسياری را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت. رهنما در اولين واکنش به اين انتقادات، تهديد به شکايت و پيگيری قضايی کرد. او در برنامه‌ای که از تلويزيون رسمی ايران پخش می‌شد، گفت:«پليس‌های ايران مثل اينکه برای خواهرشان اين کار را می‌کنند، بسيار مجرب در حال پيگيری دقیق اين ماجرا هستند.»

چندی بعد خبرگزاری تسنیم، نزدیک به نهادهای امنیتی در ایران، به نقل از بهاره رهنما نوشت: «من که جز یک فن‌پیج، صفحه‌ای در فیس‌بوک ندارم. اما شنیدم توی فیس‌بوک حال خیلی‌ها خرابه سر مقتل‌خونی من. از بی‌بی‌سی و نادر فتوره‌چی بگیر تا خیلی از روشنفکر‌نماهای دیگه. جوابم فقط به این آدما اینه که زیر پرچم حسین سینه زدن لیاقت میخواد.»

نادر فتوره‌چی تا‌کنون واکنشی به انتشار خبر دادگاه خود نشان نداده است.

فتوره‌چی، پیش‌تر به عنوان روزنامه‌نگار در روزنامه‌هایی همچون صبح امروز، شرق و بهار فعالیت داشته است. او مقالات و ترجمه‌های خود را در حوزه مباحث اجتماعی و فلسفی منتشر کرده است.

مصاحبه بهاره رهنما با تلویزیون ایران را در اینجا ببنید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نازنین

    چرا متن کامل نوشته های آقای فتوره چی نمیزارین؟؟؟ ایشون انتقاد کردن نه توهین ... رفتار سرکار خانم رهنما بسیار متناقض است وگرنه شخصیت های مثل خانم چرخنده استعداد بیشتری برای مورد انتقاد قرار گرفتن دارن

  • بهمن

    متن پست این آقا موجوده. کاری ندارم که مذهبی بودن یا نبودن چیز خوبیه یا به کسی مربوطه یا نه. کسی که توهین میکنه باید مجازات بشه. باید فضای فرهنگی ایران که پر است از خشونت کلامی از این آفت رهایی یابد. کسی که زنی را بخاطر رفتار شخصی یا جمعی فاحشه و سلیطه میخونه باید بفهمه کارش اشتباهه. یک عمره علیه زنان در ایران داره چنین فحشهایی داده میشه و کسی برخورد مدنی نمیکنه. باید همه بالاخره بفهمن توهین شخصی جرمه.

  • علی

    مصاحبش منو یاد خانم الهام چرخنده انداخت

  • ابراهیم

    خانوم رهنما هم بیاد جواب دهد و از خودش دفاع کند نه اینکه به دادگاه شکایت کند. این ناشی از ضعف خانم رهنما ست.