ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير دادگستری: برگزاری دادگاه موسوی و کروبی، بازی در زمين دشمن است

پورمحمدی در یک برنامه تلویزیونی گفته به تصميمی که نظام برای حصر خانگی گرفته اعتماد کنيم. او تقاضاها برای محاکمه سران جنبش سبز را ادامه خط تفرقه و ضربه به همبستگی ملی دانسته.

مصطفی پورمحمدی، وزير دادگستری ايران برگزاری دادگاه محاکمه رهبران معترضان در اين کشور را «بازی در زمين دشمن» توصيف کرده است.

چندی پیش موسوی اتهام‌زنی‌ها را ناشی از «بی‌تقوايی و ضعف بهتان‌زنندگان» دانست.

سايت کلمه شامگاه جمعه ۱۲ دی گزارش داد که پورمحمدی در يک برنامه تلويزيونی که از شبکه خبر جمهوری اسلامی پخش شد، در خصوص «برگزاری دادگاه ميرحسين موسوی و مهدی کروبی»، دو تن از رهبران معترضان گفته است: «نظام وارد اين معادله نشده و اين پرونده را باز نکرده است.»

به گفته او «تفهيم اتهام، پرونده‌خوانی، تشکيل دادگاه و بازپرسی، اين عيناً بازی در زمين دشمن است.»

وزير دادگستری دولت یازدهم درخواست‌ها برای محاکمه موسوی و کروبی را «ادامه خط تفرقه و ضربه به همبستگی ملی» دانسته و گفته که «ما نبايد وارد اين ميدان دردسرساز شويم.»

در حالی اين مقام دولتی برگزاری جلسه محاکمه موسوی و کروبی را «دردسرساز» و «بازی در زمين دشمن» ناميده که هفته گذشته صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه گفته بود برای محاکمه آنان «هيچ مشکل و خوفی از احدی نداريم.»

افزون بر اين، ميرحسين موسوی در آخرين اظهارنظر خود از حصر خانگی، بار ديگر برای حضور در دادگاه و «بازگوکردن حقايق» اعلام آمادگی کرده‌ است. موسوی اتهام‌زنی‌ها را ناشی از «بی‌تقوايی و ضعف بهتان‌زنندگان» دانست.

وزیر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران همچنين گفت: «به تصميمی که نظام گرفته اعتماد کنيم، به تصميم مديران و خيرخواهان نظام و مجموعه قوای نظام که تدبير کردند و به اين تصميم رسيدند. دشمن در کمين نشسته و برای ضربه زدن بيشتر دنبال سوژه می گردد.»

اشاره وزير دادگستری به تصميم شورای عالی امنيت ملی ايران برای حصر خانگی ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد است.

موسوی، کروبی و زهرا رهنورد از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹، بدون برگزاری دادگاه در حصر خانگی به‌سر می‌برند و تلاش‌ها برای رفع حصر از آن‌ها تاکنون به نتيجه نرسيده است.

در تازه ترين اظهارنظر در خصوص حصر، ابراهيم رئيسی، دادستان کل کشور خبر داده که شورای عالی امنيت ملی ايران برنامه‌ای برای رفع حصر ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد ندارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Majid

    زمین دشمن = آینه بزرگ دیواری!!! "حقا كه انسان بر نفس خود بصير است‏ هر چند  که (در ظاهر) براي خود عذرهائي بتراشد." (آیه های ۱۴ و ۱۵ از سوره ۷۵ در قرآن) 

  • hasani

    جرم کروبی و موسوی و رهنورد چی بوده؟   مجرم واقعی شمایید که از متقلبان حمایت کردید و مملکت را بباد دادید. 

  • rozbeh

    البته این بدعت که رژیم درست کرده امیدوارم مشمول حال شما و رهبرتون هم بشه و اون موقع. جای شکایت و زاری و مظلوم نمایی نخواهد ماند. این حرفها آقای ن همه بر ای این که مطهری تو مجلس ساکت کنند و. بگن تو با این حرفهات همدست دشمنی.