ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل درآمد مالیاتی فلسطین را مصادره کرد

اسرائیل انتقال ۱۲۷ میلیون دلار درآمد مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین را به تلافی اقدام برای عضویت در دیوان کیفری بین‌المللی، مسدود کرد.

اسرائیل انتقال ۱۲۷ میلیون دلار درآمد مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین را به تلافی اقدام برای عضویت در دیوان کیفری بین‌المللی، مسدود کرد.

بودجه ماهانه تشکیلات خودگردان فلسطین چیزی برابر ۲۰۰ میلیون دلار است که حدود ۱۲۰ میلیون دلار آن درآمدهای مالیاتی فلسطین است که توسط اسرائیل جمع‌آوری شده و به تشکیلات خودگردان منتقل می‌شود.

مسدود کردن انتقال درآمد مالیاتی فلسطین به تشکیلات خودگردان به تلافی‌ درخواست محمود عباس برای ملحق شدن فلسطین به دیوان کیفری بین‌المللی است. در صورتی که این درخواست پذیرفته شود فلسطین می‌تواند از اسرائیل و به‌طور ویژه از ارتش اسرائیل به این دادگاه به اتهام ارتکاب «جنایات جنگی» شکایت کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز یکشنبه ۴ ژانویه (۱۴ دی) در آغاز جلسه کابینه‌اش گفت: «ما اجازه نمی‌دهیم پای سربازان و افسران ارتش اسرائیل به اتهام جنایات جنگی به دیوان کیفری بین‌المللی کشیده شود.»

تشکیلات خودگردان فلسطین در راستای اقدام برای عضویت در دیوان کیفری بین‌المللی از این دیوان خواسته که جنایات جنگی اسرائیل در طول جنگ ۵۰ روزه غزه رسیدگی کند. این جنگ هشتم ژوئیه ۲۰۱۴ آغاز شد و در طی آن بیش از ۲۰۰۰ فلسطینی، ۶۶ سرباز اسرائیلی و ۵ غیرنظامی اسرائیلی کشته شدند.

گلعاد اردان، وزیر امور داخلی کشور اسرائیل و نماینده مردم از حزب لیکود در کنست، روز یکشنبه ۴ ژانویه (۱۴) در تلویزیون اسرائیل گفت که مصادره درآمد مالیاتی فلسطین ممکن است که «راه حل» نباشد اما پاسخی به اقدامات «یک‌جانبه» فلسطین است. وزیر کابینه نتانیاهو تأکید کرد که دولت نتانیاهو برای فشار بیشتر به تشکیلات خودگردان «مراحل دیگری را در نظر گرفته است». او در ادامه گفت: «وظیفه ما این است که از خودمان، از دولتمان، و از سربازان ارتش اسرائیل محافظت کنیم.»

محمود عباس در آخرین روز سال ۲۰۱۴ (۱۰ دی)، اساسنامه دیوان کیفری بین‌الملل، موسوم به اساسنامه رم را به‌همراه ۱۹ قرارداد بین‌المللی دیگر، از جمله قراردادهای مربوط به «جنایات جنگی»، «جنایت علیه بشریت» و سلاح‌های خوشه‌ای را که می‌توانند علیه اسرائیل مورد استفاده قرار گیرند، امضا کرد.

بدون پول تشکیلات خودگردان فلسطین از بین خواهد رفت

صائب عریقات، رئیس هیأت فلسطینی مذاکره‌کننده با اسرائیل گفت که منجمدکردن درآمد مالیاتی فلسطین می‌تواند به فروپاشی تشکیلات خودگردان بیانجامد چرا که این دولت بدون درآمد مالیاتی‌اش قادر به پرداخت حقوق کارکنان دولت و یا ارائه خدمات عمومی نخواهد بود. او به فلسطینیان قول داد تشکیلات خودگردان همه تلاش خود را برای تسریع رسیدگی به درخواست برای پیوستن به دیوان کیفری بین‌المللی و دیگر سازمان‌های بین‌المللی خواهد کرد و گفت «اسرائیل باید برای همه چیز پاسخ بدهد.»

عریقات خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت: «این پول مالیات ماست. این پول مردم ماست.»

بودجه ماهانه تشکیلات خودگردان فلسطین چیزی برابر ۲۰۰ میلیون دلار است که حدود ۱۲۰ میلیون دلار آن درآمدهای مالیاتی فلسطین است که توسط اسرائیل جمع‌آوری شده و به تشکیلات خودگردان منتقل می‌شود.

این امکان وجود دارد که در پی درخواست فلسطین برای ملحق شدن به دیوان کیفری بین‌المللی، فلسطینی‌ها کمک ۴۰۰ میلیون دلاری‌ای را که به صورت سالانه از ایالات متحده آمریکا دریافت می‌کنند را نیز از دست بدهند. ایالات متحده آمریکا، از متحدان اصلی اسرائیل است و اعلام کرده که حرکت یک‌طرفه فلسطین برای پیوستن به دیوان کیفری بین‌المللی می‌تواند به روند صلح اسرائیل و فلسطین آسیب رساند.

وزارت امور خارجه آمریکا، روز جمعه ۲ ژانویه در پی تسلیم درخواست تشکیلات خودگردان برای عضویت فلسطین در دیوان کیفری بین‌الملل، این عضویت را موجب تشدید اختلاف‌ها بین اسرائیل و فلسطین دانست.

اسرائیل حداقل شش‌بار پیش از این نیز درآمدهای مالیاتی فلسطین را منجمد کرده است؛ از جمله در ماه آوریل ۲۰۱۴ پس از اینکه فلسطینی‌ها برای پیوستن به ۱۵ معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی اقدام کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.