ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سپاه: يک تيم تروريستی را در جنوب شرق کشور منهدم کردیم

سپاه پاسداران اعلام کرد که اعضای «يک تيم تروريستی» را در منطقه «سرباز» در جنوب شرق ایران منهدم کرده است. خبرهای متفاوتی از تعداد دستگیرشدگان منتشر شده است.

قرارگاه قدس نيروی زمينی سپاه پاسداران امروز دوشنبه ۱۵ دی‌ماه از دستگيری اعضای يک گروه در جنوب شرق ایران که آن را «تيم تروريستی» معرفی کرده، خبر داد. خبرهای متفاوتی از تعداد دستگیرشدگان منتشر شده است.

نماینده زاهدان تعداد دستگیرشدگان را ۹ نفر و فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان این تعداد را ۱۲ نفر اعلام کرده‌اند.

به گزارش سپاه‌نيوز، قرارگاه قدس نيروی زمينی سپاه گفته است که اين تيم در گذشته در چندين اقدام «تعدادی معلم و نيروهای بسيجی را در منطقه جنوب شرق کشور» ترور کرده است.

قرارگاه قدس سپاه، اطلاعات بیشتر را به بعد موکول کرده اما حسین‌علی شهریاری، نماینده زاهدان به خبرگزاری تسنیم گفته است ۹ نفر در این عملیات دستگیر شده‌اند.

شهریاری همچنین افزوده است اين گروه اقدام به ترور دو تن از شهروندان در منطقه «سرباز» استان سيستان و بلوچستان کرده بودند.

روز پنج‌شنبه ۱۱ دی‌ماه جاری، در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقيقه در روستای نصيرآباد شهرستان سرباز سيستان و بلوچستان دو موتورسوار به سوی يک بسيجی سنی به نام ادهم صبوری و عیسی شهرکی‌زاد، معلم بومی، شلیک کرده و آن‌ها را کشتند.

حسین‌علی شهریاری با بیان این‌که یک نفر از این افراد همچنان متواری است افزود اين افراد هيچ ارتباطی با گروه جيش العدل که چندین بار در سیستان و بلوچستان علیه نیروهای دولتی ایران اقدام نظامی انجام داده‌اند، ندارند.

در  همین حال حسین رحیمی، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، روز دوشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گفت ۱۲ نفر در این عملیات که به‌گفته وی توسط گروه‌های تخصصی پليس آگاهی، اطلاعات و پليس مبارزه با مواد مخدر سيستان و بلوچستان با همکاری يگان‌های عملياتی شهرستان سرباز انجام شده، دستگیر شده‌اند.

حسین رحیمی همچنین گفت این عملیات از سه روز پیش آغاز شده است.

عصر روز یکشنبه ۷ دی‌ماه نیز افراد مسلح با کمین در مسیر عبور خودروی سپاه پاسداران سه نفر از نیروهای سپاه را کشته و به داخل خاک پاکستان گریختند.

در سال‌های اخیر مناطق جنوب شرقی ایران که در آن استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و هم‌مرز با پاکستان است، شاهد رویدادهای خشونت‌باری بوده و مسئولیت برخی از ترورها، انفجار‌ها و عملیات نظامی را گروه‌هایی چون جندالله و جیش‌العدل به عهده گرفته‌اند.

جندالله و جیش‌العدل خود را مدافع حقوق ملی و مذهبی قوم بلوچ و اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان اعلام کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امير

    از راديو زمانه درخواست دارم مطلب را يك طرف بازگو ننمايند. با خواندن اين مطلب اين احساس به انسان القا ميشود كه گروهها تروريستي و متوحشي مثل جندالله (كه 16 اسير خود را سر بريد) و يا جانشينش جيش العدل كه هر چند گاهي عده اي بيگناه را ميكشد و اخيرا هم اعلام بيعت با خليفه آدم كشها البغدادي كرده، طرفدار مظلوم و دشمن ظالم هستند، مسائل استان سيستان و بلوچستان يكي از ريشه هاي اصلي اش بي سوادي گسترده فرهنگي مردمان آن است (پذيراي توهينهاي شما در دفاع از مردم با فرهنگ ! اين استان هستم) در بستر اين مشكل گروه هايي مثل اين آدمكشها شروع به زاد و ولد ميكنند. اينها طرفذار عدم امنيت هستند طرفدار عدم ثبات هستند نه طرفدار بلوچ و اهل سنت. خواهش ميكنم به عنوان يك رسانه به اين موضوع توجه لازم را داشته باشيد. با احترام يك زاهداني.