ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اختصاص چهار واحد درس محیط زیست برای تمام دانشجویان دانشگاه تهران

برای آشنایی تمام دانشجویان با مباحث زیست محیطی، قرار است چهار واحد درسی محیط زیست در میان دروس همه رشته‌های تحصیلی دانشگاه تهران در مقاطع مختلف گنجانده شود.

بر اساس تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت علوم و سازمان حفاظت محیط زیست ایران، قرار است چهار واحد درسی محیط زیست برای تمام رشته‌های تحصیلی دانشگاه تهران در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اختصاص یابد.

تمام دانشجویان دانشگاه تهران چهار واحد درس محیط زیست خواهند گذراند

عبدالرضا کرباسی، رییس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران، با اعلام این خبر گفت: «طبق مصوبه شورای برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه تهران در دی ماه ۱۳۹۲، درس شناخت محیط زیست، به ارزش دو واحد (جزو دروس اختیاری) در دوره کارشناسی و درس شناخت و تحلیل مسایل محیط زیست، معادل دو واحد درسی (اختیاری دروس پایه) در مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری)، برای تمام رشته‌های تحصیلی گنجانده و لازم‌الاجرا می‌شود.»

به گفته کرباسی، در اجرای این تصمیم‌گیری، دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران موظف به تهیه و ارائه سرفصل این دروس شده است که از آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۳ برای مقاطع تحصیلی کارشناسی و تحصیلات تکمیلی به مورد اجرا گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رییس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران هدف اصلی از اجرای این طرح را آشنایی فارغ‌التحصیلان سایر رشته‌های دانشگاهی با مسائل زیست محیطی کشور عنوان کرد.

او همچنین اظهار امیدواری کرد که با این طرح مدیران آینده کشور که عمدتا از دانشگاه‌ها هستند در تصمیمات خود مسائل محیط زیستی را رعایت کنند.

این طرح قرار است ابتدا تنها در دانشگاه تهران به اجرا درآید. این دانشگاه حدود ۲۳ هزار دانشجوی کارشناسی، ۹ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و سه هزار  دانشجوی دکترا در رشته‌های مختلف دارد.

همچنین به گفته عبدالرضا کرباسی، قرار است دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دانشکده محیط زیست با حضور فعال خود در مدارس کشور نسبت به برگزاری دوره‌های خاص آموزش محیط زیست با همکاری وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.