ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زیر فشار بودن آرش صادقی برای اعتراف علیه خود پس از۴ ماه انفرادی و بازداشت مجدد

میترا پورشجری - آرش صادقی در بازداشت های قبلی تحت فشار گرفته بود تا علیه خود اعتراف کرده و مرگ مادر را که در پی حمله مامورین به منزلشان بود انکار کند.

آرش صادقی بیست مهر ماه ۹۲ پس از سپری کردن نوزده ماه انفرادی در بند ۲۰۹ اطلاعات آزاد گردید. بازداشت آرش بدون ارائه حکم و بدون تشکیل دادگاه به صورت غیر قانونی با ضرب و شتم در خیابان انجام گرفت. درحین بازجویی های پیشین بیشترین فشارجهت گرفتن اعتراف ویدئویی از وی در مورد مرگ مادرشان بوده است. آنچه به ایشان قصد تفهیم داشتند این بوده که اعتراف نماید مرگ مادر به دلیل بیماری های پیشین ایشان بوده است و در ضمن قصد داشتند که آرش از طرح شکایت در مورد مرگ مادر صرف نظر کند.

آرش تنها عضو خانواده است که بابت حمله به منزل شان و فوت مادر شکایت کرده بود. اما قصد داشتند در اعترافات ادعا کند ربط دادن مرگ مادر بیمارش به حمله ی مامورین به منزل شان تنها سیاه نمایی رسانه ها ی وابسته بوده و آرش هم دراین میان قصد داشته با مظلوم نمایی خود را به شهرت برساند. آرش تن به این اعتراف نداده بود و این دلیل طولانی شدن مدت بازداشت و تحت فشار قرار گرفتنش بود.

بنابر آخرین اخبار رسیده آرش صادقی ازتاریخ پانزدهم شهریورماه امسال مجددا دستگیر شده و در بند دو الف سپاه اوین در شرایط انفرادی نگهداری میشود و بابت گرفتن اعتراف تحت فشار میباشد.
همان طور که نزدیکان وی نیز تایید کرده اند آرش در طول مدت یازده ماه آزادی خود با هیچ حزب و گروهی ارتباطی نداشته و هیچگونه فعالیتی نمیکرده است. تنها فعالیت وی مربوط به تعدادی پست فیسبوکی انتقادی بدون هرگونه اهانتی بوده است. اما گویا حاکمیت همین حضورحداقلی از جانب این منتقد را نیز تاب نیاورده و امروز شاهد بازداشت طولانی مدت وی بدون توضیحی مبنی بر علت آن میباشیم.

بازداشت وی نیز در محل کارش صورت گرفته و پس از انتقال وی به منزل و تجسس خانه انجام گرفته است. همسر و تعدادی از دوستان وی نیز به همراه ایشان بدون داشتن حکم به زندان منتقل شدند که همه آنها پس از مدتی به قید وثیقه آزاد شدند.

همانطور که گفته شد ایشان را در بازداشت های قبلی تحت فشار گذاشته بودند تا علیه خود اعتراف نموده و مرگ مادر را که در پی حمله ی مامورین به منزل شان رخ داده بود را انکار نماید، دور از ذهن نیست که این بار نیز وی را به همان شکل مجبور به بازگو نمودن آنچه از وی درخواست میشود نمایند.

بازداشت همسر وی که بدون ارایه حکم قضایی بوده نیز میتواند دلیل بر این باشد که قصد دارند تا وی را از طریق پرونده سازی برای همسرش تحت فشار گذاشته و مجبور به بازگو نمودن ادعای کذب علیه خود نمایند.

تمدید مجدد و طولانی شدن مدت بازداشت موقت و جوابگو نبودن در مورد علت بازداشت گواه بر بیگناهی وی و تلاش حاکمیت جهت پرونده سازی علیه وی میباشد.

در گذشته نیز شاهد بودیم این منتقد مستقل به دلیل نداشتن وابستگی به گروه های فعال صاحب رسانه در سکوت خبری رسانه ای در بازداشت غیر قانونی و طولانی مدت مورد آزار و اذیت بسیاری قرار گرفته بود.

لذا از مجامع بین المللی حقوق بشری تقاضا مندیم جهت مشخص شدن علت بازداشت ایشان و درخواست آزادی این دانشجوی محروم از تحصیل رشته فلسفه دانشگاه علامه اقدامات لازم را به عمل آورند.

لینک مطلب در تریبون زمانه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اسماعیل احمدی / زرتشت

    درود . آرش صادقی جوان مبارز ایرانی همراه دیگر یاران زندانیش خاری در چشمان دیکتاتور مذهبی هستند .....