ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بوکو حرام شهری را با خاک یکسان کرد

شبه‌نظامیان بوکو حرام به شهر «بقا» در شمال نیجریه حمله کردند و شهر را به آتش کشیدند. دو هزار نفر کشته شدند. از این شهر چیزی باقی نمانده است.

شبه‌نظامیان بوکو حرام به شهر «بقا» در شمال نیجریه حمله کردند، شهر را به آتش کشیدند و آن را با خاک یکسان کردند. در این حمله بیش از دو هزار نفر کشته شدند.

شهر «بقا» در سال ۲۰۱۳. بیش از دو هزار کشته

بی بی سی جهانی به نقل از مقامات محلی گزارش داده است که خیابان‌های «بقا» را اجساد کشته‌شدگان پوشانده است. اسلامگرایان بوکو حرام خانه‌های مردم را سوزانده‌اند و از شهر «بقا» ظاهراً چیزی بر جای نمانده است.

این دومین بار است که شبه‌نظامیان بوکو حرام به شهر «بقا» حمله می‌کنند. شنبه گذشته نظامیان نیجریه که در حوالی شهر «بقا» مستقر بودند پا به فرار گذاشتند و به جمهوری چاد گریختند و به این ترتیب ساکنان شهر را به حال خود واگذاشتند. پس از فرار نظامیان، هزاران نفر از ساکنان شهر بقا، این شهر را ترک کردند، اما عده زیادی ناگزیر همچنان در شهرشان سکونت داشتند. اکنون بوکو حرام با فتح این شهر سوخته، بر روستاها و شهرهای همجوار «بقا» تسلط پیدا کرده است.

شهر مایدوگوری مرکز ایالت بورنو و از مهم‌ترین مراکز فعالیت گروه بوکو حرام است. شهر «بقا» هم در همین ایالت قرار دارد.

بوکو حرام از پنج سال پیش تاکنون برای برقراری حکومت اسلامی در نیجریه دست به عملیات تروریستی می‌زند. در این عملیات تاکنون هزاران نفر کشته شده‌اند.

بوکو حرام در این مدت موفق شده است شمال شرقی نیجریه را که مهم‌ترین تولیدکننده نفت در قاره آفریقاست و با این حال ۷۵ درصد جمعیت آن در فقر به سر می‌برد، تحت تسلط خود درآورد. پس از آنکه نوامبر ۲۰۱۴ شبه‌نظامیان بوکو حرام پیشنهاد آتش‌بس دولت نیجریه را رد کردند، حملات آنان فزونی گرفت.

دولت نیجریه از سال ۲۰۱۳ در ایالت بورنو حکومت نظامی اعلام کرده، و با این‌حال نتوانسته مانع عملیات تروریستی بوکو حرام شود.

در شمال شرقی نیجریه که سنگر اصلی بوکو حرام است، از هر چهار زن و از هر دو مرد، تنها یک نفر سواد خواندن و نوشتن دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.