ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تراجنسیتی‌ها در روسیه اجازه گرفتن گواهینامه رانندگی را ندارند

دولت روسیه در ادامه فشاربه دگرباشان جنسی، نام تراجنسیتی‌ها را در فهرست افرادی قرار داده که مبتلا به اختلالات روانی معرفی می‌شوند و حق امتحان رانندگی ندارند.

دولت روسیه در صدد است فشار بیشتری به دگرباشان جنسی وارد کند. نام تراجنسیتی‌ها در فهرست افرادی به چشم می‌خورد که مبتلا به اختلالات روانی معرفی می‌شوند و حق امتحان رانندگی ندارند.

دولت روسیه لیستی از افراد مبتلا به «اختلال‌های پزشکی» و «بیماران منحرف» تهیه کرده که تراجنسیتی‌ها و دو‌جنسیتی‌ها نیز در میان ‌آن هستند. افرادی که با نگاه و با نشان دادن آلت جنسی خود ارضا می‌شوند نیز در میان منحرفان و «بیماران روانی» قرار گرفته‌اند.

این گروه هم ردیف با دزدان و قماربازان حرفه‌ای در فهرستی دسته‌بندی شده‌اند که اجازه گرفتن گواهینامه رانندگی ندارند. کسانی که قدشان کوتاه‌تر از یک متر و ۵۰سانتیمتر باشد نیز حق ندارند رانندگی کنند.

دولت روسیه در توجیه این تصمیم به شمار بالای تصادفات رانندگی توسط گروه‌های موجود در فهرست اشاره کرده است. روانپزشکان و کنشگران مدنی روسیه این اقدام را تقبیح کرده‌اند.

جامعه دگرباشان ‌(LGBT) روسیه مدت‌هاست هدف سخت‌گیری و سرکوب قرار دارد. در ژانویه ۲۰۱۳ قانونی در روسیه تصویب شده که طبق آن، حرف زدن در باره همجنس‌گرایی در ملاءعام، تبلیغ محسوب می‌شود و به ویژه در مقابل افراد نابالغ و کودکان، قابل پیگرد است.

قانون منع «تبلیغ هم‌جنسگرایی» از ۳۰ ژوئن ۲۰۱۳ به مرحله‌ اجرا در ‌‌‌آمد. بر اساس این قانون، خطاکار به پرداخت جریمه‌ای نقدی تا ۱۲هزار و ۵۰۰ یورو محکوم می‌شود.

۳۸۸نفر از ۴۵۰ نماینده‌ مجلس روسیه به این قانون رای مثبت دادند. اغلب نمایندگان در نطق‌های خود، به‌خاطر «حفظ حقوق نوجوانان نابالغ از تبلیغات سوء هم‌جنس‌گرایان» تصویب آن را ضروری می‌دانستند.

بسیاری از کشورهای غربی در واکنش به تصویب این قانون، المپیک سوچی را به نحوی تحریم کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 82

    […] روسیه تراجنسیتی‌ها اجازه گرفتن گواهینامه رانندگی را ندارند […]