ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابوحمزه، روحانی اهل لندن، به حبس ابد در آمريکا محکوم شد

حکم حبس ابد برای ابو‌حمزه پس از شنود مکالمه‌ او و پی‌ بردن هيئت منصفه به گناهکار بودنش درجريان آدم‌ربايی یمن اعلام شد. ابوحمزه هشت سال نیز در بريتانيا زندانی بود.

ابوحمزه المصری، روحانی اهل انگلیس، جمعه هشتم ژوئيه/۱۹ دی به حبس ابد در زندانی در ايالات متحده آمریکا محکوم شد.

برخی از روزنامه‌های بريتانيا به ابو حمزه به خاطر استفاده از قلاب فلزی پروتز به جای دست قطع شده‌اش، لقب "چنگک" داده‌اند

به گزارش رویترز، محکوميت او بر اساس اتهامات مربوط به رابطه با تروريسم و نقش او در آدم‌ربايی سال ۱۹۹۸ گردشگران غربی در يمن است که در جريان اين آدم‌ربايی چهار نفر از گروگان‌ها نيز مرده تحويل داده شدند.

به گزارش رويترز، قاضی اهل منهتن، کاترين فارست، اين حکم را برای ابوحمزه‌ صادر کرد. حکم او پس از شنود مکالمه‌ای از ابوحمزه و پی‌ بردن هيئت منصفه به گناهکار بودن او در جريان آدم‌ربايی اعلام شد.

ابوحمزه پيش از اين نيز برای فرستادن دو پيروی خود به ايالت اورگان به منظور تأسيس اردوگاهی تمرينی برای پیکارجويان و هم‌چنين اعزام افراد ديگری به افغانستان برای کمک رساندن به القاعده و طالبان، مجرم شناخته شده بود.

کاترين فارست خطاب به ابوحمزه گفته «شما نه اظهار ندامت می‌کنيد، نه همدردی.»

خطابه آتشین ابوحمزه در دادگاه

به گفته این قاضی تنها يک حبس ابد می‌تواند اين اطمينان را بدهد که او ديگر هرگز نمی‌تواند عليه مردم بی‌گناه دست به خشونت بزند. ابو حمزه پيش از محکوميت خود در برابر قاضی اعلام بی‌گناهی کرده بود.

ابوحمزه‌ ۵۶ ساله، شهرت خود را از نطق‌های آتشين‌ در مسجد پارک فاينسبری در لندن به دست آورده بود که به گفته‌ مقامات آمريکايی و بريتانيايی الهام‌بخش نسلی از پیکارجویان بوده است.

برخی از روزنامه‌های بريتانيا به او به خاطر استفاده از قلاب فلزی پروتز به جای دست قطع شده‌اش، لقب "چنگک" داده‌اند.

وکلای مدافع از فارست خواسته‌اند به جای اينکه ابوحمزه را در سلولی مختص معلولان زندانی کنند، او را در يک مرکز پزشکی تحت درمان قرار دهند.

قاضی فارست گفت که او به مقامات اجازه می‌دهد تا خودشان برای استقرار ابوحمزه تصميم بگيرند.

ابوحمزه که نام اصلی‌اش مصطفی کمال مصطفی است، در دفاع از خود در دادگاه شهادت داد. او اتهام فرستادن شخصی به ايالت اورگان يا افغانستان را رد کرد و مدعی شد به عنوان واسطه در زمان آدم‌ربايی يمن، به دنبال راه‌حلی صلح‌آميز بوده است.

همچنين درباره چگونگی قطع دستش در انفجار تصادفی در پاکستان گفت که این حادثه زمانی رخ داده که به عنوان مهندس مشغول به کار بوده است اما گزارش‌های ضد و نقيض بيانگر اين است که او اعضای بدنش(يک دست و يک چشم) را در جنگ شوروی در افغانستان، در دهه‌ ۸۰ میلادی از دست داده است.

گفته می‌شود سخنرانی آتشين ابوحمزه در دادگاه مورد استناد قاضی قرار گرفته و در اعلام حکم علیه او موثر بوده است. از جمله مواردی که قاضی فارست به آن‌ها اشاره کرده توجيه ابوحمزه در کشتار غير مسلمانان و ستايش واقعه‌ ۱۱ سپتامبر بوده است.

پريت بی‌هارارا، دادستان منهتن در بيانيه‌ای گفت: «سفر ابوحمزه از روحانی به محکوم و از امام به زندانی درحال کامل شدن است.»

ابوحمزه هشت سال را به اتهام تحريک به خشونت در زندان بريتانيا به سر برده بود و در سال ۲۰۱۲ آزاد شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.