ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نشست اضطراری دولت فرانسه برای تدارک راهپیمایی همبستگی در پاریس

در نشست اضطراری دولت فرانسه در کاخ الیزه چگونگی برگزاری «راهپیمایی همبستگی» در پاریس بررسی شد. فرانسه همچنان در شرایط هشدار قرار دارد. پلیس در پی حیات بومدین است.

پس از پایان گروگانگیری‌های پاریس، فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه صبح شنبه (۲۰ دی،۱۰ ژانویه)، وزاری دولت و مقامات امنیتی فرانسه را به یک نشست اضطراری در کاخ الیزه فراخواند.

فرانسه در وضعیت هشدار

خبرگزاری آلمان گزارش داده است که در نشست اضطراری دولت اولاند عملکرد پلیس فرانسه در تعقیب عاملان حمله مسلحانه به دفتر نشریه «شارلی ابدو» بررسی شد و همچنین چگونگی برگزاری «راهپیمایی همبستگی» در پاریس به بحث گذاشته شد.

قرار است راهپیمایی بزرگی در گرامیداشت خاطره روزنامه‌نگاران تحریریه «شارلی ابدو» و در دفاع از آزادی بیان و اعلام همبستگی با روزنامه‌نگاران، یک‌شنبه (۲۱ دی، ۱۱ ژانویه) در پاریس برگزار شود.

بسیاری از شخصیت‌های سیاسی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، از جمله آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا در این راهپیمایی شرکت می‌کنند.

مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه از همه شهروندان این کشور خواسته است در «راهپیمایی همبستگی» در پاریس شرکت کنند.

به گفته مانوئل والس، تروریست‌ها با حمله مسلحانه به دفتر نشریه «شارلی ابدو» به آزادی بیان حمله کرده‌اند. اکنون فرانسوی‌ها می‌بایست با شرکت در «راهپیمایی همبستگی» عشق‌شان به آزادی و به فرهنگ رواداری را به نمایش بگذارند.

پاریس در شرایط هشدار قرار دارد و نیروهای پلیس در خیابان‌ها حضور پر‌ رنگی دارند.

برنار کازنوو، وزیر کشور فرانسه پس از نشست اضطراری کاخ الیزه اعلام کرد که شرایط هشدار همچنان در سراسر فرانسه برقرار است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این واهمه وجود دارد که از پی حمله مسلحانه به دفتر نشریه «شارلی ابدو»، عملیات تروریستی دیگری در پاریس و در دیگر شهرهای فرانسه انجام شود.

نیروهای پلیس و سربازان ارتش فرانسه کلیساها، کنیساها و مساجد این کشور و همچنین گردشگاه‌ها و مراکز خرید را تحت محافظت قرار داده‌اند.

در این میان نیروهای امنیتی تلاش گسترده‌ای را برای دستگیری حیات بودمین آغاز کرده‌اند. پلیس فرانسه احتمال می‌دهد که حیات بومدین، شریک زندگی امدی کولیبالی، در حادثه گروگانگیری یک فروشگاه مواد غذایی در پاریس دست داشته است. در این حادثه که غروب جمعه اتفاق افتاد کولیبالی کشته شد. دادستانی پاریس می‌گوید کولیبالی چهار تن از گروگان‌ها را به قتل رسانده و احتمال می‌دهد که حیات بومدین هم با او همکاری کرده باشد.

پلیس فرانسه اعلام کرده که حیات بومدین مسلح و خطرناک است و از همگان خواسته که با پلیس در دستگیری این تروریست ۲۶ ساله همکاری کنند.

ظاهراً کولیبالی و بومدین با برادران کواشی در ارتباط بوده‌اند. برادران کواشی چهارشنبه هفته گذشته به دفتر تحریریه «شارلی ابدو» حمله کردند و ۱۲ نفر از اعضای تحریریه این نشریه فکاهی، از جمله چهار کارتونیست برجسته فرانسه را به قتل رساندند.

رسانه‌های فرانسه‌زبان گزارش داده‌اند که کولیبالی و بومدین در سال ۲۰۱۰ به جنوب فرانسه رفته‌اند و با شخصی به نام جمال بقال، از وابستگان القاعده دیدار کرده‌اند. در این میان القاعده شاخه شبه‌جزیره عربستان، با انتشار یک نوار صوتی مسئولیت حمله مسلحانه به دفتر نشریه «شارلی ابدو» را پذیرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.