ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۷۵ درصد زندانيان ايران حاشیه‌نشین و از مناطق محروم هستند

به ادعای رئیس سازمان زندان‌ها در ایران «مهاجرت اتباع بيگانه» از عواملی است که با آمار زندانیان رابطه مستقیم دارد. او گفته بيش از ۶۵درصد زندانيان به مواد مخدر اعتياد دارند.

رئيس سازمان زندان‌های ايران می‌گويد ۷۵ درصد از زندانيان ايران را حاشيه‌نشينان و ساکنان مناطق محروم تشکيل می‌دهند.

علی‌اصغر جهانگير، رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمينی ايران، امروز در مراسم معارفه مديرکل جديد زندان‌های استان يزد گفت که مهاجرت و حاشيه‌نشينی با آمار زندانيان ارتباط مستقيم دارد.

بنابر ادعای اين مقام قضايی مهاجرت «اتباع بيگانه» نيز از عواملی است که استان‌های مختلف به ويژه يزد را دچار مشکل کرده است.

در ادبيات مقام‌های سياسی ايران پناهندگان و مهاجران، اتباع بيگانه خوانده می‌شوند.

طی سال‌های گذشته، شهروندان افغانستان بيشترين ميزان مهاجرت را به ايران داشته‌اند که کمتر از اجازه کار و اقامت برخوردار شده‌اند. سازمان‌های حقوق بشری بارها به رفتار مقام‌های ايران در قبال مهاجران افغانستانی در اين کشور اعتراض کرده‌اند.

۶۵درصد کل زندانيان ايران معتاد هستند

رئيس سازمان زندان‌های ايران همچنين در ادامه اين مراسم گفت که ۵۴درصد زندانيان معتاد به موادمخدر را زنان و ۳۴درصد آنان را مردان شامل می‌شوند.

او روشن نکرده که ۱۲درصد ديگر را چه کسانی تشکيل می‌دهند.

اين مقام قضائی توضيح داد: «نيمی از زندانيانی که اکنون در زندان‌‌های کشور به سر می‌‌برند، به دليل جرائم مرتبط با موادمخدر در زندان هستند و متأسفانه بيش از ۶۵درصد زندانيان نيز به مواد مخدر اعتياد دارند.»

اين آمار‌ها در حالی اعلام می‌شوند که بيش از ۷۰درصد از جمعيت زندانيان در ايران را افراد زير ۴۰ سال تشکيل می‌دهد؛ امری که حکايت از جوان بودن ميانگين سن زندانيان در ايران دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.