ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شعار «مرگ بر منافق» نمايندگان مجلس عليه علی مطهری

تشنج در مجلس به برخورد فيزيکی مطهری و برخی نمايندگان انجامیده است. بر اساس گزارش‌ها هنگام صحبت‌های مطهری برخی از نمايندگان در برابر جايگاه ناطقان مجلس تجمع کرده‌‌اند.

در پی نطق علی مطهری درباره غيرقانونی بودن حبس خانگی چهره‌های شاخص جنبش سبز، نمايندگان مجلس شعار «مرگ بر منافق» سر دادند.

تشنج امروز مجلس هنگام بحث بر سر حصر‌های خانگی، به برخورد فيزيکی مطهری و نمايندگان مجلس انجامیده است

با دستور محمد‌حسن ابوترابی، نايب رئيس مجلس، جلسه علنی امروز در حالی زود‌تر از موعد پايان يافت که فضای مجلس ايران به تشنج کشيده بود.

علی مطهری، نماينده تهران در مجلس، در نطق خود گفته که «اينجانب حصر آقايان موسوی و کروبی و خانم رهنورد را پس از پايان آشوب‌های خيابانی بدون حکم قضايی همچنان خلاف اصول متعدد قانون اساسی می‌دانم.»

به دنبال اين اظهار نظر، نمايندگان با اعلام عدد دو (اخطار آئين‌نامه‌ای) و شعار «مرگ بر منافق»، «مرگ بر فتنه‌گر» و «مرگ بر ضد ولايت فقيه»، به صحبت‌های مطهری اعتراض کرده‌اند.

پس از اين، ابوترابی که رياست جلسه را بر عهده داشته است، در پاسخ اعلام می‌کند: «جنابعالی در فضای واقعی کشور قرار داريد و آنچه در مورد اين افراد انجام شده با نهايت رأفت و رحمت اسلامی بوده است.»

ابوترابی پیش از پایان صحبت‌های مطهری، با اعلام ختم جلسه گفته ادامه جلسه را «به مصلحت» نمی‌داند.

به گزارش خبرگزاری فارس، تشنج امروز مجلس به برخورد فيزيکی مطهری با نمايندگان مجلس انجامیده است. بنابر اين گزارش برخی از نمايندگان در برابر جايگاه ناطقان مجلس تجمع کرده‌ بودند.

اين در حالی است که پس از صحبت‌های ابوترابی، مطهری مجدداً از حصر خانگی چهره‌های شاخص جنبش سبز به عنوان امری خلاف قانون ياد می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    حکومت ولی عظما  به صغیر و کبیر رحم نمیکند...... حتی به پسران بنیانگذار حکومتش ! پسر بهشتی مغضوب و زندانی و  پسر رفسنجانی مغضوب و دادگاهی و  پسر مطهری مورد غضب کتک در مجلس  هنگام ابراز عقیده !

  • Majid

    اولأ که اینگونه جنگهای زرگری بین این جاهلان از برای شیره مالیدن بر سر ملت خوش باور و جاهل است و ثانیأ که این آقایان همگی از دین خالص خدا که انسان را از عربده کشی و دشنام دادن به یکدیگر بر حذر میدارد بی بهره اند و فقط عنوان مسلمان  را بر پشت خود حمل میکنند همچون شتری با کوهانش. و ميانه ‏روى كن و صدايت را آهسته بدار، چرا كه ناخوشترين آوازها عربده خران است‏. (آیه ۱۹ از سوره ۳۱ در قران) اي كساني كه ايمان آورده‏ ايد نبايد گروهي از مردان شما گروه ديگر را استهزا كنند، شايد آنها از اينها بهتر باشند، و نه زناني از زنان ديگر شايد آنان بهتر از اينان باشند، و يكديگر را مورد طعن و عيبجوئي قرار ندهيد، و با القاب زشت و ناپسند ياد نكنيد، بسيار بد است كه بر كسي بعد از ايمان نام كفر بگذاريد، و آنها كه توبه نكنند ظالم و ستمگرند. (آیه ۱۱ از سوره ۴۹ در قرآن)   

  • farid

    نمایندگان رشوه و زمین بگیر با شعار "مرگ بر" علنا قانون ازادی بیان نماینده مردم را شکستند.

  • ghorub

    خانقاه من مطمنم تو از گروه دستمال به دستانی چون اگه نبودی اسمتو نمیزاشتی ته نظرت. ضمنا مشخصه به تازگی یادت دادند که با کامپیوتر تایپ کنی چون از املات مشخصه. ***

  • mansoüur piry khanghah

    در ۳۵ سال گذشته اعمال غیر قانونی زیادی صورت گرفته است. مخصوصأ در زمان ریاست جمهوری هاشی رفسنجانی ریا مجلس (کروبی)سید سین موسوی و حتی در زمان ریاست جمهوری اقای خاتمی! کشتار غلط هواداران و سمپات های سازمان مجاهدین ضد خلق ایران،مارکسیست ها و کمونیست های ایدآلیست طرفدار تک حزبی و امثالهم...لذا اصرار اقای بهشتی نسبت به رعایت اصول  و قاوان جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی کاملأ فرصت طلبانه و شاید هم به قول اصولگرایان اقدامی منافقانه است. به نظر من سوء استفاده از این اقدام درست نظام در رابطه با حصر آقایان موسوی و کروبی چیزی جز مشغول کردن مردم،سیاسیون و دست اندرکاران و مخصوصأ به حاشیه کشاندن  مشکل  اصلی کشور ،یعنی نبود دمکراسی نیست. قابل عرض است که رفع حصر در شرایط سیاسی کنونی کشور خواست رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان ما در منطقه است و با رفع حصر در شرایط کنونی،امکان درگیری و بلبشو صد ر صد است.لذا دلیلی ندارد که مسئولین نظام خریت کنند و طبق خواست استکبار،استعمار و به سرکردگی رژیم صهیونیستی و نیز هوچیگری دایگان مهربان تر از مادر برای ملت ایران چون مطهری،زیباکلام ،رفسنجانی و دیگر غارتگران ...فرمان رفع حصر بدهند. سیاسیون محترم مدافع دمکراسی باید هوشیار باشند و در درگیری های داخلی مستبدین ،بجای بد، بدتر را انتخاب  نکنند و شخصیت های مستبد و ضعیف مورد علاقه صهیونیزم را رهبر خود و مردم نکنند! در یک نظام مردم سالار  رهبر معنی ندارد و اگر قرار است که کشور دارای رهبر،حتی سنبلیک باشد،بهترین گزینه در ایران فعلأ خود اقای خامنه ای است.

  • ghorub

    درود بر مرتضی مطهری با فرزند آزادیخواهش . مرگ بر کسانی که قانون و وجدان را زیر پا گذارده و برای داشتن مقام و منزلت واقعیت را کتمان و دستمال بدستی میکنند