ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۷۶ هزار تهرانی به دلیل نزاع راهی پزشکی قانونی شده‌اند

از مجموعه کسانی که از فروردین ماه تا آبان ماه امسال، به دلیل نزاع و درگیری‌های خیابانی به پزشکی قانونی تهران مراجعه کرده‌اند، ۵۰‌هزار و ۱۵۸ نفر مرد و ۲۵هزار و ۹۱۲ نفر زن بوده‌اند.

تنها در تهران و تا پایان آبان ماه امسال، ۷۶ هزار نفر به دلیل نزاع راهی پزشکی قانونی شده‌اند.

تنها در تهران و تا پایان آبان ماه امسال، ۷۶ هزار نفر به دلیل نزاع راهی پزشکی قانونی شده‌اند

سازمان پزشکی قانونی ایران با اعلام این خبر گفته است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، یک درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش از مجموعه کسانی که از فروردین ماه تا آبان ماه امسال، به دلیل نزاع و درگیری‌های خیابانی به پزشکی قانونی تهران مراجعه کرده‌اند، ۵۰‌هزار و ۱۵۸ نفر مرد و ۲۵هزار و ۹۱۲ نفر زن بوده‌اند.

پیش از این هم سازمان پزشکی قانونی ایران اعلام کرده بود ۱۰۴هزار و ۲۰۰ نفر در سراسر کشور، در فروردین و اردیبهشت سال جاری به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند.

این در حالی است که تعداد پرونده‌های ارجاع شده به پزشکی قانونی یا پرونده‌های تشکیل شده در کلانتری‌ها کمتر از تعداد دعواها در ایران است. مطابق آمار‌های رسمی سالانه ۶۰۰ هزار ایرانی با یکدیگر دعوا می‌کنند.

به نظر می‌رسد که افزایش خشونت‌های خیابانی و درگیری میان شهروندان، به یکی از مشکلات اجتماعی جدی در ایران تبدیل شده است.

مهر ماه امسال هم پزشکی قانونی ایران از افزایش سه درصدی مراجعان نزاع به مراکز پزشکی قانونی خبر داده بود و گفته بود که در پنج ماه نخست امسال، ۴۹ هزار و ۸۹۷ نفر به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده‌اند.

روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران می‌گوید که تا پایان آبان ماه سال گذشته، تعداد مراجعان به مراکز پزشکی قانونی استان به دلیل نزاع، ۷۵ هزار و ۲۸۶ نفر گزارش شده بود. آمار موجود از سال جاری نشان می‌دهد که این رقم افزایشی یک درصدی داشته است.

در آبان ماه امسال اما تعداد کسانی که به دلیل نزاع به پزشکی قاونونی مراجعه کرده‌اند، در مقایسه با آمار سال گذشته، کاهشی ۲.۵ درصدی نشان می‌دهد. این عدد برای آبان ماه امسال هفت هزار و ۲۳۱ نفر اعلام شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.