ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۶ جوان مصری متهم به همجنس‌گرایی تبرئه شدند

دادگاه مصر گروهی را که در حمام و در برابر دوربین به اتهام همجنس‌گرایی دستگیر شده بودند، از اتهام مبرا دانست و پرونده را با عنوان جریحه‌دار کردن عفت عمومی بست.

دادگاهی در مصر ۲۶ نفر را که در حمام و در جلوی دوربین به اتهام همجنس‌گرایی دستگیر شده بودند، از اتهام مبرا دانست و پرونده را با عنوان جریحه‌دار کردن عفت عمومی مختومه اعلام کرد.

اواسط دسامبر بود که گروهی از ماموران پلیس مصر، به حمامی در بخش قدیمی قاهره شبیخون زدند و تمام کابین‌ها و سوراخ سنبه‌های آن را گشتند. گروهی از جوانان حاضر در حمام در حالی دستگیر شدند که حتی فرصت لباس پوشیدن نیافتند. آنها توانستند تنها لنگی به دور خود ببندند و صورت‌های خود را پنهان کنند. پلیس از تمام مراحل دستگیری فیلم‌برداری کرد.

شبکه تلویزیونی "القاهره والناس" تصاویر مربوط به این یورش را در برنامه‌ای پخش کرد که بسیار پربیننده است و «نادیدنی‌ها" نام دارد. روی تصاویر ناگوار، موزیک هیجان‌انگیزی هم گذاشته بودند. این کانال، پخش این برنامه را، در قالب ابراز نگرانی از خطر گسترش ایدز توجیه کرد.

افراد بازداشت شده متهم شدند به این که در گرمابه سرگرم عمل جنسی با یکدیگر بودند. ۲۶ نفر از ‌آنها به دادگاه برده شدند و این در حالی است که در مصر، قانونی برای مجازات همجنس‌گرایی وجود ندارد. اتهام مشخص این افراد پس از ختم رسیدگی، جریحه‌دار کردن اخلاق عمومی عنوان شد؛ اتهامی که معمولا برای موارد مشابه به کار می‌رود. اینک همه دستگیرشدگان آزاد شده‌اند.

در یک سال و نیم گذشته و پس از سرنگونی مرسی به دست ارتش، حدود ۱۵۰ نفر به اتهام همجنس‌گرایی و یا تراجنسیتی بودن دستگیر شده‌اند. نهادهای حقوق بشری می‌گویند موج بازداشت با این اتهام در تاریخ معاصر مصر بی‌سابقه است.

به اعتقاد مدافعان حقوق دگرباشان جنسی، دولت مصر می‌تواند با تبلیغ روی جنبه‌های فرهنگی، فضای نفرت و سرکوب علیه همجنس‌گرایان را دامن بزند و کارزاری پلیسی با کمک رسانه‌ها علیه آنها به راه بیندازد. تکیه‌گاه فرهنگی و عرفی چنین کارزاری، یک‌سان پنداشتن همجنس‌خواهی با "بچه‌بازی" در  افکار عمومی مصر است.

هنوز کسی نمی‌داند در حمام واقعا چه گذشته بود. وکلای مدافع دستگیرشدگان گفته بودند که هیچ شواهدی برای اثبات عمل جنسی موکلان‌شان در دست نیست. پلیس اما در گزارش‌ خود فهرستی از کلیه جزییات و شرح وضعیت بدنی متهمان در زمان دستگیری تهیه کرده بود.

کنشگران حقوق بشر بیم دارند که یورش به دگرباشان جنسی، پیش از همه یک هدف را دنبال کند: رژیم عبدالفتاح سیسی می‌خواهد نظر توده مردم را جلب کند و در این مسیر، می‌کوشد خود را نماینده بهتری برای حراست از هنجارهای اخلاقی و سنتی جامعه به نسبت دوران مرسی و  اخوان‌المسملین نشان دهد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 83

    […] مصر دادگاه ۲۶ مرد را از اتهام « هرزگی» تبرئه کرد فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر ۱۲ ژانویه ۲۰۱۵ دادگاهی در مصر ۲۶ مرد را از اتهام هرزگی تبرئه کرد. فدراسیون کمپینی را شامل فراخوان مشترکی به همراه Routard.com برای درخواست آزادی این ۲۶ تن، لغو اتهام ها و توقف فوری سرکوب دگرباشان به راه انداخته بود. این مردان در ماه دسامبر پس از این دستگیر شدند که روزنامه نگاری به نام مونا عراقی به پلیس خبر داد و گزارشی جنجالی را با نمایش چهره های مردان نیمه برهنه در تلویزیون پخش کرد. کمپین فدراسیون همچنین این روزنامه نگار را هدف قرار داده و روش های شرم آور او را محکوم کرده بود. برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به بیانیه ابتکار حقوق شخصی در مصر، سازمان عضو فدراسیون در این کشور. گزارش خبری: ۲۶ جوان مصری متهم به همجنس‌گرایی تبرئه شدند […]