ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هواداران «دولت اسلامی» حساب توئیتر ارتش آمریکا را هک کردند

حساب فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا با نام کاربری CentCom، در توئیتر و فیس‌بوک توسط هواداران داعش هک شد.

حساب کاربری ارتش آمریکا در شبکه‌های اجتماعی توئیتر و یوتیوب توسط کسانی که خود را گروه «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) معرفی کرده‌اند، هک شد.

حساب فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا با نام کاربری CentCom، شب دوشنبه ۱۲ ژانویه (۲۲ دی ماه) در توئیتر و فیس‌بوک هک شد. هکرها روی این صفحه‌ها نوشتند که این حساب‌ها «توسط دولت اسلامی عراق و شام هک شده است».

هکرهای هوادار گروه «دولت اسلامی» سپس به مدت ۳۵ دقیقه پیام‌های تهدیدآمیز خود را برای مخاطبان این صفحات به زبان انگلیسی منتشر کردند. از جمله نوشتند: «سربازان آمریکایی، منتظر باشید، ما داریم می‌آییم».

هکرها  آواتار تصویری حساب CentCom را هم به طرح گرافیکی از یک سرباز چفیه به سر، نمادهای جهادی و الله اکبر لوگوی داعش تغییر دادند که روی این آواتار پوسترمانند نوشته شده بود: خلیفه سایبری CyberCaliphate

تصاحب حساب‌های کاربری ارتش آمریکای درست در زمانی رخ داد که رییس جمهور آمریکا، باراک اوباما، در حال سخنرانی در مورد امنیت سایبری در برابر کمیسیون فدرال بازرگانی در واشنگتن بود. اوباما در این سخنرانی به نقض‌های سیستم امنیتی آمریکا در خصوص امنیت آنلاین اشاره داشت و تاکید کرد که ایالات متحده در مقابل تهدیدهای سایبری آسیب‌پذیر است.

«بسم الله الرحمان الرحیم، خلیفه سایبری، جهاد سایبری خود را ادامه می‌دهد.»

در طول سخنرانی اوباما، هکرها چندین تهدید گرافیکی را در حساب کاربری ارتش آمریکا، منتشر کردند. از جمله نوشتند: «ما همه چیز را در مورد شما، همسران و فرزندانتان می‌دانیم». که این پیام با اطلاعات تصویری حاوی آدرس ژنرال‌های بازنشسته آمریکایی منتشر شد. این گروه سپس ادعا کرد که کامپیوترها و تلفن‌های همراه نیروهای مسلح ایالات متحده را نیز هک کرده‌اند.

توئیتی دیگر که در دوران هک منتشر شد آمریکایی‌ها را «کفار» می‌خواند: «ما به شما کفار رحم نخواهیم کرد. دولت اسلامی عراق و شام ISIS [نام سابق داعش] در حال حاضر اینجا در رایانه‌های شخصی شماست، ما در همه پایگاه‌های نظامی شما هستیم، به اذن الله ما اکنون در فرماندهی مرکزی شما هستیم.»

همچنین هکرها تعدادی تصویر از اسناد نظامی منتشر کردند و مدعی شدند این‌ها اسناد محرمانه فرماندهی مرکزی ارتش آمریکاست.

سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا با اینکه هک شدن حساب‌های کاربری توئیتر و یوتیوبشان را تأیید کرد، اعلام کرد که آسیب در حد هک کردن همین حساب‌ها بوده و هیچ اطلاعات محرمانه و یا حساسی به دست هکرها نیافتاده است. او در مورد هک شدن حساب‌های ارتش گفت: این رخداد خجالت‌آور است اما آسیب امنیتی جدی نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.