ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تهمينه ميلانی به اتهام «تبليغ عليه نظام» به دادسرا احضار شد

دادسرای فرهنگ و رسانه، تهمينه ميلانی را به دليل نگارش فيلمنامه «شهرزاد زن هزار و يک شب» به «تبليغ عليه نظام» متهم کرده است.

تهمينه ميلانی، فيلمساز ايرانی گفته که دادسرای فرهنگ و رسانه او را به اتهام «تبليغ عليه نظام» احضار کرده است. او می‌گويد اين اتهام در رابطه با فيلمنامه «شهرزاد زن هزار و يک شب» است.

تهمينه ميلانی ١٢ سال پيش نیز به دلیل ساخت فيلم «نيمه ‌پنهان» بازداشت شد.

ميلانی در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد افزوده که اين احضاريه او را «شوکه» کرده و انتظار داشته به خاطر فيلمنامه «شهرزاد زن هزار و يک شب» تشويق شود اما به دادگاه احضار شده است.

وی گفت: «در اين احضاريه اعلام شده من با اين کتاب که توسط انتشارات کتابسرا منتشر شده به تبليغ عليه نظام پرداخته‌ام.»

ميلانی می‌گويد که اين کتاب «تمام مراحل قانونی» را برای انتشار طی کرده و در تابستان سال ۹۳ منتشر شده است.

به گفته وی «اين فيلمنامه روايت حماسی بانويی را نقل می‌کند که چگونه با درايت، خرد و هنر به مقابله با خشونت و خونريزی می‌پردازد.»

فيلمنامه «شهرزاد» با الهام از داستان «هزار و يک شب» و «تلخون» صمد بهرنگی نوشته شده و پس از سال‌ها، امسال توانست مجوز نشر بگيرد و چاپ شود.

ميلانی افزوده که ماجرای احضاريه را با حجت‌الله ايوبی، معاون سينمايی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ميان گذاشته و او ضمن «قول پيگيری» گفته مشکلاتی که برای فيلمنامه «شهرزاد» پيش آمده «سوء‌تفاهمی بيش نيست و به‌زودی حل خواهد شد.»

جزييات بازداشت ميلانی در سال ۱۳۸۱

تهمينه ميلانی ١٢ سال پيش يعنی در سال ۱۳٨١ که روزنامه‌های اصلاح‌طلب يکی پس از ديگری توقيف می‌شدند به دلیل ساخت فيلم «نيمه ‌پنهان» در حالی که اين فيلم بر پرده سينماها بود، بازداشت شد.

ميلانی در پاسخ به اين سئوال که پيش از اين نيز او را با اتهاماتی مشابه به دلیل ساخت فيلم «نيمه ‌پنهان» راهی زندان کردند، گفت:‌ «متأسفانه در آن سال من برای فيلمی به زندان افتادم و پنچ سال گرفتار دادگاه‌ها شدم که هم پروانه ساخت داشت و هم پروانه نمايش. آن‌ها مرا به "اقدام عليه امنيت ملی، محاربه با خدا، همکاری با گروه‌های معاند و تشويش اذهان عمومی از طريق آثارهنری" متهم کردند و بعد از دستگيری، چهار روز را در انفرادی و چهار روز را در بند عمومی زندان اوين به‌سر بردم.»

اين فيلمساز درباره سرنوشت پرونده سال ۱۳۸۱ گفت: «قاضی آن پرونده بعد از پنج سال اعلام کرد که مدارک کافی برای اتهامات وجود ندارد و من تبرئه شدم.»

فيلم «نيمه ‌پنهان» درباره زنی به نام فرشته است که در آستانه رسيدگی همسرش به پرونده قضايی يک زن محکوم به اعدام، دفترچه خاطراتش را به او می‌دهد.

خسرو در دفتر می‌خواند که فرشته که در سال‌های ۵۸-۵۹ دانشجو بوده، جذب گروه‌های سياسی چپ شده و به عنوان هوادار فعاليت کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.