ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلاش برای بازگشت ژاپن و کره جنوبی به صنعت نفت و گاز ايران

قيمت نفت کاهش پیدا کرده. دولت کسری بودجه دارد. مقامات وزارت نفت ایران با ژاپن و کره جنوبی مذاکره می‌کنند با این امید که آن‌ها در صنعت نفت و گاز ايران سرمايه‌گذاری کنند.

ايران می‌گويد کاهش قيمت نفت، طرح‌های نفتی اين کشور را با مشکل مواجه می‌کند. هم‌زمان گزارش شده که تلاش‌هايی برای بازگرداندن شرکت‌های ژاپنی و کره‌ای به صنعت نفت و گاز ايران در جريان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر سهيلی‌پور، رئيس کميته سرمايه‌گذاری شرکت گاز با تأیيد مذاکرات ايران با سه شرکت نفت و گاز کره جنوبی و ژاپن گفت: «شرکت مهندسی و انرژی ميتسوبيشی ژاپن، ال‌جی و سامسونگ کره جنوبی با مجموعه شرکت ملی گاز در حوزه‌های ساخت پالايشگاه و خط انتقال وارد مذاکره شدند.»

به‌گفته وی شماری از شرکت‌های ژاپنی و ايتاليايی «حاضر هستند همکاری با ايران را حتی قبل از لغو کامل تحريم‌ها آغاز کنند.»

شورای امنيت سازمان ملل از سال ۲۰۰۶ در چند دور تحريم‌هايی را عليه ايران برقرار کرده است. اين تحريم‌ها به‌طور عمده در بخش نظامی، انرژی، کشتيرانی و هواپيمايی است. آمريکا نيز افزون بر اين موارد، تحريم‌های يک‌جانبه‌ای از جمله تحريم‌های بانکی را عليه ايران اعمال کرده است.

تحريم‌های بين‌المللی عليه ايران سبب کاهش درآمد نفتی اين کشور و دشواری مبادلات مالی بین‌المللی شده است.

در همين حال رکن‌الدين جوادی، مديرعامل شرکت ملی نفت ايران نيز در مورد سقوط قيمت جهانی نفت هشدار داده و گفته است: «منابع داخلی شرکت نفت با کاهش قيمت طلای سياه به نصف کاهش يافته که اين موضوع سال آينده تأمين منابع مالی برخی از طرح‌های نفتی را با مشکل روبه‌رو می‌کند.»

سقوط قيمت نفت در بازارهای جهانی به بشکه‌ای زير ۵۰ دلار، دولت ايران را با چشم‌انداز کسری بودجه شديد روبه‌رو کرده است.

کاهش جهانی قيمت نفت در پی آن صورت گرفت که عربستان سعودی اعلام کرد قيمت نفت صادراتی خود به آمريکا را کاهش می‌دهد تا با افزايش توليد نفت در آمريکا رقابت کند. همچنين افزايش عرضه در بازار نفت يکی از دلايل اصلی کاهش قيمت نفت در هفته‌های اخير بوده است. آمريکا در طول سال گذشته بيش از تقاضای بازار جهانی نفت توليد کرده است.

شرکت ملی نفت ايران معتقد است که بايد بودجه بر اساس نفت ۷۰ دلاری را معيار بودجه سال آينده در نظر گرفت. چنين کاهش شديدی، تأثير بسيار زيادی روی اقتصاد ايران برجای می‌گذارد.

ايران می‌گويد قصد دارد يک سياست پولی انقباضی را برای سال آينده اعمال کند و در کنار افزايش درآمدهای مالياتی برای جبران تأثيرهای کاهش قيمت نفت، پروژه‌ها را برپايه ميزان بهره‌وری اجرا کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.