ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بيانيه علی مطهری در اعتراض به رویدادهای مجلس

در پی رویدادهای روز یکشنبه مجلس ایران و نیمه‌کاره ماندن سخنرانی علی مطهری، وی در بيانيه‌ای نسبت به این وقایع اعتراض کرد. گفته می‌شود قرار است یک راهپیمایی علیه علی مطهری برگزار شود.

دو روز پس از آن‌که مجلس ایران با سخنرانی علی مطهری، نماینده تهران متشنج شد و سخنان وی نیمه‌کاره ماند، این نماینده مجلس با انتشار بیانیه‌ای به این رویدادها اعتراض کرد. عده‌ای نیز قصد دارند پس از نماز جمعه این هفته علیه مطهری تظاهرات کنند.

علی مطهری: این رویدادها شائبه طراحی‌شده بودن اين برنامه را به شدت تقويت می‌کند

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ايلنا)، در اين بيانيه که امروز سه‌شنبه ۲۳ دی‌ماه منتشر شده، علی مطهری گفته است به محض آن‌که وی درباره مسأله حصر خانگی شروع به صحبت کرده، حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر از نمايندگان در فاصله يک تا دو متری تريبون شروع به سر و صدا کردند تا صدای وی به گوش کسی نرسد.

مطهری افزوده است: «آقای [محمدحسن] ابوترابی رئيس وقت جلسه متأسفانه به جای آن‌که اين افراد را دعوت به سکوت و نشستن در جای خود بنمايند٬ نطق بنده را قطع و شروع به پاسخ دادن کردند، کاری که تاکنون در مجلس سابقه نداشته است که در ميان يک نطق ميان دستور، رئيس جلسه شروع به پاسخگويی کند.»

روز يکشنبه ۲۱ دی، علی مطهری در نطق خود گفت: «اينجانب حصر آقايان موسوی و کروبی و خانم رهنورد را پس از پايان آشوب‌های خيابانی بدون حکم قضايی همچنان خلاف اصول متعدد قانون اساسی می‌دانم.»

به دنبال اين اظهار نظر، نمايندگان با اعلام عدد دو (اخطار آئين‌نامه‌ای) و شعار «مرگ بر منافق»، «مرگ بر فتنه‌گر» و «مرگ بر ضد ولايت فقيه»، به صحبت‌های مطهری اعتراض کردند.

پس از آن، محمدحسن ابوترابی که رياست جلسه را بر عهده داشت پيش از پايان صحبت‌های مطهری، با اعلام ختم جلسه گفت ادامه جلسه را «به مصلحت» نمی‌داند.

علی مطهری اکنون معترض شده است که رئیس وقت جلسه افرادی را که علیه وی شعار می‌دادند «ترغيب و تشويق به ادامه کارشان» کرده است.

وی گفته است مجموعه این رویدادها «شائبه طراحی‌شده بودن اين برنامه را به شدت تقويت می‌کند، خصوصاً که آنها می‌دانستند در ضمن نطق من، پاسخی به جوابيه قوه قضائيه درباره قانونی بودن حصر خانگی خواهد بود.»

قوه قضائيه روز ۱۶ دی با انتشار اطلاعيه‌ای به نامه سرگشاده علی مطهری به صادق لاریجانی، رئيس قوه قضائيه درباره غيرقانونی بودن ادامه حصر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد، رهبران جنبش سبز، پاسخ داده بود.

اين اطلاعيه، علی مطهری را بی‌اطلاع از قوانين و مقررات و جايگاه شورای عالی امنيت ملی معرفی می‌کرد و آن‌چه توسط او مطرح شده بود را کذب می‌خواند.

علی مطهری در بیانیه امروز خود گفته است يک فراز سه خطی از نطقش باقی مانده بود که جواد کريمی قدوسی نماينده مشهد، ابراهیم آقامحمدی نماينده خرم‌آباد، محمدسعید انصاری نماينده آبادان و فرهاد بشيری نماينده پاکدشت از پشت سر آمده و وی را از جايگاه سخنرانی پايين کشیدند.

به‌گفته مطهری، دستش چند زخم سطحی برداشته و ابراهیم آقامحمدی نیز متن سخنرانی وی را پاره کرده است.

علی مطهری تأکید کرده است: «اين‌ها را می‌گويم تا موکلين اين افراد بدانند به چه افراد آزادانديشی رأی داده‌اند.»

وی افزوده است: «به هرحال مجلس آزمون بدی داد و البته اين‌گونه رفتار‌ها دور از ذهن نيست زيرا اين مجلس در سال ۹۰ در فضای متأثر از فتنه ۸۸ و در حالی که بسياری از افراد خوش‌فکر کانديدا نشدند يا رد صلاحيت شدند شکل گرفت و بيشتر يک تيپ خاص وارد مجلس شدند.»

وی این مجلس را یک «استثنا» دانست و ابراز امیدواری کرد که در مجلس‌های بعدی چنین نباشد.

تدارک راهپیمایی علیه علی مطهری

در روزهای اخیر، بحث‌هایی جدی درباره ضرورت رفع حصر موسوی، کروبی و رهنورد در گرفته است. در مقابل تندروهای درون حاکمیت خواهان محاکمه و اعدام آنان پس از رفع حصر هستند و قوه قضائیه هم از عزم خود برای محاکمه «سران فتنه» خبر داده است.

برخی شواهد نیز حاکی از آن است که گروهی در درون حاکمیت خواهان برگزاری محاکمه آن‌ها در پشت درهای بسته هستند.

علی مطهری از زمره نمایندگانی است که بارها خواهان آزادی و یا محاکمه موسوی، کروبی و رهنورد شده است. او ۱۴ دی‌ماه، در نامه‌ای سرگشاده به رئیس قوه قضائیه، صحبت‌های او درباره قانونی بودن حصر موسوی و کروبی و رهنورد را «سست» دانست و گفت این سخنان بنياد جمهوری اسلامی را متزلزل و قانون اساسی را نقض می‌کند.

با چنین مواضعی است که تندروها به مقابله با وی روی آورده‌اند و افزون بر ایجاد تشنج در مجلس اکنون گروهی از آن‌ها قصد دارند تا تظاهراتی را برای روز جمعه این هفته پس از برگزاری نماز جمعه علیه او تدارک ببینند.

همچنین گفته می‌شود عده‌ای به دنبال بحث اخراج علی مطهری از مجلس هستند.

آذرماه گذشته نیز روزنامه اعتماد نوشت تلاش‌هایی برای لغو اعتبارنامه علی مطهری و اخراج او از مجلس آغاز شده است. این روزنامه البته افزوده بود که این تلاش‌ها نافرجام خواهد بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • bahman

    نظرایشان درموردمحاکمه سران فتنه درست وبحق است ومطابق قانون اساسی اماازکجامعلوم باشروع محاکمه خودایشان درمقابل محاکمه ، دادگاه وحکم ان تمکین کند وبه اردوکشی خیابانی نپردازد ودعوت نکند اقای موسوی هم احمدی نژاد را مستبد می دانست ومدعی بود به قانون بی توجه است واو مرد قانون است بعدمعلوم شد که چقدربه قانون احترام می گذارد علیرغم همه ادعاهایش وفقط مردم ضرر کردندوبس.اقایان اصلاح طلب کلاه خودرا بالاتربگیرند چون انهادرمجلس ششم اطلاعات هسته ای را باملت فروختند تا ازان سالها فشاروتحریم برمردم بیشترشود.کسی مردقانون است که تحمل رای علیه ومخالف نظریاتش رابپذیرد.نمایندگان اصولگراهم بدانندکه بایدبه نظرات همکاران خود گوش فرادهند مااز افراط هم ضررهاکرده ایم

  • faryad

    احمد منتظری، فرزند آیت‌الله حسینعلی منتظری، در نامه‌ای به خامنه‌ای خواستار لغو نظارت استصوابی شورای نگهبان بر انتخابات و آزادی محصورین و زندانیان عقیدتی سیاسی شده است.

  • Neda

    سی و شش سال پیش با همین شعارهای  «مرگ بر منافق» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه» با چماق به هر اجتماعی روبروی دانشگاه حمله میکردند و حالا به وکالت و وزارت رسیده اند.  افکار که عوض نشده.  

  • یکی از همین مردم

    نگاهی به این فامیلها بیندازید که الان همه به نوعی مغضوب نظام یا فتنه گر یا معاند یا ساکتین فتنه یا رابطیبن فتنه محسوب میشوند و خودتان فکر کنید داریم به کجا میرویم: علی مطهری، علیرضا بهشتی، اعظم طالقانی، سید یاسر و سید حسن و سید علی و سید حسین خمینی، احمد منتظری، خانواده باکری، خانواده همت، آیت الله سید علی محمد دستغیب، آیت الله یوسف صانعی، آیت الله اسدالله بیات زنجانی، آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، سید محمد خاتمی، میرحسین موسوی، مهدی کروبی و ...