ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران انتشار طرح جلد «شارلی ابدو» را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه ایران انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام بر روی جلد شماره جدید نشریه «شارلی ابدو» را محکوم کرد و گفت در غرب از آزادی بیان سوء استفاده می‌شود و باید جلوی آن گرفته شود.

مرضيه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکوم کردن انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام بر روی جلد شماره جدید نشریه «شارلی ابدو»، گفت در غرب از آزادی بیان سوء استفاده می‌شود و باید جلوی آن گرفته شود.

شماره جدید «شارلی ابدو» در همان ساعات نخستین انتشار آن در فرانسه نایاب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مرضيه افخم امروز، چهارشنبه ۲۴ دی‌ماه در نشست رسانه‌ای خود در پاسخ به سئوالی درباره انتشار کاريکاتور پيامبر اسلام در نشريه فکاهی «شرالی ابدو» با بیان این‌که ایران تروريسم را محکوم می‌کند و اقدامات تروريستی مغایر ديدگاه‌های اسلامی است، افزود:‌ «در عين حال ما اقدامات تحريک آميز را نيز محکوم می‌کنيم و اقدام اين هفته‌نامه از نظر ما يک اقدام توهين آميز است و آن را کاملا محکوم می‌کنيم.»

یک هفته پس از حمله مسلحانه به دفتر نشریه «شارلی ابدو» این هفته‌نامه فکاهی صبح روز چهارشنبه با کاریکاتوری از پیامبر اسلام بر روی جلد آن منتشر شد. در این تصویر پیامبر اسلام پلاکاردی در دست گرفته که روی آن نوشته شده: «من شارلی هستم». تیتر این طرح «همه چیز بخشیده شد» است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران انتشار چنین طرحی را «باعث تحريک احساسات مسلمانان و جريحه‌دار شدن احساسات آن‌ها در جهان» دانست و گفت چنین اقدامی «دور تسلسلی از افراطی‌گری را در دنيا دامن می‌زند».

مرضیه افخم «احترام به باورها، مقدسات و ارزش‌های پيروان اديان الهی» را «يک اصل مسلم پذيرفته شده» خواند و گفت: «دولتمردان اروپايی، اين اصل مهم را مورد توجه قرار دهند.»

وی از «آشکار شدن سياست‌های اشتباه غرب» و «معيارهای دوگانه برای مقابله با تروريسم» سخن گفت و افزود اذعان به این «سیاست‌های اشتباه» کافی نیست و غرب باید وارد «حوزه تصميم‌گيری» شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تأکید کرد: «سوء استفاده از آزادی بيان که امروز در غرب رايج است، پذيرفته نيست و بايد جلوی آن گرفته شود.»

در حمله مسلحانه صبح روز چهارشنبه ۷ ژانويه / ۱۷ دی به دفتر نشریه «شارلی ابدو» چهار کارتونیست برجسته این نشریه و در مجموع نیمی از تحریریه آن به قتل رسیدند.

شماره جدید «شارلی ابدو» در سه میلیون نسخه و به ۱۶ زبان، از جمله به زبان عربی منتشر شد و تا ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه ۱۴ ژانویه / ۲۴ دی‌ماه همه نسخه‌های آن که روی پیشخوان کیوسک‌های مطبوعات فرانسه قرار گرفته بود فروش رفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Majid

    سخنگوی وزارت امور خارجه ایران انتشار چنین طرحی را «باعث تحریک احساسات مسلمانان و جریحه‌دار شدن احساسات آن‌ها در جهان» دانست و گفت چنین اقدامی «دور تسلسلی از افراطی‌گری را در دنیا دامن می‌زند». طوطی شیرین زبان لابد فراموش کردند احساسات مسلمانان و جریحه‌دار شدن احساسات آن‌ها در جهان را هنگامیکه مسلمانان ایرانی و عراقی ۸ سال تمام  یکدیگر را در خاک و خون کشیدند و هنگامیکه دو کشور باصطلاح مسلمان  افغانستان و عراق توسط نیروهای متجاوز خارجی اشغال شدند دولت  باصطلاح مسلمان ایران شبانه از برای استقبالشان فرش قرمز پهن نمود! پس همان بهتر  که این احساسات را کش ندهیم که ممکن است از ساسات ساقط شویم!