ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در اثر ناامنی در سیستان و بلوچستان احداث خط لوله نفت متوقف شد

انتقال نفت به سیستان وبلوچستان باید همچنان به وسیله تانکر انجام شود. وزارت کشور از حضور «اشرار» به عنوان مانع اصلی پروژه احداث خط لوله نام می‌برد.

«ستاد امنیت» وزارت کشور ایران اجازه احداث خط لوله نفت در منطقه سیستان و بلوچستان را به دلیل ناامنی صادر نکرده است.

انتقال نفت به سیستان وبلوچستان با خط لوله امکان‌پذیر نیست

مدیر عامل خطوط لوله و مخابرات نفت در منطقه جنوب شرق با اعلام این خبر گفت علیرغم هزینه بر بودن و همچنین مشکلات زیست محیطی حمل و نقل نفت و فرآورده‌های نفتی با تانکر، به دلیل وجود «اشرار» در این منطقه اجازه عملیات احداث خط لوله صادر نشده است.

علیرضا کدیور روز چهارشنبه ۲۴ دی ماه به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت وزارت کشور به وزارت نفت دستور داده که برای احداث خط لوله نفت نباید وارد این منطقه شود.

او همچنین تصریح کرد زمانی قرار بود این منطقه گازکشی شود اما «اشرار تمام دستگاه‌ها را به سرقت بردند و در نتیجه پروژه تعطیل شد».

کدیور همچنین در مورد به تأخیر افتادن راه اندازی پالایشگاه «ستاره خلیج فارس» اظهار داشت: پیش بینی وزارت نفت این بود که تا نیمه دوم سال ۱۳۹۴ یک فاز از سه فاز این پالایشگاه به بهره برداری برسد اما به دلیل افت قیمت نفت و در نتیجه مشکلات مالی دولت این مسأله به تاخیر می‌افتد.

این پالایشگاه به عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراک میعانات گازی با ظرفیت ۳۶۰ هزار بشکه در روز در کنار پالایشگاه بندر عباس در حال ساخت است. ایران اعلام کرده بود با بهره‌برداری از این پالایشگاه از نظر تولید بنزین و گازوییل خودکفا می شود. اما اکنون بحران قیمت نفت، زمان بهره‌برداری از آن را با ابهام مواجه کرده است.

تأثیر ناامنی منطقه‌ای بر پروژه‌های نفت و گاز ایران

این نخستین بار نیست که ایران مجبور شده به دلیل ناامنی در داخل و یا در کشورهای همجوار برخی از پروژه‌های نفت و گاز خود را تعطیل کند و یا کلا از اجرای آن‌ها منصرف شود.

ظهور گروه دولت اسلامی یا داعش در عراق نیز پروژه صادرات گاز ایران به عراق را متوقف کرده است.

پیش از این قرار بود با تکمیل خط لوله صادرات گاز در ایران عملیات صادرات گاز به عراق برای مدت ۱۰ سال، از اوایل سال آینده آغاز شود.

کار احداث این خط لوله در ایران که از چارمله در استان ایلام شروع می شود و در نفت‌شهر (مرز ایران و عراق) به پایان می‌رسد حدود ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

اما در شهریور ماه سال ۹۳، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران، اعلام کرد به دلیل ناآرامی‌های داخلی و تسلط گروه «دولت اسلامی» بر بخش‌های وسیعی در عراق این برنامه به تعویق افتاده است.

با سربرآوردن گروه داعش، میزان صادرات نفت عراق نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.