ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهردار منطقه ۱۱ به دلیل تخلف در پاساژ علاءالدین برکنار شده است

شهردار تهران که قبلا ارتباط برکناری شهردار منطقه ۱۱ با پاساژ علاءالدین را تکذیب کرده بود اکنون گفته است او را به دلیل صدور مجوز برای ساخت یک طبقه اضافی در این ساختمان برکنار کرده.

محمد باقر قالیباف، شهردار تهران، اعلام کرد شهردار منطقه ۱۱ پایتخت را به دلیل تخلف در صدور مجوز برای احداث یک طبقه اضافی در پاساژ علاءالدین از مقام خود برکنار کرده است.

پاساژ علاءالدین در خیابان حفاظ و جمهوری در تهران

پیش‌تر و پس از برکنارشدن مهران اعتمادی، شهردار منطقه ۱۱، قالیباف در پاسخ به پرسش خبرنگاران در این خصوص گفته بود که او برکنار نشده است بلکه چون می‌خواست در آزادراه تهران ـ شمال مشغول به کار شود، شهرداری با رفتن او موافقت کرد.

با این‌حال قالیباف روز چهارشنبه ۲۴ دی ماه در حاشیه «همایش آلودگی هوا و صدا» با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در مورد ارتباط برکناری شهردار منطقه ۱۱ با تخلف ساختمانی در پاساژ بزرگ علاءالدین گفت: حتماً یکی از تخلفات او این بوده است. خارج از چارچوب نباید کاری انجام شود. مجموعه علاءالدین خلاف قانون بوده و این ساختمان که در دهه ۷۰ ساخته شده به همین دلیل پایان کار ندارد.

پاساژ علاء الدین، بزرگ‌ترین مرکز خرید و فروش گوشی‌های تلفن همراه در تهران است که در تقاطع خیابان حافظ و جمهوری قرار دارد.

مالک ساختمان علاءالدین طبقه هفتم را به صورت غیرقانونی ساخته و گسترش داده بود. همچنین طبقه منفی ۳ (زیر زمین) نیز بر خلاف مقررات شهرداری به مغازه‌های تجاری تبدیل شده بود در حالی که در اصل می‌بایست پارکینگ می‌بود.

در جریان بررسی این تخلفات اعلام شد که شهرداری در دادن مجوز به مالک ساختمان نقش داشته است.

در نهایت کمیسیون ماده ۱۰۰ حکم به تخریب طبقات اضافی این پاساژ داد و  تخریب طبقه هفتم این ساختمان در نیمه شب پنج‌شنبه ۱۱ دی ماه آغاز  شد.

شهردار تهران در سخنان روز چهارشنبه خود در پاسخ به سئوالی در مورد این که «مالک علاءالدین مدعی است برای ساخت طبقه هفتم مجوز داشته، آیا در صورت تخلف عوامل شهرداری با آنها برخورد خواهید کرد یا خیر؟» گفت: ما قانون را اجرا می‌کنیم و فرقی نمی‌کند فردی که تخلف را انجام داده کارمند شهرداری است یا یک شهروند. بنابراین باید با تخلف برخورد کرد.

قالیباف گفته است حدود ۱۱ ماه پیش شهردار منطقه را عزل کردم و البته هیچ وقت این موضوع را اعلام نکردم.

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران نیز با اعلام هشدار در مورد «پاساژ علاءالدین»، گفته است این ساختمان از استانداردهای ایمنی لازم برخوردار نیست.

معابر، پله برقی و آسانسور این مجموعه در حد استاندارد نیست و چیدمان کالا در آن نیز به‌صورت نامناسب انجام می‌شود. همچنینباریک بودن معابر، نبود راه‌های فرار در هنگام حریق و نقص برخی از امکانات این مجموعه نیز از جمله نقایص بزرگ‌ترین بازار فروش گوشی‌های تلفن همراه در ایران اعلام شده  است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.