ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موزیک‌ویدئوی آموزش جنسی به کودکان؛ از نظر یوتیوب مجاز تنها برای بزرگسالان

هفته گذشته کانال کودکان تلویزیون سوئد موزیک ویدئویی را معرفی کرد که در آن اعضای جنسی نمایش داده می‌شوند. انتشار این ویدئو انتقادهایی را برانگیخته است.

هفته گذشته کانال کودکان تلویزیون سوئد (بارن کانالن) موزیک ویدئویی را معرفی کرد که در آن اعضای جنسی به تصویر کشیده شده‌اند. این ویدئو با اینکه با استقبال زیادی مواجه شده اما انتقادهایی را هم برانگیخته است. همچنین با وجود اینکه موزیک ویدئو برای کودکان سه تا شش ساله ساخته شده، سایت یوتیوب آن را در طبقه‌بندی خود برای بزرگسالان جا داده است.


این موزیک ویدئو بخشی از برنامه «باسیلز اکوت»، برنامه‌ای برای شناخت بدن انسان و بیماری‌هاست که این بار به اعضای جنسی بدن پرداخته است. دو عضو جنسی که زنانه و مردانه تعریف می‌شوند، به همراه هم آواز می‌خوانند و می‌رقصند و ضمن آن اطلاعاتی درباره کارکرد آن‌ها داده می‌شود. بر اساس این موزیک ویدئو، این دو عضو جنسی، کارکرد مشابهی دارند و «یکی» هستند، اما در بدن «زن» و «مرد» قرار گرفته‌اند.
انتشار این ویدئو آن را به سرعت یه یکی از پربیننده‌ترین ویدئوهای هفته تبدیل کرد تا جایی که به گفته سازندگان برنامه، این ویدئو پربینند‌ه‌ترین ویدئوی جمعه گذشته معرفی شد و بیش از ۵۰۰ هزار بار دیده شد.
همزمان با انتشار این موزیک ویدئو در فیس بوک و سایت شبکه تلویزیونی کودکان سوئد، تماشاگران بزرگسال واکنش‌های گوناگونی نشان دادند. برخی از آن‌ها با پخش آن برای کودکان مخالف بودند و از اینکه کودکان‌شان چنین تصاویری را در تلویزیون ببینند، ابراز ناراحتی کردند.
در مقابل بیشتر پدر و مادر‌ها و کامنت‌گذاران، آن را ویدئویی زیبا توصیف کردند که به بچه‌ها درباره چیزهای عادی و طبیعی آموزش می‌دهد.
گروهی از مخالفان این ویدئو را کسانی تشکیل می‌دادند که معتقد بودند سازندگان ویدئو در ساختن آن به ارزش‌های هترونرماتیو توجه کرده‌اند.

به گفته آن‌ها این ویدئو تنها دو عضو جنسی را نشان می‌دهد در حالی که ممکن است کسی هیچ کدام آن‌ها را نداشته باشد. همچنین ممکن است کسی با داشتن عضو جنسی مردانه خود را مرد تعریف نکند یا برعکس خود را با عضو جنسی زنانه، زن ندارد.

به گفته این منتقدان، در این ویدئو کودکان ترنجس‌جندر نادیده گرفته‌شده‌اند و تمایلات مختلف جنسی به رسمیت شناخته نشده است. آن‌ها پرسیده‌اند: «چرا در این ویدئو عضو جنسی زنانه و مردانه در مقابل هم احساس عشق می‌کنند و بین آن‌ها قلب نشان داده می‌شود اما این اتفاق بین دو عضو مردانه یا دو عضو زنانه نمی‌افتد؟»
علاوه بر این‌ها به شکل‌های دیگر برقراری رابطه جنسی غیر از طریق اعضای جنسی هم اشاره شده است که در این ویدئو نیامده است.
کایسا پترز، مدیربرنامه پروژه ساخت این موزیک ویدئو گفته است: «ما از این همه واکنش شگفت زده شدیم. اما تمام آنچه ما می‌خواستیم انجام دهیم این بود که به طریقی جذاب، کارکرد عضو جنسی را نشان بدهیم.»

این ویدئو را می‌توانید از طریق  لینک زیر ببینید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.