ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۵۰ نماينده مجلس از علی مطهری شکايت کردند

۵۰ نماينده مجلس از علی مطهری به دليل انتقاداتش از حصر خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد شکايت کرده‌اند.

۵۰ نماينده مجلس ايران به دليل سخنان هفته گذشته علی مطهری، نماينده تهران از او به «هيأت نظارت بر رفتار نمايندگان» شکايت کردند.

علی مطهری گفته بود: در واقع من بايد شکايت کنم، آن‌ها مثل اين که دست پيش را گرفته‌‌اند که پس نيفتند.

علی مطهری هفته گذشته در نطق خود در مجلس گفته بود که حصر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد را پس از «پايان آشوب‌های خيابانی» بدون حکم قضايی «خلاف اصول متعدد قانون اساسی» می‌داند.

عوض‌ حيدرپور، عضو هيأت نظارت بر رفتار نمايندگان مجلس ايران به خبرگزاری تسنيم گفت: «با توجه به اين‌که اين گزارش در جلسه اخير هيأت نظارت بر رفتار نمايندگان مجلس اعلام وصول شده، بنابر اين بررسی جزئيات آن به جلسات بعدی اين هيأت موکول شده است.»

هیأت نظارت بر رفتار نمايندگان، منتخبی از نمايندگان مجلس هستند که بر عملکرد نمايندگان مجلس در طول دوره چهار ساله نمايندگی نظارت می‌کنند و اجازه دارند در برابر تخلف‌هايی که در اين طرح به آن اشاره شده است، مجازاتی را اعمال کنند.

به دنبال اظهارات هفته گذشته مطهری در مجلس، نمايندگان با اعلام عدد دو (اخطار آئين‌نامه‌ای) و شعار «مرگ بر منافق»، «مرگ بر فتنه‌گر» و «مرگ بر ضد ولايت فقيه»، به صحبت‌های مطهری اعتراض کردند و در ادامه او را از پشت تريبون پايين کشيدند.

مطهری بارها در سخنانش از ادامه یافتن حصر رهبران مخالفان انتقاد کرده است.

ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹، بدون برگزاری دادگاه در حصر خانگی به‌سر می‌برند و تلاش‌ها برای رفع حصر از آن‌ها تاکنون به نتيجه نرسيده است.

علی مطهری چند روز پيش در واکنش به احتمال شکايت نمايندگان گفته بود: «در واقع من بايد شکايت کنم، آن‌ها مثل اين که دست پيش را گرفته‌‌اند که پس نيفتند ولی من کلاً اهل شکايت نيستم.»

با اين حال مطهری احتمال شکايت از «نمايندگان مهاجم» را رد نکرده و افزوده بود: «اگر احساس کنم آثار مثبت دارد ممکن است اين کار را انجام بدهم ولی هنوز به اين نتيجه نرسيده‌ام.»

اين نماينده مجلس در بيانيه هفته گذشته خود گفته است يک فراز سه خطی از نطقش باقی مانده بود که جواد کريمی قدوسی نماينده مشهد، ابراهيم آقامحمدی نماينده خرم‌آباد، محمدسعيد انصاری نماينده آبادان و فرهاد بشيری نماينده پاکدشت از پشت سر آمده و وی را از جايگاه سخنرانی پايين کشيدند.

به‌گفته مطهری، دستش چند زخم سطحی برداشته و ابراهيم آقامحمدی نيز متن سخنرانی وی را پاره کرده است.

علی مطهری تأکيد کرده است: «اين‌ها را می‌گويم تا موکلين اين افراد بدانند به چه افراد آزادانديشی رأی داده‌اند.»

وی افزوده است: «به هرحال مجلس آزمون بدی داد و البته اين‌گونه رفتار‌ها دور از ذهن نيست زيرا اين مجلس در سال ۹۰ در فضای متأثر از فتنه ۸۸ و در حالی که بسياری از افراد خوش‌فکر کانديدا نشدند يا رد صلاحيت شدند شکل گرفت و بيشتر يک تيپ خاص وارد مجلس شدند.»

وی اين مجلس را يک «استثنا» دانست و ابراز اميدواری کرد که مجلس‌های بعدی چنين نباشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    در گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس آمده بود که ۳۷ نماینده مجلس در مجموع مبلغ ۱۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به عنوان هدیه از سعید مرتضوی پول دریافت کرده‌اند و مدیران فعلی سازمان گفته‌اند که نام دریافت‌کنندگان را تنها خود مرتضوی در اختیار دارد. پس از قرائت این گزارش، مرتضوی در نامه ‌سرگشاده‌ای نوشت که دریافت کارت هدیه و بن کالا، مختص فقط همین ۳۷ نماینده نبوده است. مرتضوی عنوان کرد که در سه نوبت به ۱۴۳نفر، ۷۵ نفر و ۶۷ نفر از نمایندگان مجلس هدیه داده است !! پولها و حق الحساب های رحیمی وزنجانی و بورس خارج ز کشور و زمینهای دریافتی را هم اضافه کنید.... ۵۰ نفر جزو این لیست بوده اند؟