ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بسیج ارتش بلژیک برای حفاظت از سفارتخانه‌های آمریکا و اسرائیل

نخست‌وزیر بلژیک خطر تروریسم در این کشور را با خطر سیل مقایسه کرده است. پلیس فدرال آمریکا با مقامات امنیتی بلژیک برای دستگیری سرکرده تروریست‌ها همکاری می‌کند.

۳۰۰ سرباز ارتش بلژیک بسیج شدند که برای مقابله با تروریسم به یاری پلیس این کشور بشتابند. سربازان ارتش بلژیک از شنبه، (۲۷ دی/۱۷ ژانویه) از سفارتخانه‌های آمریکا و اسرائیل، مقر ناتو و همچنین مؤسسات تحت پوشش اتحادیه اروپا در این کشور محافظت می‌کنند.

سربازان ارتش بلژیک در یکی از خیابان‌های بروکسل

وزارت دفاع بلژیک اعلام کرده است که این تدابیر امنیتی تا پنجشنبه، (۲ بهمن/۲۲ ژانویه) اعتبار دارند و سپس مجدداً به بحث گذاشته می‌شوند.

خطر تروریسم مانند خطر سیلاب

در روزهای گذشته گروهی از اسلام‌گرایان مسلح قصد داشتند هم‌زمان با پخش نشریه «شارلی ابدو» در بلژیک دست به عملیات تروریستی بزنند. نیروهای امنیتی آن‌ها را شناسایی و این عملیات را خنثی کردند. از آن زمان تاکنون در بلژیک وضعیت هشدار برقرار است.

این نخستین بار پس از چندین دهه است که سربازان ارتش بلژیک برای تأمین امنیت داخلی این کشور بسیج می‌شوند.

شارل میشل، نخست‌وزیر بلژیک صبح شنبه در این‌باره گفت: «من واقعاً اعتقاد دارم که بسیج سربازان به تأمین امنیت کمک می‌کند. حضور آن‌ها در خیابان‌ها و اعلام وضعیت هشدار یک عامل بازدارنده است.»

او در پاسخ به منتقدانش، خطر تروریسم را با خطر سیل مقایسه کرد و گفت: «وقتی در معرض خطر سیل قرار داشته باشیم، سربازان را بسیج می‌کنیم. اکنون هم چنین است.»

همکاری پلیس فدرال آمریکا

نیروهای امنیتی بلژیک پنج‌شنبه (۱۵ ژانویه / ۲۵ دی) عملیات گسترده‌ای را در این کشور آغاز کردند. در این عملیات، در شهر «ورویه»، در شرق بلژیک و در مرز آلمان، دو تن از مظنونان به اقدامات تروریستی کشته شدند و یک نفر دیگر هم زخمی و دستگیر شد.

طی عملیات ضد ترور پلیس، ۱۵ مظنون اسلامگرا دستگیر شدند. ۱۳ نفر آن‌ها در نقاط مختلف بلژیک و دو نفر از آن‌ها در فرانسه بازداشت شدند.

بنا به گزارش‌هایی که در رسانه‌های بلژیک منتشر شده، مقامات امنیتی این کشور سرکرده تروریست‌ها را شناسایی کرده‌اند. روزنامه «لر نیوز» چاپ بلژیک گزارش داده است که این شخص عبدالحمید اباعود نام دارد. پلیس فدرال آمریکا برای دستگیری این شخص با پلیس بلژیک همکاری می‌کند.

شامگاه شنبه (۲۷ دی /۱۷ ژانویه) خبرگزاری آلمان گزارش داد که پلیس یونان با همکاری پلیس فدرال آمریکا، عبدالحمید اباعود را همراه با سه تروریست دیگر دستگیر کرده است. مقامات امنیتی بلژیک اعلام کرده‌اند که اباعود با یک تروریست اسلامگرا در بلژیک تلفنی صحبت کرده. از طریق شنود تلفن همراه او پلیس یونان موفق شده رد او را پیدا کند.

اباعود در مراکش متولد شده و در محله «مولن‌بک» در بروکسل پرورش یافته است. گفته می‌شود که او در شمال سوریه در یکی از پایگاه‌های نظامی گروه دولت اسلامی (داعش) آموزش دیده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.