ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نِدیٰ شاذلی و موسیقی فضایی

موسیقی زیرزمینی مصر

خواننده، تهیه‌کننده و بازیگر، نِدیٰ (ندا) شاذلي این روزها در فضای موسیقی زیرزمینی مصر مطرح است. او که در ژانر موسیقی جاز آموزش دیده است، اخیراً رو به موسیقی چیدمانی آورده و با ترکیب ژانرها، بداهه‌نوازی و بداهه‌خوانی، فضاهای موسیقیایی را با تعامل با مخاطب می‌سازد.

ندی شاذلی

در ویدئو زیر، شاذلی بخش‌هایی از آلبوم جدید خود (آتیة) را اجرا می‌کند که در آن قصد دارد با ترکیب ژانرهای مختلف، فضاهای موسیقیایی بسازد که مانند هنر چیدمانی در کنار تصویر، نور و مخاطب قرار می‌گیرند.

شاذلی بیست و پنج ساله، در رشته روان‌شناسی اجتماعی و تئاتر تحصیل کرده اما از کودکی ساز نواخته است. او که در مکتب بیت العود در قاهره موسیقی خوانده، در کارهایش ژانرهای پانک راک، جاز، بلوز و موسیقی سنتی عربی را ادغام می‌کند.

پروژه اخیر او هنری چیدمانی است که صداها را با فضا، نور و تصویر ادغام می‌کند. این چیدمان چیزی نیست که از قبل برنامه‌ریزی‌شده باشد و هنرمند با گرفتن الهام لحظه‌ای از تماشاچی، صدا را به‌صورت بداهه ایجاد می‌کند. ضرب‌های الکترونیکی که کامپیوتر ایجاد می‌کند همراه هنرمند به ایجاد این فضا کمک می‌کنند و فضای صوتی اطراف هنرمند، الهام‌بخش لحظه بعدی ایجاد صدا و فضاست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.