ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران: معاون سیاسی وزارت کشور معرفی شد

منابع خبری از انتخاب محمد‌حسین مقیمی به عنوان معاون سیاسی وزارت کشور خبر داده‌‌اند. قرار است حکم او تا چند روز آینده توسط وزیر کشور امضا شود.

منابع خبری در ایران از انتخاب محمد‌حسین مقیمی به عنوان معاون سیاسی وزارت کشور خبر داده‌‌اند. این در حالی است که به گزارش خبرگزاری مهر قرار است حکم او تا چند روز آینده توسط وزیر کشور امضا شود.

محمد حسین مقیمی، استاندار کنونی استان مرکزی است

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) هم در متن خبر انتخاب معاون سیاسی وزارت کشور آورده است: «به دنبال درج این خبر در سایت‌های خبری، شکرالله حسن‌بیگی، معاون سیاسی استاندار مرکزی این خبر را تأیید کرد.»

پست معاونت سیاسی وزارت کشور در طول هفت ماه گذشته خالی مانده بود و این امر اعتراضاتی را در میان نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی برانگیخته بود.

آخرین بار علی مطهری، نماینده مجلس ایران در نطق ناتمام خود در مجلس به این موضوع پرداخته و گفته بود: «چندین ماه است که معاون سیاسی وزارت کشور مشخص نشده است. این امر کفایت وزیر محترم کشور را زیر سوال برده است. لازم است در اسرع وقت یک فرد فراجناحی یا لااقل مستقل و بدون تعصب گروهی برای این سمت معرفی شود.»

محمد حسین مقیمی، استاندار کنونی استان مرکزی است. او پیشتر معاون عمرانی وزارت کشور، استاندار کرمانشاه، استاندار خوزستان، سرپرست شهرداری تهران، سرپرست ستاد بازسازی و نوسازی مناطق جنگی، نماینده مردم خمین در دوره هشتم مجلس ایران و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و ... بوده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، پیش از این در مورد انتخاب معاون سیاسی برای این وزارتخانه  گفته بود: «هیچ فشاری را در مورد انتخاب معاون سیاسی وزارت کشور تحمل نمی‌کنم.»

او تاکید کرده بود که «سعی می‌کنیم معاون سیاسی وزارت‌خانه همانند استانداران و فرمانداران، متناسب با سیاست‌های دولت تدبیر و امید انتخاب شود.»

معاونت سیاسی، معاونت مهم و تاثیرگذاری در وزارت کشور است. عزل و نصب‌ها در این وزارتخانه، تقسیمات کشوری، بررسی احزاب و برگزاری انتخابات از وظایف این معاونت است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.