ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش ۳۵۰ ایزدی سالخورده و بیمار را آزاد کرد

صدها نفر از پیرزنان و پیرمردان ایزدی که از عوارض جسمی و ذهنی رنج می‌برند، از اسارت داعش نجات یافته‌ و با اتوبوس به کرکوک منتقل شده‌اند.

صدها نفر از  پیرزنان و پیرمردان ایزدی که از عوارض جسمی و ذهنی رنج می‌برند، از اسارت داعش نجات یافته‌ و با اتوبوس به کرکوک منتقل شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه از آزادی ۳۵۰ اسیر ایزدی در شمال عراق خبر می‌دهد. این گروه روز شنبه ۱۷ ژانویه در کرکوک آزاد شده‌اند و عمدتا کهن‌سال هستند. به گفته خبرنگار رویترز چند کودک مریض‌احوال نیز در میان اسیران به چشم می‌خورند.

کنشگران کرد گفته‌اند که اسیران در زمان جدا کردن خود از دیگران، فکر کرده‌اند که آنها را برای اعدام می‌برند.

این عده، با اتوبوس به هویجه در غرب کرکوک آورده شده‌اند و تقریبا همگی آنها به سختی بیمارند. بیشتر اسرای آزاد شده از نظر روحی و ذهنی نیز آسیب‌های جدی دیده‌اند.

شیرکو فاتح، یکی از فرماندهان پیشمرگه گفته است که شاید داعش آنها را به‌خاطر هزینه و زحمت نگاهداری‌شان رها کرده است.

اسارت و آوارگی بیش از ۸۰هزار نفر از اقلیت مذهبی ایزدی در شمال عراق، پس از یورش داعش به سنجار (شنگال) در ماه اوت ۲۰۱۴ آغاز شد. ایزدی‌‌ها که به کوه‌های سنجار پناه برده بودند، بدون آب و آذوقه ماندند. با وجود تلاش نیروهای بین‌المللی برای کمک‌رسانی به ایزدی‌ها از طریق بالگرد و هواپیما، عده‌ای از آنها از تشنگی و گرسنگی جان باختند.

شبه‌نظامیان داعش علاوه بر کشتن بسیاری از ایزدی‌ها، زنان و دختران را به کنیزی گرفته و یا فروختند. ایزدی‌ها از نظر تروریست‌های گروه «دولت اسلامی» کافر و مرتد به شمار می‌روند.

محاصره سنجار در ماه دسامبر توسط پیشمرگه‌ها شکسته شد اما همچنان برخی از مناطق تحت سکونت ایزدی‌ها در کنترل داعش قرار دارند.  در آخرین بمباران ائتلاف ضد داعش در روز شنبه ۱۶ ژانویه، ۲۹ موضع تروریست‌ها هدف قرار گرفت و تعدادی از تانک‌های آنها منهدم شد.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در شروع سفرش به خاورمیانه در قاهره در روز شنبه ۱۷ ژانویه، اعلام کرد که کشورش ۲۰۰ میلیون دلار به کشورهای منطقه کمک خواهد کرد تا اقداماتی غیرنظامی علیه داعش پیش ببرند. این مبلغ قرار است برای ایجاد ساختارهایی در مقابله با «دولت اسلامی» به کار گرفته شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.