ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پروانه فعاليت روزنامه «مردم امروز» لغو شد

روزنامه «مردم امروز» به مدیرمسئولی احمد ستاری و سردبیری محمد قوچانی پس از انتشار تنها ۱۹ شماره با دستور بازپرس شعبه ۲ دادسرای فرهنگ و رسانه روز شنبه ۲۷ دی توقیف شد.

هيأت نظارت بر مطبوعات ايران، پروانه فعاليت روزنامه «مردم امروز» را لغو کرد.

روزنامه «مردم امروز» به دلیل انتشار تيتر «کلونی: من هم شارلی هستم» روز شنبه ۲۷ دی توقيف شد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ايرنا)، علاء‌الدين ظهوريان، دبير هيأت نظارت بر مطبوعات گفت: «در جلسه صبح امروز هيأت نظارت بر مطبوعات پرونده روزنامه "مردم امروز" بابت درج تيتر "من هم شارلی هستم" مطرح و به استناد بند ٧ ماده شش قانون مطبوعات و همچنين ماده ٢٧ اين قانون ضمن لغو پروانه آن، اين روزنامه به دادگاه معرفی شد.»

براساس ماده شش قانون مطبوعات، «نشريات جز در موارد اخلال به مبانی و احکام اسلام و حقوق عمومی و خصوصی، آزادند.»

طبق بند ۷ اين قانون «اهانت به دين اسلام و مقدسات آن و همچنين اهانت به مقام معظم رهبری و مراجع مسلم تقليد، جرم محسوب می‌شود.»

ماده ۲۷ قانون مطبوعات نيز می‌گويد: «هر گاه در نشريه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی ايران و يا مراجع مسلم تقليد اهانت شود، پروانه آن نشريه لغو و مدير مسئول و نويسنده مطلب به محاکم صالحه معرفی و مجازات خواهند شد.»

روزنامه «مردم امروز» به مديرمسئولی احمد ستاری و سردبيری محمد قوچانی پس از انتشار تنها ۱۹ شماره با دستور بازپرس شعبه ۲ دادسرای فرهنگ و رسانه روز شنبه ۲۷ دی توقيف شد.

اين روزنامه در يکی از شماره‌های اخير خود تصويری از جرج کلونی، بازيگر، فيلمساز و تهيه‌کننده آمريکايی را با تيتر «کلونی: من هم شارلی هستم» منتشر کرده بود.

به گفته ظهوريان، پرونده روزنامه «وطن امروز» هم در اين جلسه مطرح و تصميم گرفته شد که به اين روزنامه به دليل «اصرار به تخلف و نقض مجدد» مصوبات شورای عالی امنيت ملی «تذکر داده شود و مراتب به دادگاه معرفی شد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دوهفته‌نامه نبض، ۳ بهمن ۱۳۹۳‎‎

    […] روز پس از حمله‌های مرگ‌بار به دفتر مجله فکاهی چارلی ابدو در پاریس، مجوز نشر روزنامه «مردم امروز» چاپ تهران لغو شد. دلیل لغو مجوز این روزنامه، تصویر صفحه نخست آن ابراز شده که جرج کلونی، هنرپیشه هالیوودی را نشان می‌دهد که در همدردی با قربانیان حمله تروریستی پاریس گفته بود «من چارلی هستم.» […]