ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران برای نفت ۲۵ دلاری هم آماده است

وزیر نفت می‌گوید دولت هیچ سناریویی برای افزایش قیمت نفت پیشنهاد نکرده و بودجه سال آینده بر اساس نفت ۷۲ دلاری تنظیم شده اما کاهش قیمت نفت هم مشکلی ایجاد نمی‌کند.

وزیر نفت ایران می‌گوید که دولت هیچ سناریویی برای افزایش قیمت نفت پیشنهاد نکرده است. به گفته بیژن نامدار زنگنه، ایران برای کاهش بیشتر قیمت نفت آماده می‌شود و حتی اگر نفت به بشکه‌ای ۲۵ دلار نیز برسد، برای صنعت نفت ایران مشکلی پیش نخواهد آمد.

وزیر نفت ایران می‌گوید نفت ۲۵ دلاری نیز ایران را با مشکل مواجه نمی‌کند.

زنگنه گفت اگر مذاکرات به نتیجه برسد و تحریم‌ها از روی ایران برداشته شود، قیمت نفت نیز بر می‌گردد.

وزیر نفت ایران، روز دوشنبه ۲۹ دی ماه در حاشیه مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس صنعت پتروشیمی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که بودجه سال ۱۳۹۴ بر اساس قیمت ۷۲ دلاری نفت بسته شده است و کمیسیون تلفیق مجلس نیز آن را تصویب کرده است.

زنگنه قیمت ۷۲ دلاری نفت را منطقی دانست و گفت که سخنان وزیر اقتصاد ایران در مورد نفت ۴۰ دلاری تنها یکی از سناریوهای موجود است.

به گفته زنگنه، برای افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی لازم است تمام اعضای اوپک و حتی کشورهای غیر عضو اوپک با یکدیگر همکاری کنند.

او همچنین گفت ایران در حال مذاکره با اعضای اوپک است اما برای رسیدن به همگرایی به زمان زیادی نیاز است.

وزیر نفت ایران بار دیگر تاکید کرد که «یک اراده سیاسی» مانع از افزایش قیمت نفت است. با این حال او حاضر نشد از کشور خاصی نام ببرد و در مقابل پرسش خبرنگاران در مورد نقش عربستان سعودی و آمریکا گفت در این مورد اظهار نظر نمی‌کند.

نامدار زنگنه گفت: «کاهش قیمت‌ نفت باعث شده است تا تولید نفت شیل در آمریکا با مشکل مواجه شود و هم اکنون برخی از واحدهای نفت شیل دیگر صرفه اقتصادی ندارد.»

وزیر نفت ایران همچنین در مورد تامین کمبود گاز پتروشیمی‌ها گفت کمبود خوراک برخی مجتمع‌های فعلی با گاز طبیعی جبران خواهد شد.

او اضافه کرد: «بخش دیگری از خوراک پتروشیمی‌ها را با تولید اتان تامین می‌کنیم که در این زمینه از اواسط سال آینده تولید اتان دو میلیون تن افزایش خواهد یافت.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • m

    این حقیقته.زندگی این حرومزاده های حرومخور با نفت بشکه ای $1 هم مشکلی نداره. چرا باید نگران باشند. برای 1000 نسلشونم دزدیدند و سرمایه گذاری کردند تویبانکها و سهامهای معتبرجهان و زمین و هتل و کاباره های لاس وگاس وهرجایی که فکر کنید. هدف نشر ایدتولوژی کثیفشونه وانجام جنایت حالا پولش از کاباره های لاس وگاس بیاد یا حق یک بچه یتیم و زنان بیوه و مردم فقیر مهم نیست

  • Majid

    زنگنه گفت اگر مذاکرات به نتیجه برسد و تحریم‌ها از روی ایران برداشته شود، قیمت نفت نیز بر می‌گردد. جناب منگنه ببخشید زنگنه نمونه ای دیگر از عناصر اگرگرا و دروغگرای  رژیم معضمگینه رژیم تشریف دارند که حرفهای رنگینه در پیشگویی  آینده از بهر خرگینه سازی بیشتر ملت مسخگینه و زنگینه و منگنه شده  ایران مینزنند! ایولگینه!