ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اگر فرزند من همجنسگرا باشد

نیلوفر جعفری- بسیاری از ما با ارزش‌ها و باورهایی در مورد جنسیت بزرگ شده‌ایم که درک درستی از مفهوم «همجنسگرایی» نداریم. برای ما بسیار سخت خواهد بود اگر بفهمیم فرزندمان همجنسگراست.

بسیاری از پدر و مادرها زیاد درباره تمایلات جنسی فرزندان‌شان فکر نمی کنند. آنها حتی حدس نمی‌زنند که ممکن است فرزندشان به همجنس خودش گرایش داشته باشد. بسیاری از ما با ارزش‌ها و باورهایی که در مورد جنسیت وجود دارد بزرگ شده‌ایم و درک درستی از معنا و مفهوم «همجنسگرایی» نداریم. برای ما بسیار سخت خواهد بود که بفهمیم فرزندمان یک همجنسگراست. این موضوع وقتی سخت‌تر خواهد بود که بخواهیم به دیگران هم توضیح بدهیم فرزندمان تمایلات جنسی متفاوتی دارد.

والدین چه فکر می کنند؟

شاید برایتان شناخت تفاوت‌ها در تمایلات جنسی خیلی عجیب باشد. شاید هم گاهی برای تمایلات همجنسگرایانه فرزندتان نگران شوید. احساسات متفاوتی شما را درگیر می کند: شوکه می شوید، باور نمی کنید، ناامید و غمگین می‌شوید یا احساس گناه و سردرگمی می‌کنید. ممکن است فکر کنید که اگر فرزندتان به عنوان یک همجنسگرا شناخته شود، از سوی جامعه آسیب می‌بیند. واکنش دوستان و خانواده نیز می‌تواند یک معضل باشد.

پدر و مادر چه می‌پرسند؟

ممکن است از خودتان بپرسید چرا باید فرزند من همجنسگرایی را «انتخاب» کند؟ آیا این یک شورش علیه شما و باورهایتان است؟ آیا او از این انتخاب مطمئن است؟ آیا این یک تجربه گذرا نیست؟ آیا او برای انتخاب  در روابط جنسی خیلی بچه نیست؟ چرا او زودتر چیزی نگفته است؟ آیا او متفاوت است؟ این انتخاب چه تاثیری روی زندگی اش خواهد داشت؟ این انتخاب چه تاثیری بر زندگی خودتان خواهد داشت؟

این سوال‌ها ادامه خواهد داشت: شما از خودتان می‌پرسید که چرا او همجنسگرایی را «انتخاب» کرده است؟ آیا او برای همجنسگرایی تحت تاثیر کسی قرار گرفته است؟ ایا این کار را برای لجبازی با شما انجام می‌دهد؟ آیا این یک مشکل روانی است و می‌توانید با کمک یک روانشناس درمانش کنید؟

ـ هیچ‌کس گرایش جنسی را «انتخاب» نمی‌کند. تمایل جنسی (چیزی که فرد به آن گرایش دارد)، خواه گرایش به جنس مخالف، همجنسگرایی یا تمایل به هر دو جنس باشد، یک گرایش درونی است نه یک انتخاب.

ـ تمایل جنسی، بخشی از تمایلات ماست. ما برای گرایش‌هایمان تصمیم نمی گیریم. هیچ‌کس نمی تواند تمایلات جنسی ما را در کودکی یا نوجوانی یا جوانی تغییر دهد، نه پدر و مادر، نه روانشناس و نه مشاور.

ـ پدر و مادر مسئول گرایش جنسی فرزندشان نیستند. شما کاری نکرده‌اید که فرزندتان تمایلی متفاوت با عموم جامعه داشته باشد.(البته اگر بخواهیم، این گرایش را تفاوت بنامیم). مشکلات و تبعیض‌های زیادی برای افراد همجنس‌گرا وجود دارد و مطمئن باشید، فرزندتان خودش را به خاطر  کنجکاوی، هوس یا تاثیر از دیگران  به دردسر نمی‌اندازد.

ـ زمانی که فرزندتان می‌پذیرد به عنوان یک همجنسگرا شناخته شود، دست به انتخاب گرایش جنسی‌اش نزده است. او در این لحظه، مواجهه با حقیقت را انتخاب کرده. او می خواهد خوشحال باشد، پس پذیرش و بیان این واقعیت بهتر از احساس شرم، ترس، نادیده گرفتن و پنهان کاری‌ای است که همیشه همراهش بوده است.

 آیا او شورش کرده است؟

بسیاری از نوجوانان، قهرمان‌هایی از جنس خود دارند که ممکن است احساسی گذارا در تمایل به آنها داشته باشند. آنها نسبت به گرایش جنسی خودشان خیلی مطمئن نیستند و ممکن است نتوانند درباره آن حرف بزنند. این بخشی از روند رشد است. با این حال اگر پسر نوجوان‌تان می‌گوید که همجنسگراست، می داند از چه چیزی حرف می‌زند و وقتی می‌گوید نسبت به این تمایل مطمئن است، از شما می‌خواهد که باورش کنید و تا آنجایی که می‌توانید حامی‌اش باشید.

چرا قبلا چیزی نگفته بود؟

ما در جامعه‌ای زندگی می کنیم که مردم درک درستی از هوموسکشوالیتی ندارند و نسبت به همجنسگرایی پیش داوری، خشونت و هراس دارند. بسیاری از مردم ایران حتی چیزی درباره این موضوع نشنیده‌اند یا اگر هم چیزی می‌دانند مطابق با باورهای دینی هرگز آن را نمی‌پذیرند.  دختران و پسران نوجوان ایرانی وقتی تمایلات همجنسگرایانه خودشان را می‌شناسند بعید نیست که آن را در وجود خودشان انکار کنند. پیش می‌آید که آنها تلاش می‌کنند به سوی جنس مخالف گرایش پیدا کنند تا بتوانند همخوانی بیشتری با جامعه داشته باشند. آنها می‌دانند که در بیان این نوع گرایش چه مشکلات فراوانی در انتظار آنهاست. آنها سال‌ها با خودشان کلنجار می‌روند تا  به این نتیجه برسند که باید گرایش‌شان را آشکار کنند.

این که به پدر و یا مادر بگویی که همجنسگرا هستی، یک عمل شجاعانه است. خیلی از نوجوان‌ها و جوان‌ها با این کار واقعا خودشان را در معرض خطر می‌گذارند، چون نمی‌توانند واکنش والدین‌شان را پیش‌بینی کنند. وقتی که فرزندتان به شما از تمایلات جنسی‌اش می گوید، در واقع هویت جنسی خود را پذیرفته است. این اعتراف نزد پدر و مادر نه تنها یک جسارت است بلکه پرده از راز رابطه شما و فرزندتان بر می‌دارد؛ اینکه او توانسته به شما بگوید چه کسی است، یعنی رابطه خوبی با شما دارد.

شنیدن این خبر، برای شما نا امید کننده است، چون تا قبل از این نتوانسته‌اید هیچ کمکی به او بکنید و از خودتان می پرسید چرا قبلا چیزی به من نگفته بود.

خیلی از نوجوان‌های همجنسگرا، پیش از مطرح کردن این موضوع با خانواده، آن را با دوستان‌شان در میان می‌گذارند و اگر از سوی دوستان‌شان آزار و اذیتی دیده باشند، نگرانی بیشتری در ابراز آن خواهند داشت. اگر آنها دیدگاه‌های منفی دیگران را احساس کنند، بیشتر و شدیدتر رنجیده می‌شوند.

برای شما سخت خواهد بود که بفهمید فرزندتان سال‌های زیادی را به خاطر تمایلات جنسی‌اش رنج کشیده است. ممکن است عصبانی شوید یا احساس گناه کنید، چون از اینکه به رابطه شما اعتماد نکرده، بسیار می‌رنجید.

ترس، مهم‌ترین دلیل پنهان کردن این مساله است. ترس از طرد شدن توسط والدین، خانواده و دوستان، بسیار شدید است. این موضوع در محیط مدرسه، دانشگاه و کار به یک ترس دایمی تبدیل می‌شود و هرچقدر فرزندتان دیرتر این ترس را ابراز کند، به مساله جدی‌تری تبدیل می‌شود.

دلیل اینکه فرزندتان این موضوع را با خشونت و عصبانیت مطرح می‌کند، نگرانی و اضطراب او از واکنش شماست. او می‌ترسد این حقیقت به شما آسیب بزند، شما او را گناهکار بدانید یا اینکه همه آرزوهای شما را مثل ازدواج و زندگی به سبک معمول را خراب کند. به همین دلیل است که عشق و حمایت شما در این لحظه بسیار مهم است.

آیا او متفاوت است؟

او متفاوت نیست. او هنوز فرزند شماست، کسی که دوستش دارید و سال‌ها مراقبش بوده‌اید. او تغییر نکرده است. گرایش جنسی فقط بخشی از هویت یک انسان است. خیلی چیزها هنوز سر جای خودش است. رفتار او با شما و دیگران، دیدگاه‌های شخصی‌اش، علاقه‌مندی‌هایش و هزاران چیزی دیگر که او را شکل داده‌اند همچنان باقی هستند. یادتان باشد که او سال‌ها با احساسات خودش درباره این مساله کنجار رفته و این فقط برای شما جدید است. اگر لازم است، از او بخواهید به شما فرصت بدهد تا با احساسات خودتان کنار بیایید. اکنون این حق شماست که با خودتان راجع به این موضوع فکر کنید، تا بهتر تصمیم بگیرید و درست‌تر رفتار کنید.

سازگاری با شرایط جدید

هر واکنشی، چه مثبت و چه منفی نسبت به این موضوع داشته باشید باز هم کمی غمگین می‌شوید چون هر تغییری با از دست دادن همراه است. ممکن است باور نکنید، شوکه شوید یا بخواهید انکارش کنید. شاید هم احساس شرمندگی کنید، چون نمی‌دانید چطور باید این موضوع را به دیگران هم بگویید. افسرگی، احساس گناه، ناامیدی و ترس همگی قابل درک هستند. حقیقت این است که شما بهتر از هر کسی فرزندتان را می شناسید و این فرصت را دارید تا به او نزدیک شوید.

کسانی که درک درستی از این تفاوت‌ها دارند، می‌توانند به شما کمک کنند تا بفهمید چه اتفاقی افتاده است. آشنایی با گروه‌های همجنسگرا و خانواده‌هایشان یک راهکار مفید برای شناخت این وضعیت جدید است. همچنین مطالعه در مورد تمایلات جنسی و شناخت همجنسگرایان نیز بسیار مفید است. اینکه چقدر زمان می‌برد تا شما با این واقعیت کنار بیایید به خودتان مربوط است. شاید مدت‌ها طول بکشد تا با این شرایط کنار بیایید. در بعضی از فرهنگ‌ها و جوامعی که همجنسگرایی به عنوان یک تمایل جنسی سالم پذیرفته شده است، یک خانواده این اتفاق را به‌راحتی به همه فامیل و دوستان‌شان اطلاع می‌دهند، اما بعید است که شما بتوانید در فرهنگ ایرانی این موضوع را خیلی راحت با دیگران در میان بگذارید.

فراموش نکنید:

ـ فقط به خاطر اینکه فهمیده‌اید فرزند‌تان یک همجنسگراست نمی‌توانید به او برچسب متفاوت بزنید.

ـ به فرزندتان بگویید که برای کنار آمدن با این حقیقت نیاز به زمان دارید.

ـ هرچقدر درباره این موضوع بی‌پرده سخن بگویید، تاثیر آن بیشتر خواهد بود.

ـ احساسات و نگرانی‌هایتان را با فرزندتان در میان بگذارید؛ او همه احساسات شما را درک می‌کند.

ـ با خانواده افرادی که همجنس‌گرا هستند آشنا شوید، فرزندتان می‌تواند آنها را به شما معرفی کند.

ـ هرگز او را به خاطر اینکه با شما فرق دارد، سرزنش نکنید.

ـ اگر این حقیقت را نپذیرید، بدون شک رابطه والدـفرزندی را از دست خواهید داد.

ـ او نیاز به حمایت و عشق شما برای کنار آمدن با شرایط سختی دارد که جامعه به او تحمیل می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Fry

    امید وارم در تمام جهان همه با همه تفاوت ها کنار در مورد چیز هایی که قابل درکشون نیست نظر ندن .به امید رو زی بهتر ایرانی بهتر جهانی بهتر

  • Sahar

    منم همجنسگرا هستم منم همیشه درباره آینده نگرانم. مثل همه شما استرس و فشار زیادی رو تحمل میکنم ، اما می‌خوام بگم ناامید نشید به هیچ وجه! به هر نحوی که میتونید بهترین خودتون رو به نمایش بزارین. برید دنبال هرچیزی که بهش علاقه دارین یا توانایی و استعداد دارین. ماها وقتی میتونیم افکار بقیه رو تغییر بدیم و به عبارتی خودمون رو به جامعه ثابت کنیم که هر جا رو بقیه میبینن یکی یا چندتا همجنسگرا هم وجود داشته باشه . طوری که جامعه به اون شخص و مهارت و استعدادش نیاز داره و نمیتونه حذفش کنه. کم کم متوجه میشه که همجنسگرا متفاوت نیست و همون آدم کنارشه.همون که باهم تو یه جامعه زندگی میکنن. دوستون دارم

  • WINNER

    واقعا ممنونم خیلی عالی بود

  • Bahar

    من یه نوجوان ۱۸ ساله همجنسگرام که سال هاست از گرایشم مطلعم و میخوام بهتون بگم که اگه تو یه خانواده هموفوب زندگی می‌کنید به هیچ وجه هیچوقت هوس کام اوت کردن به سرتون نزنه نه تا وقتی که مستقل نشدید و حتی اگه همچین مسائلی تو خونه مطرح شد لازم نیس از حقوق ال جی بی تی دفاع کنید یا چیزی بگید که پوستتونو بکنن و صد جور توهین و تحقیر بشنوید فقط باید که تو کلازت بودنو تحمل کنید تا یه راهی پیدا کنید که برید دنبال زندگی خودتون

  • پارسا

    در کشوری هستیم که همجنسگرایی رو یک بیماری روانی میدونن و به خاطر گرایش فطری که خداوند در وجود کسی نهاده؛ اون رو اعدام میکنن. خانواده هامون هم این موضوع رو به شدت طرد میکنن. همچنین در جامعه هم جایی برای ما نیست. فقط میتونیم به دوستانمون بگیم و اگر هم عاشق همجنس خود باشیم؛ به خاطر شرایط اجتماع و ترس از دست دادن اون شخص نمیتونیم این رو بیان کنیم و به خواستمون برسیم. امیدوارم روزی همه به این نتیجه برسند که همجنسگرا یک بیمار نیست. اون هم یک فرد عادی مثل شماست که حق زندگی کردن و لذت بردن و عاشق شدن رو داره.

  • عرفان

    والا تو کشوری که برامون حکم اعدام و شلاق صادر می کنن من اصلا احساس امنیت نمی کنم چه برسه به اینکه بخوام به کسی بگم الان هیچکس نمی دونه جز خودم

  • Romina

    مرسی از مطالبتون عالی بود :) امیدوارم بتونه خانوادمو کمک کنه...

  • M.m

    خانواده من مذهبی هستن و افرادی منو تهدید به لو دادن گرایشم پیش خانواده میکنن واقعا از لحاظ روحی داغونم

  • یک پسر همجنسگرا

    سلام دوستان من یه پسر 15 ساله ام که از چند سال پیش فهمیدم که علاقه ای به جنس مخالفم ندارم و حدود یک ساله که با گی بودنم کنار اومدم، راستش رو بخواید امکان نداره که به خانوادم چیزی بگم چون مادرم حتی از ترنس ها هم خوشش نمیاد چه برسه به همجنسگرا ها! راستش رو بخواید تصمیم دارم که وقتی که درسم تموم شد، مهاجرت کنم و اونجا یه پارتنر خوب که درکم کنه پیدا کنم و تا اخر عمر هم باهاش زندگی کنم. لعنت به ایران و افکار عقب مونده اش.

  • 1000110

    سلام من ابوالفضل هستم* از يزد و چند ماهي هم هست كه فهميدم همجنسگرا هستم و از گرايشم كاملا راضي هستم اما چون جامعه ايران همجنسگرايي رو ننگ ميدونن واقعا در شرايط بدي قرار دارم نميدونم چكا كنم خيلي حسه بديه مادرم مذهبي هه اما بابام ني ولي به شدت قديمي هه فكرش و اينو مطمءنا درك نمكنن حتي يه مدت به خود كشي هم فك كردم خواستم انجامش بدم ولي گفتم بزارم براي وقتي كه شرايط خيلي سخته واقعا نميدونم چه كنم يه دوستم ميدونه ولي همجنسگرا ني و يكم هم رفتارش با من عوض شده نميدونم چكا كنم فعلا به كسي دل نبستم اما خيلي رو فشارم با اين سنم اين رازم خيلي تو دلم سنگيني مكنه اما نمخوام ديدشون نسبت به من عوض بشه كه صد در صد مشه اي كاش من و امثال من كه جزءي از خانواده ي lgbt هستيم جامعه ديده خوبي نسبت به ما داشته باشه من همه اش در تنهايي به سر مبرم شايد 80درصد از وقتم رو با خانواده ام مگذرونم اونم از سر اجبار نميدونم از خانواده ام فراري هستم نا اميد هستم اينده ام تاريك هست از ديد من همه اش به خاطره همنجسگرا بودنم شايد تنها راه حل براي من فرار يا خودكشي هست لطفا نظرتون رو برام بگيد

  • مرجان

    بعنوان یک دگر باش توصیه من به همه ی شما نوجوون ها و جوون های همجنسگرا این هست که تا میتونید تو ایران درستون رو بخونید و مهارت کسب کنید زبانتون رو خوب تقویت کنید بعد از اینکه مردرکتون رو گرفتید برای مهاجرت اقدام کنید . چنانچه خانواده مذهبی دارید بهتره بعد مهاجرت به اطلاعشون برسونید. با امید خوشبختی برای همه ی شما عزیزان

  • ناشناس

    سلام. من به مادرم در این مورد گفتم و الان خیلی پشیمونم و میگم کاش هیچ وقت همچین کاری نمی کردم. پیشنهاد من به بقیه هموطنانم هم اینه که اصلا به خانوادتون اطلاع ندید. مگر اینکه مطمئن باشیدد که با این موضوع کنار میان

  • آرشیدا

    سلام.خواهش میکنم بهم جواب بدین. امروز سر یه فیلم راجع به ال جی بی تی ها با خانوادم بحث کردیم و فهمیدم دارم با دوتا هوموفوبیک زندگی میکنم که اگه بدونن من به قول خودشون نرمال نیستم منو تیکه تیکه میکنن.من بایرومانتیک هستم.و خیلی میترسم.من وقتی راجع به خودم و ال جی بی تی ها به دوستام توضیح دادم هیچکدوم هیچی نمیدونستن. ولی اونا منو قبول کردن.من تنها بچه این خانواده هستم.و نزدیک ۱۶ سالمه. چطوری ذهنشونو تغییر بدم؟یه دوست داشتم به اسم سارا.مادرم به خاطر اینکه اون ترنس لزبین بود منو ازش جدا کرد و دعوای بزرگی راه افتاد.سه سال طول کشید تا نظرشو فقط نسبت به ترنس بودن سارا عوض کنم.و الان نمیدونم خودم چه غلطی کنم. ممنون میشم کمکم کنید

  • mohammd

    اوه راستیتش مادری ندارم که درک کنه نه بدری که درک کنه من گی هستم من با عمم زندگی میکنم و میدونن که من گی هستم و بهم میگن گی بودن چیزی نیست ولی تو نباید باشی راستیتش داخل ایراناگر کسیم بیدا کنی گی نیست فقط میخواد خودش خالی کنه من تنها دلیلی که برای رفتن دارم فقط اینه که بتونم راحت باشم

  • Parsa

    سلام من ۱۴سالمه و gay هستم و منو دوستم که bisexual هست به شدت عاشق همیم. من تقریبا دوساله که فهمیدم همجنسگرا هستم و به هیچ کس نگفته بودم و تو خودم نگه داشته بودم و الان دو هفته است که به خواهر بزرگم گفتم و هیچ واکنش بدی هم نشون نداد و بهم گفت اینکه گناه نیس ولی خب من خودم الان احساس میکنم که خواهرم دیگه اون عشق خواهرانه ای که قبلا نسبت بهم داشت رو دیگه نداره. و اینکه من با مادرم خیلی راحتم و همه چیز رو بهش میگم ولی من میترسم که در این مورد چیزی بهش بگم چون نمیدونم واکنشش چی هست و نمیدونم که اگر در این مورد چیزی بفهمه آیا حمایتم میکنه یا نه . لطفا بهم کمک کنید ممنون❤️️‍️‍️‍️‍

  • محمد

    سلام یعنی هیچ درمانی ندارد وامیدی نیست؟؟ ------ سلام کاربر گرامی. همجنسگرایی را دیگر در راهنمایی تشخیص بیماری‌ها، بیماری نمی‌دانند و درمان یا ادعای درمان گرایش جنسی به همجنس در بیشتر کشورهای دمکراتیک جهان غیرقانونی است. سپاس

  • محمد مهدی

    سلام هیجدهم ساله و حدود پنج ماه پیش به پدر و مادر در مورد گرایش جنسیم که به همجنس و عشقم گفتم و به شدت با رفتار منفی مواجه و متاسفانه رسما مورد آزار قرار و طرد شدم. بعد از اون هم عشقم به خانواده گفت و اونا هم رفتار منفی نشون دادن ولی خب طرد نشد اما مورد آزارهایی اخلاقی بود تا اینکه تصمیم گرفتیم با هم کار کنیم تا زندگیمون رو بسازیم. توی فشار خیلی زیادی هستیم ولی همچنان دیوانه وار همو دوست داریم ولی هر روز خدا خدا کلی مشکلات برامون پیش میاد. خانواده من مذهبی هستن و از هر لحاظی که فکر کنین طرد شدم. درد داره روزا سخت میگذرد اونم فقط بخاطر یه گرایش جنسی...ولی خب تا وقتی قدرت عشق هست هنوز سرپایی. میخوام به خانواده هایی که فرزند همجنسگرا بگم تروخدا تروخدا تروخدا درکش کنین. نابود نکنیم سرکوبش نکنیم. ..نزاری زندگیش فقط به خاطر یه گرایش جنسی خراب به. . فقط سعی کنید درکم کنید. فشار تویه جامعه ایران بشدت زیاده روم. ..

  • معین

    سلام من لزبینم و تقریبا از چهار سال پیش بطور کلی متوجه این چیزا شدم البته رفتارام هم تو بچگسم منو کنجکاو کرده بود و متوجه تفاوت های غیرقابل درکی با بقیه دوستام شدم. من باهاش کنار اومدم و الانم میتونم خودمو کنترل کنم و تاحالا آزارم به یه مورچه هم نرسیده ولی همش راجب مسئله ازدواج میترسم که اگه مجبورم کنن ازدواج کنم چیجوری باید ازش فرار کنم کام اوت هم نکردم و نمیکنم ۰ون مطمئنم کسی نمیتونه منو درک کنه

  • فاطمه

    سلام فاطمه هستم. و ۱۸ سالمه . راستش دارم دیوونه میشم که چجوری این مسئله رو واسه خانوادم شرح بدم مادرم از روی رفتارم احساس میکنه که من کمبود محبت دارم و از همین بابت محبت و توجهش رو بیشتر کرده . حالا اگه بفهمه خدا میدونه چه اتفاقی میوفته اون همیشه ارزو داره منو تو لباس عروس ببینه . از همین الان داره واسم جهیزیه جمع میکنه . کی میتونه حالمو بفهمه باور کنید سخته . به شخصه ادم هایی که از این موضوع سو استفاده میکنن و همجنسگرا هارو تو جامه بد جلوه میدن ، هرگز نمیبخشم کسایی که به همه میگن ما لز بین هستیم هیچ وقت لز نیستند اینو باور کنید چون مشکلات یک دختر لز بین نمیذاره همچین ادعایی داشته باشه و احیانا اگه پدر و مادر هستید بچتونو به حال خودش بذارید بهتره

  • پاشا

    من گی هستم از اینکه به اینده فکر میکنم وبهم احساس نا امیدی واز بین رفتن نسل منتقل میشه واقعا میترسم چقدر چند نسل انسان میتونه همجنس گرا باشه درسته گی بودن یه انتخاب نیست که دست خودمون باشه و خدا دادی یه من فکر میکنم چون خدا مارو همجنس گرا افریده حتما به تبعاتش فکر کرده من مطمئنم گی ها از یه زن شوهر واقعی هم نسبت به هم با احساس تر هستن و هم دیگر بهتر بیشتر درک کنن بدور از مسائل جنسی که من باهاش کاری ندارم اگه گی هستین نیاز نیست لباس هفت رنگ بپوشین وخودتون تابلو کنید اون کسی رو که میدونید میتونه خوش بختتون کنرو پیدا کنید این کار تو سن پایین انجام بدین چون تا جوان هستید میتونید به اوج لذت عشقی تون برسید با تشکر من پاشا هستم ۱۷ساله از مشهد

  • رامینا

    با سلام خدمت شما من یک سوال دارم خواهش می کنم به من جواب دهید من دیده ام که خیلی مردها علاقه دارند با پسر بچه ی خردسال به زور سکس داشته باشند آیا این همان همو سکشوال است --- بخش دگرباش زمانه: کاربر گرامی هر نوع رابطه جنسی بزرگسالان با کودکان تعرض و تجاوز جنسی است و با گرایش جنسی به همجنس تفاوت دارد.

  • حسن گلسفیدی

    انسانها مثل سایر جانداران برای بقای نسل خود و انسان برای نیاز لذت جنسی طبیعی خود به رابطه مادینه و نرینه (آنیما و آنیموس)نیاز دارد. هم جنس گرایی یا همو سکسوال، غیر متعارف است. اما در روزگار ان گذشته و حال، در همه جا بوده و هست. آیا میشود، از نظر پزشکی برای درمان آن کاری کرد؟ بنظرم، باید بیشتر تمرکز را به درمان آن کمعطوف داشت ، تا به تبلیغ آن به عنوان یک امر طبیعی -------- صفحه "دگرباش زمانه": درود کاربر عزیز و با سپاس ازنظر شما. در بخش "دگرباش" زمانه دیدگاه ما حقوق‌محور است و برای انسان حق انتخاب گرایش جنسی و هویت جنسیتی را قائل هستیم. در نگاه این بخش، سکس، جنس، جنسیت و گرایش جنسی ماهیت‌های ازلی و ابدی نیستند که در رابطه با طبیعت و دوگانه زن یا مرد تعریف بشوند. همچنین بنا به قوانین بیشتر کشورهای دمکرات، ادعا درمان گرایش جنسی به همجنس، جرم است. گرایش جنسی به همجنس هم بیماری نیست. صفحه دگرباش زمانه اصلا اینجاست که همین مسایل را مطرح کند - حالا اگر به نظر تبلیغات است، کار ما تبلیغ پذیرش گوناگونی‌های افراد در گرایش جنسی و هویت جنسیتی آنهاست.

  • Sara

    سلام من 15 سالمه و یک سالی هست که فهمیدم Bisexual هستم و این باعث شده حس خیلی بدی داشته باشم مثل اینکه جز خانوادم نیستم. تنها کسی که میدونه بهترین دوستمه که خودش Pansexual هست. من واقعا خیلی دوست دارم حداقل مامانم بدونه اما میترسم بهش بگم.

  • همجنسگرا

    من 12 ساله با عشقمم و بابا و مامانم نمیدونن که این دوستم نیست زندگی منه...خدایا...حرص میخورم وقتی میپرسن هنوز ازدواج نکرده...ما 7 ساله با هم پیوند آسمونی داریم...بخدا دوستش دارم...ای ایران لعنتی..

  • امین

    سلام من یک هوموسکشوال هستم وبه دوستم که یک بایوسکشوال هست علاقه شدیدی دارم اون الان متاهل هستش وبه دلایل مذهبی وغیره با ایجاد رابطه بین مون موافق نیست نمیدونم باید چیکار کنم ایا رابطه من با همجنسم برای من که یک هومو سکشوال هستم گناه محسوب میشود.لطفاًمنو کمک کنین دیگه از زندگی کردن خسته شدم

  • Shahahb

    خانواده من ( مادر ، پدر ، برادر و .. ) همه میدانند که من همجنسگرا هستم و خدا رو شکر که همیشه حامی من بودند. و به واسطه وجودشان هیچگاه رانده نشدم و اتفاقات بدی که برای بعضی از دوستانم افتاد ( مثل : دستگیری پلیس، اعتیاد ، مورد آزار و تجاوز و دزدی قرار گرفتن، اخراج از کار ، تن فروشی و ... ) هرگز برای من رخ نداد. باز هم خدا رو شکر که خانواده خوبی دارم که با مسئله گرایش جنسی من بسیار طبیعی رفتار کردند.

  • sina

    سلام....هیچ پدر و مادری نمیخواد و نمیتونه باور کنه پسرش همجنس گراست...خیلی سخته یه ادم ببینه و خودشو بشناسه ببنه با بقیه متفاوته این متفاوت بودن از نظر ما خاص بودنه ما یه توانایی هایی داریم که دیگران ندارن و جامعه ال جی بی تی جامعه موفق و تحصیل کرده ای هست...امیدواریم دیگران مارو درک کنن و به ما احترام بزارن

  • علیرضا

    کدام پدری قبول میکندکه بپذیرد پسرش ***باشد! انگار که نمی دانید ایران چگونه جایی هت.