ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گزارشگران بدون مرز: رسانه‌های افراطی ابزار سرکوب روزنامه‌ها هستند

سازمان گزارشگران بدون مرز می‌گويد که رسانه‌های افراطی در ايران، مانند کيهان، به ابزار قضايی برای «سرکوب» روزنامه‌های مستقل تبديل شده‌اند.

سازمان گزارشگران بدون مرز در واکنش به لغو امتياز نشر روزنامه «مردم امروز» در بيانيه‌ای اعلام کرد که رسانه‌های افراطی مانند کيهان به ابزار «سرکوب» روزنامه‌های مستقل تبدیل شده‌اند.

رضا معينی، مسئول دفتر افغانستان و ايران گزارشگران بدون مرز گفت: «نخستين بار نيست که رسانه‌های محافظه‌کار و به‌ويژه افراطی‌های کيهان توقيف روزنامه‌‌ای را سازمان می‌دهند و سپس دستگاه قضايی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حکم آن‌ها را اجرا می‌کنند.»

بر پايه اين بيانيه، رسانه‌های محافظه‌کاران و نزديک به سپاه پاسداران و نهادهای امنيتی از جمله روزنامه کيهان که تحت نظر رهبر جمهوری اسلامی منتشر می‌شود، «با اعمال فشار خواهان توقيف اين روزنامه‌ شده بودند.»

روزنامه کيهان نه تنها به توقيف روزنامه راضی نشده بلکه خواهان بازداشت روزنامه‌نگاران و به‌ويژه سردبير روزنامه محمد قوچانی شده است.

به گفته معينی، رسانه‌های «کين‌پراکن» و «مقامات حکومتی خودسر» به ابزارهای قضايی برای «سرکوب گسترده» و «وادار کردن رسانه‌های مستقل به سکوت» تبديل شده‌اند.

روزنامه «مردم امروز» در يکی از شماره‌های اخير خود تصويری از جرج کلونی، بازيگر، فيلمساز و تهيه‌کننده آمريکايی را با تيتر «کلونی: من هم شارلی هستم» منتشر کرده بود که سبب شد دادسرای فرهنگ و رسانه اين روزنامه را که تنها ۱۹ شماره منتشر شده بود، توقيف کند.

هيأت نظارت بر مطبوعات مستقر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران نيز روز دوشنبه ۲۹ دی امتياز نشر اين روزنامه را لغو کرد.

در هيأت نظارت بر مطبوعات، نمايندگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد، قوه قضائيه، مجلس، وزارت علوم، مديران مسئول روزنامه‌ها، حوزه علميه و شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.