ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کابینه افغانستان معرفی شد

اشرف غنی زی، رییس جمهوری افغانستان، صبح سه‌شنبه ۳۰دی/۲۰ ژانویه، وزرای خود را معرفی کرد. ۲۵ نامزد برای وزارت و دو نامزد برای ریاست‌های مستقل به ولسی جرگه (پارلمان افعانستان) معرفی شده‌اند.

اشرف غنی احمد زی، رییس جمهوری افغانستان، صبح سه‌شنبه ۳۰ دی/۲۰ ژانویه، وزرای خود را معرفی کرد.

۲۵ نامزد برای وزارت و دو نامزد برای ریاست‌های مستقل به ولسی جرگه (پارلمان افعانستان) معرفی شده‌اند. اعضای مجلس نمایندگان افغانستان مسئولیت تایید و رد این وزرا را دارند.

غلام نبی فراهی، وزیر دولت در امور پارلمانی، وزرای کابینه را معرفی و ابراز امیدواری کرد که این نامزد‌ها از ولسی جرگه رای اعتماد بگیرند.

روز گذشته در فهرست کابینه دولت وحدت ملی افغانستان تغییراتی ایجاد شد که بر اساس آن، جیلانی پوپل، نامزد وزارت دارایی/ مالیه به «دلیل شخصی» انصراف داد. به جای پوپل اکلیل، حکیمی سفیر افغانستان در واشنگتن برای احراز این پست معرفی شد.

یعقوب حیدری، نامزد وزارت زراعت نیز به دلیل اتهامات وارد شده علیه او از سوی پلیس بین‌الملل مجبور به کناره گیری شد اما در جلسه امروز نامی از نامزد این وزارت برده نشد. پلیس بین‌الملل (اینترپل) اعلام کرده که او را به دلیل فرار از مالیات و کلاه‌برداری، در فهرست افراد تحت تعقیب خود قرار داده است.

همچنین عبدالرحمن صلاحی به عنوان نامزد وزیر انرژی و آب به جای محمود صیقل اعلام شد.

در کابینه پیشنهادی اشرف غنی، سه زن نیز برای تصدی پشت وزرات زنان، تحصیلات عالی و اطلاعات و فرهنگ معرفی شده‌اند.

مجلس نمایندگان افعانستان بر اساس روال جاری خود، در روزهای آینده تعدادی از وزرای پیشنهاد شده را به مجلس فرا می‌خواند تا برنامه کاری خود را به نمایندگان اعلام کنند. پس از آن مجلس به کابینه پیشنهادی رای خواهد داد.

موضوع تابعیت دوگانه تعدادی از وزرای پیشنهادی، یکی از چالش‌های پیش روی اشرف غنی زی در روزهای آینده خواهد بود. مجلس افغانستان اعلام کرده به وزیرانی که اسناد نادرست تحصیلی ارائه کرده‌اند یا تابعیت دوگانه دارند، رای اعتماد نخواهد داد.

اشرف غنی زی از ۲۹ سپتامبر سال گذشته فعالیت خود را به عنوان رییس جمهور آغاز کرده اما با اینکه در مراسم تحلیف گفته بود کابینه‌اش را در ۴۵ روز معرفی می‌کند، این کار تا ماه ژانویه ۲۰۱۵ طول کشید. این تاخیر انتقادهای گسترده‌ای را علیه دولت او که دولت وحدت ملی نامیده می‌شود برانگیخت.

در ماه‌های گذشته تمام وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی، توسط سرپرست‌هایی اداره می‌شدند که اشرف غنی زی پیشتر معرفی کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.