ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوکراین نیروهای ذخیره را برای خدمت در شرق فراخواند

ارتش اوکراین برای مقابله با جدایی‌خواهان، ۵۰ هزار نیروی تازه‌نفس را بسیج کرد. روسیه و مخالفان دولت کی‌یف، این اقدام را گامی در گسترش منازعه خوانده و محکوم کرده‌اند.

ارتش اوکراین برای مقابله با جدایی‌خواهان، ۵۰ هزار نیروی تازه‌نفس را بسیج کرده است. روسیه و مخالفان دولت کی‌یف این را گامی در گسترش منازعه خوانده و محکوم کرده‌اند.

داوطلبان ارتش اوکراین روز ۱۷ ژانویه / ۲۷ دی ماه برای اعزام شدن به جنگ بر سر فرودگاه دونتسک سوار اتوبوس می‌شوند.

وزارت دفاع اوکراین ده‌ها هزار نیروی ذخیره ارتش را به خدمت فراخواند تا با سربازانی که ماه‌هاست در جبهه شرق سرگرم نبرد هستند، جابه‌جا شوند. تلویزیون اوکراین مردانی را هنگام معاینات پزشکی و دریافت اسلحه و اونیفورم نشان می‌دهد. قرار است در دو مرحله دیگر، و در ماه‌های آوریل و ژوئن، دوباره ۵۰ هزار سرباز ذخیره دیگر به خدمت فراخوانده شوند.

روسیه و شورشیان شرق اوکراین این اقدام را به شدت تقبیح کرده‌اند. بیم می‌رود که این تحرکات، آتش و دامنه کشمکش را گسترده‌تر کند. رهبر جدایی‌خواهان‌، الکساندر ساخارشنکو، دولت کی‌یف را به "تمهیدات گسترش جنگ" متهم کرده و گفته است: «ما آمادگی واکنش مناسب در این زمینه را داریم.»

نبرد در شرق اوکراین از دو روز پیش با درگیری طرفین بر سر تصاحب فرودگاه دونتسک تشدید شده است. نظامیان اوکراینی به تقویت قوا برای حفظ فرودگاه دست زده‌اند. فرودگاه دونتسک در حال حاضر ویرانه‌ای بیش نیست اما در اختیار داشتن آن از نظر استراتژیک برای طرفین مهم است.

در ۴۸ ساعت گذشته دست‌کم ۲۰ نفر در تبادل آتش برای تصاحب این فرودگاه کشته شده‌اند.

بحران شرق اوکراین و بررسی تحولات آن از جمله موضوعات نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل بود. در این نشست در دوشنبه ۱۹ ژانویه تأکید شد که گشایش در تحریم‌های روسیه در دستور کار اتحادیه قرار ندارد.

وزیر خارجه آلمان از کلیه بازیگران این مناقشه خواسته که به مفاد قرارداد آتش‌بس وفادار بمانند. در این آتش‌بس که پنجم سپتامبر ۲۰۱۴ در پایتخت بلاروس امضا شد، طرفین به ایجاد یک منطقه بی‌طرف به شعاع ۳۰ کیلومتر از مرکز درگیری‌ها، تبادل اسرا و بر زمین گذاشتن سلاح ملزم شدند. این آتش‌بس اما کاملاً شکننده بوده و مکرراً نقض شده است.

خروج تسلیحات سنگین نظامی از منطقه جزء مفاد این توافقنامه بود اما طبق دستور رئیس جمهور اوکراین، در اوایل ژانویه شماری زره‌پوش و جنگنده‌های میگ ۲۹ و سوخو ۲۷ به منطقه تحت کشمکش ارسال شده‌اند. پترو پوروشنکو گفته است تقویت نظامی منطقه برای پیشگیری از تحرکات بیشتر در مرزهای مشترک با روسیه است.

اجلاس صلح اوکراین قرار بود ۱۵ ژانویه ۲۰۱۵ با شرکت صدراعظم آلمان و رؤسای جمهور روسیه، اوکراین و فرانسه در پایتخت قزاقستان تشکیل شود اما نشست مشورتی این اجلاس در برلین، به دلیل پیشرفت اندک در مذاکرات مقدماتی ناکام ماند و تاریخ دیگری نیز برای اجلاس تعیین نشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.