ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاخ ریاست‌جمهوری یمن در کنترل شورشیان حوثی

شورشیان به دنبال یک درگیری کوتاه با گارد حفاظت، موفق شده‌اند وارد کاخ شوند. در حال حاضر افسران گارد از دفتر اصلی عبد ربه منصور هادی، رییس‌جمهور یمن مراقبت می‌کنند.

از صنعا پایتخت یمن خبر می‌رسد که شورشیان حوثی کنترل کامل کاخ ریاست جمهوری را در اختیار گرفته‌اند.

«الجزیره» به نقل از شاهدان عینی خبر داده است که در پایان درگیری‌ میان این گروه مسلح شیعه و گارد ریاست جمهوری، حوثی‌ها توانسته‌اند کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست بگیرند.

منابع امنیتی و شاهدان عینی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که شورشیان به دنبال یک درگیری کوتاه با گارد حفاظت، موفق شده‌اند وارد کاخ شوند.

این تغییر و تحولات یک روز پس از توافق طرفین درگیر برای آتش‌بس به وقوع پیوسته است.

در حال حاضر گارد حفاظت ریاست جمهور، از دفتر اصلی عبد ربه منصور هادی، رییس‌جمهور یمن مراقبت می‌کنند. نادیا سکاف، وزیر اطلاع‌رسانی یمن در توییتر خود نوشته است که کاخ ریاست جمهوری بر خلاف توافق‌های انجام شده برای برقراری آتش‌بس، مورد حمله قرار گرفته است. او در توییتر دیگری ساعت شروع این حمله را سه بعد‌‌از‌ظهر اعلام کرده است.

خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا)، با مخابره خبر درگیری‌های شدید در صنعا، گزارش کرده است که «برخی از افسران گارد ریاست جمهوری، سلاح های خود را به نیروهای انصار‌الله تحویل داده‌اند.»

این خبرگزاری از شلیک تانک های مستقر در اطراف منزل عبد ربه منصور هادی به نیروهای انصار‌الله خبر داده و اضافه کرده است که «نیروهای انصار‌الله پیشتر نیز موفق شده بودند مقر دستگاه امنیت سیاسی در صنعا را تحت کنترل خود در آورند.»

شبه‌نظامیان شیعه گروه انصارالله، از شیعیان حوثی، از ۲۱ سپتامبر کنترل صنعا را در دست گرفته‌اند. آن‌ها روز دوشنبه، نوزدهم ژانویه، نیروهای دولتی را هدف حملات گسترده خود قرار دادند.

حوثی‌ها شیعیان زیدیه یمن هستند. زیدیه شاخه‌ ویژه‌ای از شیعه و مختص یمن است. حوثی‌ها نام خود را از رهبرشان، حسین بدرالدین حوثی گرفته‌اند. بدرالدین حوثی در دهه شصت، برای آشنایی با دیدگاه‌های روح‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران به قم رفت و به یکی از مریدان وی تبدیل شد. او در سال ۲۰۰۴ توسط نیروهای ارتش یمن کشته شد. شیعیان یمن در حال حاضر از سوی ایران حمایت می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.