ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«خروج خودروهای فرسوده راه حل فوری کاهش آلودگی هوای تهران است»

به گفته رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران تا پیش از تعویض خودروهای فرسوده و جایگزینی موتورسیکلت‌های بنزینی با برقی، استفاده از سوخت استاندارد نیز قادر به کاهش آلودگی هوا نخواهد بود.

به گفته رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر تهران، خروج خودروهای فرسوده و همچنین برقی کردن موتورسیکلت‌ها در تهران، راه علاج فوری بحران آلودگی هواست.

خودروهای فرسوده و موتورسیکلت‌های بنزینی از عوامل اصلی آلودگی هوای تهران است

رحمت‌الله حافظی می‌گوید تا زمان عوض نشدن خودروهای فرسوده، عرضه کردن سوخت با استاندرهای جدید مانند یورو ۴ نیز قادر نخواهد بود آلودگی هوا در پایتخت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. زیرا خودروهایی که از فناوری ۲۰ تا ۳۰ به قبل برخوردار هستند با مصرف سوخت استاندارد نیز آلودگی تولید می‌کنند.

بخش عمده‌ای از ناوگان حمل و نقل در ایران اعم از خصوصی و عمومی شامل تاکسی‌ها، از تکنولوژی سه دهه قبل برخوردارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این عضو شواری شهر تهران روز چهارشنبه اول بهمن در گفت‌وگو با این خبرگزاری گفت با خروج موتورسیکلت‌های بنزینی و جایگزینی آنها با موتورسیکلت‌های برقی می‌توان در عرض مدت یک سال آلودگی هوای تهران را حداقل به میزان ۲۵درصد کاهش داد.

مطالعات نشان می‌دهد که بین ۶۰ تا ۷۰درصد عامل اصلی آلایندگی هوای شهر‌ها، وسایل نقلیه هستند و مطالعات دقیق‌تر ثابت کرده که موتور سیکلت‌ها شش تا هشت برابر خودرو‌ها در آلودگی هوا نقش دارند.

حدود ۳۰ درصد از آلودگی کلانشهرهای ایران به خاطر تردد موورسیکلت‌های بنزینی است.

او با اشاره به تجربه کشورهای آسیایی در زمینه جایگزین کردن موتورسیکلت‌‌های بنزینی با موتورهای برقی گفت از نظر اقتصادی نیز هزینه نگهداری یا استفاده از یک موتورسیکلت برقی از یک موتورسیکلت بنزینی کمتر است و به طور مستمر در طول زمان نیاز به تامین سوخت و تعویض روغن ندارد.

رحمت الله حافظی

حافظی همچنین معتقد است دولت باید با برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت خودروهای مستعمل و خودروهای با تکنولوژی قدیم را خیلی سریع از شهرها خارج کند و خودروهای استاندارد روز دنیا را در اختیار مردم قرار دهد. در آن زمان سوخت و خودروی استاندارد می‌تواند با همدیگر کارکرد مثبتی داشته باشد و به شدت از میزان آلودگی هوا بکاهد.

او می‌گوید اکنون «بانک شهر» مکلف شده است که وام قرض‌الحسنه بدون بهره‌ای را در اختیار خریداران قرار دهد تا آن‌ها بتوانند موتورهای بنزینی را با موتورهای برقی جایگزین کنند.

حافظی همچنین تاکید کرد مشکل عمده دیگر در آلودگی هوای شهرها، استفاده پالایشگاه‌ها از سوخت مازوت است.

به گفته رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر تهران، قرار است از امسال سوخت مازوت در اختیاز پالایشگاه تهران قرار نگیرد، اما در سایر شهرها، پالایشگاه‌ها همچنان از سوخت مازوت استفاده می‌کنند. استفاده از این سوخت فسیلی در زمستان که مصرف گاز خانگی افزایش دارد بیشتر می‌شود و تهدید مهمی علیه سلامت مردم است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ۳۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی ایران فرسوده است | سایت خبری تحلیلی سازمان ملی و میهنی

    […] بیشتر بخوانید: http://www.radiozamaneh.com/200887 […]