ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رکورد مهاجرت به آلمان شکسته شد

در اروپا آلمان همچنان نخستین انتخاب مهاجران و پناهجویان است. این کشور در طول سال ۲۰۱۴ بیشترین مهاجر را از دهه ۱۹۹۰ تاکنون ثبت کرد.

آلمان در سال ۲۰۱۴ بیشترین تعداد مهاجران را از دهه ۹۰ میلادی تاکنون به ثبت رساند. این کشور در حال حاضر نخستین انتخاب مهاجران و همچنین پناهجویان در میان کشورهای اروپایی است.

از سال ۱۹۹۰ تا پايان سال ۲۰۱۳ حدود ۲/۶ ميليون نفر در آلمان تقاضای پناهندگی کرده‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، اداره فدرال آمار آلمان، سازمان اصلی اطلاعات و آمار دولتی در این کشور، آمار جدید مهاجرت را روز چهارشنبه ۲۱ ژانويه / يک بهمن اعلام کرد.

در این آمار جمعیت آلمان در پایان سال ۲۰۱۴، ۸۱/۱ میلیون نفر اعلام شده در حالی که در آغاز این سال ۸۰/۸ میلیون نفر بود. جمعیت آلمان برای چهارمین سال متوالی افزایش داشته است.

دلیل اصلی این افزایش جمعیت، افزایش میزان ورود مهاجران نسبت به خروج آن‌ها از آلمان عنوان شده است.

اگر تعداد مهاجرانی که آلمان را ترک کرده‌اند از تعداد مهاجرانی که وارد آلمان شده‌اند کم کنیم، دست‌کم ۴۷۰ هزار نفر در طول سال گذشته میلادی به تعداد مهاجران این کشور افزوده شده است. این رقم در سال ۲۰۱۳، ۴۳۷ هزار نفر بود.

در طول سال گذشته تعداد نوزادانی که در آلمان متولد شده‌اند ۲۱۲ هزار نفر بیشتر از تعداد کل درگذشتگان بوده است.

بیشترین مهاجرانی که در این مدت به آلمان رفته‌ و یا این کشور را ترک کرده‌اند اروپایی هستند. دو کشور رومانی و بلغارستان که در سال ۲۰۰۷ به اتحادیه اروپا پیوستند سال گذشته میلادی بیشترین تعداد مهاجران به آلمان را داشته‌اند. آن‌ها می‌بایست تا یکم ژانویه ۲۰۱۴ انتظار می‌کشیدند تا از گشایش کامل بازار کار بهره ببرند.

توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان روز چهارشنبه آماری ارائه داد که طبق آن در سال ۲۰۱۳ لهستانی‌ها با ۱۹۷ هزار و ۹ نفر بیشترین تعداد مهاجران به آلمان را تشکیل می‌دادند. پس از آن‌ها رومانیایی‌ها با ۱۳۵ هزار و ۴۱۶ نفر و بلغاری‌ها با ۵۹ هزار و ۳۲۳ نفر قرار داشتند.

از سال ۱۹۹۰ تا پايان سال ۲۰۱۳ حدود ۲/۶ ميليون نفر در آلمان تقاضای پناهندگی کرده‌اند. ۳۹ درصد از متقاضيان از اروپا و ۳۸/۸ درصد از آسيا بوده‌اند. از ۸۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت آلمان در سال ۲۰۱۳ نزديک به ۱۶ ميليون نفر پیشینه مهاجر داشته‌اند.

میزان مهاجرت خالص (کم‌شده از تعداد مهاجرانی که کشور را ترک کرده‌اند) به آلمان از دهه ۱۹۹۰ تاکنون نوسان داشته است. در سال ۱۹۹۲ این تعداد از ۷۸۲ هزار نفر گذشت و در سال ۱۹۹۸ به ۵۰ هزار نفر کاهش یافت. در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ باز هم این رقم کاهش یافت چرا که تعداد مهاجرانی که آلمان را ترک کرده بودند بیشتر شد.

آژانس توسعه و همکاری در اروپا در آماری که در پایان سال ۲۰۱۴ منتشر کرد اعلام کرد که آلمان در سال ۲۰۱۲ با ۴۰۰ هزار مهاجر جدید، به مقصد اصلی مهاجران در میان کشورهای اروپایی تبدیل شد. این کشور همچنین انتخاب اصلی پناهجویان در اروپا محسوب می‌شود. از آغاز سال ۲۰۱۴ آلمان میزبان ۱۸۰ هزار پناهجو بوده است که این تعداد ۵۷ در صد بیشتر از بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۳ است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.