ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهبر جنبش ضداسلامی «پگیدا» در آلمان استعفا داد

افشای اظهارات ضد خارجی لوتس باخمن در شبکه‌های اجتماعی و تحقیقات دادستانی آلمان علیه او، رهبر جنبش بیگانه‌ستیز پگیدا را وادار به کناره‌گیری کرد.

پس از افشای اظهارات ضد خارجی لوتس باخمن در شبکه‌های اجتماعی و تحقیقات دادستانی آلمان علیه او ، رهبر جنبش بیگانه‌ستیز پگیدا کناره‌گیری کرد.

انتشار سلفی باخمن در هیبت هیتلر و توهین‌‌های فیسبوکی علیه خارجی‌ها، به استعفای او انجامید.

لوتس باخمن، رهبر جنبش ضد سلامی پگیدا در آلمان، در حالی که تنها دو روز از نخستین کنفرانس مطبوعاتی این جنبش می‌گذشت، از مقام خود استعفا داد. علت کناره‌گیری باخمن، افشای یادداشت‌های او در فیسبوک در ماه  سپتامبر بود. او در این نوشته‌ها از آوارگان جنگی و پناهجویان خارجی با عناوینی چون «حیوان، لجن و آت و آشغال» یاد کرده است.

استعفای باخمن شامگاه چهارشنبه ۲۱ ژانویه و  چند ساعت پس از ‌‌آن صورت گرفت که دادستانی درسدن اعلام کرد تحقیقات مقدماتی در باره او به ظن «تشویش افکار عمومی» آغاز شده است. یک سخنگوی دادستانی گفت علت تحقیق، گزارش رسانه‌ها در باره یادداشت‌ها و کامنت‌های باخمن در فیسبوک است.

هم‌زمان عکسی از باخمن منتشر شده که او را در هیبت «هیتلر» نشان می‌دهد. کاترین اورتل، سخنگوی پگیدا گفته که این عکس یک سلفی و یک شوخی بود که حق هر شهروندی است اما کامنت‌های توهین‌آمیز به دیگران پذیرفتنی نیست. اورتل اعلام کرد که جنبش پگیدا یادداشت‌های فیسبوکی باخمن را محکوم می‌کند.

لوتس باخمن در زمان اعلام استعفای خود از آسیب زدن به اهداف جنبش پگیدا ابراز تاسف کرد و گفت: «صادقانه از همه شهروندانی که از یادداشت من در فیس‌بوک آ‌زرده شده‌اند، معذرت می‌خواهم.» او افزود آن نوشته‌ها، اظهارات حساب‌نشده‌ای بودند که دیگر احتمال تکرارشان وجود ندارد.

«اروپایی‌های وطن‌پرست علیه اسلامی کردن مغرب زمین» نام کامل جنبش «پگیدا» است که از اکتبر ۲۰۱۴ در شهر درسدن ‌آلمان به راه افتاده است. خواست‌های اصلی این جنبش عبارتند از سخت‌گیری نسبت به پناهندگان “متخلف” و جلوگیری از گسترش اسلام در آلمان.

طرفداران جنبش مخالف اسلام «پگیدا» هر دوشنبه در شهر درسدن تظاهرات برگزار می‌کنند. پس از حمله مسلحانه به دفتر نشریه «شارلی ابدو» در پاریس و «راهپیمایی همبستگی» در سراسر فرانسه، جنبش «پگیدا» جان تازه‌ای یافت و تظاهرات گسترده‌ای را در چند شهر آلمان سازماندهی کرد که بزرگترین آن در شهر درسدن با بیش از ۲۰ هزار نفر  برگزار شد.

مخالفان جنبش پگیدا در آلمان، خواهان رنگارنگی جامعه، جهان‌مداری، همزیستی و هم‌پیوندی با مهاجران هستند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.