ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«بيشترين نامه‌های پستی ايران به آمريکا ارسال می‌شود»

پست ایران می‌گوید مقصد بيشترين نامه‌های شهروندان ايرانی آمريکاست، کشوری که مقامات جمهوری اسلامی از آن به عنوان «استکبار جهانی» نام می‌برند.

حسين مهری، مديرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ايران خبر داده که «بيشترين مقدار مرسولات» شهروندان اين کشور به آمريکا ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ايرنا)، مهری روز چهارشنبه اول بهمن در جمع خبرنگاران گفت که «بيشترين مقدار مرسولات رسيده نيز به ترتيب از کشورهای آلمان، چين و انگليس وارد کشور شده است.»

در حالی شهروندان ايرانی بيشترين نامه‌های پستی خود را به مقصد آمريکا پست می‌کنند که دو کشور از سال ۱۳۵۸ خورشيدی روابط سياسی خود را قطع کرده‌اند و مقام‌های حکومت جمهوری اسلامی از آمريکا به‌عنوان «دشمن و استکبار جهانی» ياد می‌کنند.

سال گذشته و چند ماه پيش از دور تازه مذاکرات هسته‌ای تهران و غرب، حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران پس از گذشت بيش از ۳۰ سال قطع کامل روابط سياسی ايران و آمريکا، با باراک اوباما، رئيس‌جمهور ايالات متحده به طور تلفنی گفت‌وگو کرد.

پس از اين گفت‌وگو تلاش‌هايی برای حذف شعار «مرگ بر آمريکا» از برنامه‌های رسمی در ايران آغاز شد اما به نتيجه‌ای نرسيد.

همچنين مهرماه ۱۳۹۲  نتايج اوليه نظرسنجی دولت ايران از مردم در مورد رابطه با آمريکا منتشر شد که نشان می‌داد «اکثر مردم» خواهان تغيير در نوع روابط ايران و آمريکا هستند.

نتايج اوليه اين نظرسنجی نشان می‌داد که ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم خواهان تغيير در  نوع روابط اين دو کشور هستند و ۱۰ تا ۲۰ درصد از مخاطبان اين نظرسنجی نيز مخالف تغيير در رابطه ايران و آمريکا هستند.

در عين حال درصد قابل توجهی از همين گروه ۱۰- ۲۰ در صدی مخالف بهبود روابط، موافقت خود را با حدف شعار مرگ بر آمريکا از نماز جمعه و مجامع عمومی اعلام کرده‌‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سارا

    چه اشکالی در این کار است؟ مگر فقط دولت ایران به شمول وزیر خارجه،‌ ظریف، حق دارند اینقدر شیفته و کشته مرده آمریکا باشند. مردم ایران هم خارجی خصوصا آمریکایی را که ببینند براش غش میرند...عکس های ظریف در کنار دریاچه ژنو با وزیر خارجه آمریکا عاشقانه ترین عکس هایی است که تا حالا دیدم.