ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات یونان: پیشتازی چپ‌های «سیریزا» در نظرسنجی‌ها

دو روز مانده به انتخابات پارلمان یونان، در یک نظرسنجی جدید، نیروی اتحاد چپ «سیریزا» به رهبری آلکسیس سیپراس با اختلاف زیاد از محافظه‌کاران حاکم پیشی گرفته است.

در نظرسنجی جدیدی که دو روز مانده به انتخابات پارلمان یونان انجام شده، چپ‌های گروه «سیریزا» به رهبری آلکسیس سیپراس با اختلاف زیاد از محافظه‌کاران حاکم پیشی گرفته‌اند.

آلکسیس سیپراس، رهبر اتحاد چپ «سیریزا»

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، هر چه به زمان انتخابات پارلمان یونان در روز یکشنبه ۲۵ ژانويه / ۵ بهمن‌ماه نزدیک می‌شویم اتحاد چپ «سیریزا» طرفداران بیشتری می‌یابد.

در نظرسنجی‌ای که روز جمعه ۲۳ ژانويه / ۳ بهمن انجام شده حزب آلکسیس سیپراس حدود ۶ درصد از حزب محافظه‌کار «دمکراسی نو»، به رهبری آنتونیوس ساماراس، نخست‌وزیر کنونی یونان، جلوتر است.

هنوز روشن نیست که کشورهای اروپایی هم‌پیمان با دولت ساماراس چگونه به تغییر دولت در یونان واکنش نشان خواهند داد.

یرون دایسه‌بلوم، رئیس «گروه یورو» که به مسائل اقتصادی و پولی کشورهای منطقه یورو می‌پردازد، گفته است که اگر رهبری آینده آتن به توافق با کشورهایی که به یونان کمک مالی کرده‌اند پایبند نماند این کمک‌ها متوقف خواهند شد.

حدود ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در انتخابات روز یکشنبه می‌توانند شرکت کنند و حوزه‌های رأی‌گیری از ساعت ۶ صبح تا ۱۸ به‌وقت اروپای مرکزی باز خواهند بود. انتظار می‌رود که رأی‌گیری تا ساعت ۲۰ ادامه یابد. نتیجه انتخابات سمت‌گیری این کشور بحران‌زده و بدهکار را برای ادامه اقدامات ریاضت اقتصادی تعیین خواهد کرد.

آلکسیس سیپراس، رهبر «سیریزا» در نظر دارد که در صورت پیروزی در انتخابات در مورد تجدید ساختار پرداخت بدهی‌های یونان با کمک‌کنندگان بین‌المللی مذاکره کند. بدهی دولتی یونان ۳۲۰ میلیارد یورو، نزديک به ۱۸۰ درصد توليد ناخالص داخلی این کشور است. اکثر وام‌دهندگان از کشورهای منطقه يورو هستند.

وزیران دارایی منطقه یورو می‌خواهند پس از انتخابات پارلمان یونان درباره راه‌های پیش روی این کشور گفت‌وگو کنند. این‌که نماینده یونان روز دوشنبه در «گروه یورو» چه کسی خواهد بود هنوز روشن نیست.

در نظرسنجی روز جمعه مؤسسه تحقیقاتی «مارک» از طرف «آلفا»، سومین شبکه بزرگ تلویزیونی یونان، «سیریزا» ۳۲/۲ درصد و محافظه‌کاران ۲۶ درصد آرا را به‌دست آورده‌اند. دو نظرسنجی دیگر نیز همین نتایج را داشته‌اند. یک هفته پیش «سیریزا» تنها ۳ درصد از رقیب خود جلوتر بود.

حزب میانه «تو پوتانی» (رودخانه) که طرفدار اروپاست با ۶/۳ در رده سوم و «فجر (طلوع) طلایی»، حزب راستگرایان تندرو با ۶/۱ درصد در رده بعدی نظرسنجی‌ها قرار دارند. انتظار می‌رود که کمونیست‌ها و سوسیالیست‌ها نیز با ۴/۴ یا ۴ درصد آرا به پارلمان راه یابند.

بر خلاف این احزاب، پوپولیست‌های راستگرای یونانیان مستقل و حزب تازه تأسیس دموکرات‌ها و سوسیالیست‌های گئورگیوس پاپاندرئو، نخست‌وزیر پیشین یونان بختی برای ورود به پارلمان ندارند. برای ورود به پارلمان یونان ۳ درصد آرا لازم است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 84

    […] یونان انتخابات: ایجاد پرسش های حیاتی برای اروپا فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر ۲۳ ژانویه ۲۰۱۵ روز ۱۸ دسامبر ۲۰۱۴، فدراسیون و سازمان عضو آن جامعه حقوق بشر یونان گزارش تازه ای را در آتن منتشر کردند که تاثیر بحران اقتصادی و سیاست های ریاضتی مورد توافق دولت یونان با گروه سه گانه (کمیسیون اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول) را بر حقوق بشر در یونان نشان می داد. این گزارش تاثیر ویرانگر این سیاست ها بر حقوق اقتصادی، اجتماعی، مدنی و سیاسی را آشکار می کند و به مسؤولیت های یونان و وام دهندگان بین المللی در نقض این حقوق می پردازد. با انتخابات عمومی روز یکشنبه در یونان، تمام چشم ها به سوی این کشور چرخیده که در آن نه تنها سرنوشت یونان بلکه تمامی منطقه ارز یورو و گروه سه گانه حاکم بر آن مطرح است. بر این پایه، با نایب رییس فدراسیون دیمیتری کریستوپولوس گفتگو کرده ایم. گزارش های خبری: بگذارید خود مردم تصمیم بگیرند؛ پیشتازی چپ‌های «سیریزا» در نظرسنجی‌ها […]