ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احضار و بازداشت تعدادی از جوانان اهل سنت نصیر‌آباد

برخی منابع خبری گزارش کرده‌اند که این افراد در ارتباط با ترور یک معلم و یک بسیجی در روز پنج‌شنبه ۱۱ دی‌ماه در نصیر‌آباد، احضار، بازجویی و بازداشت شده‌اند. محل نگهداری آن‌ها مشخص نیست.

در روزهای گذشته، خبرهایی در مورد احضار و بازداشت شماری از جوانان اهل سنت روستای نصیر‌آباد شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان منتشر شده است.

به گزارش هرانا، خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اطلاعات سپاه پاسداران این جوانان را چهارشنبه، اول بهمن ماه احضار کرده است.

کمپین فعالین بلوچ گزارش کرده که یک منابع مطلع از جلسه‌ای یک ساعته با جوانان احضار شده خبر داده‌ است.

موضوع بازجویی‌ها، سوال و جواب درباره دیگر افرادی بوده که پس از ترور یک معلم و یک بسیجی در نصیر‌آباد بازداشت شده‌اند. این دو نفر روز پنج‌شنبه ۱۱ دی‌ماه، در ادامه ترورها در مناطق سیستان و بلوچستان، به ضرب گلوله افراد مسلح کشته شدند.

سرتیپ حسین رحیمی، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفته بود که «مهاجمان در حالی ادهم صبوری، بسیجی اهل سنت را مورد هدف قرار دادند که از خرید نان به خانه‌اش باز‌می‌گشت. آن‌ها عیسی شهرکی‌زاد، معلم بومی ساکن روستا را ۲۰۰ متر جلوتر به رگبار بسته بودند.»

یک‌شنبه ۱۴ دی‌ماه، سه روز پس از ترور این افراد به نام‌های عیسی شهرکی و ادهم صبوری، دستکم ۳۰ نفر از جوانان نصیر‌آباد بازداشت شدند که یک روز پس از آن به ۱۸ نفر از بازداشت‌شدگان اتهام «تشکیل گروه و اقدامات تروریستی» زده شد.

یک منبع مطلع تعداد احضار و بازداشت‌شدگان روزهای اخیر را شش نفر اعلام کرده است که دست‌کم در دو نوبت احضار شده‌اند.

هرانا اسامی این افراد را نیز منتشر کرده است و منبعی که خواسته تا نامش فاش نشود، گفته که مأموران اطلاعات سپاه، پس از بازجویی این افراد به دیدار امام جمعه نصیر‌آباد رفته‌اند که از علت این دیدار و گفت‌‌و‌گو‌های صورت گرفته، اطلاعی در دست نیست.

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که ماموران امنیتی، خودروی برخی از بازداشت‌شدگان را نیز با خود برده‌اند. درباره محل نگهداری این افراد اطلاعاتی منتشر نشده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.