ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دست‌کم ۴۲ کشته در حمله‌ نيروهای دولتی سوریه به حومه دمشق

سازمان ديدبان حقوق بشر سوريه از«قتل عام» در روستایی در شرق منطقه «غوطه» گزارش داده است. منابع محلی می‌گویند دولت در حملات هوایی از «بمب‌های بشکه‌ای» استفاده کرده.

حملات هوايی دولت سوريه دست کم ۴۲ نفر را در روستايی در حومه دمشق کشت. فعالان و گروه‌های ديدبانی از خشونت بالای اين حملات خبر داده‌اند.

دست کم ۲۲۰ هزار تن از آغاز درگیری‌ها در سوریه کشته شدند

سازمان ديدبان حقوق بشر سوريه از «قتل عام» در روستای حموريا در شرق منطقه «غوطه» گزارش داده و گفته که بر اثر اين حملات در روز جمعه ۲۴ژوئيه/سه بهمن، دست‌کم ۴۲ نفر کشته شده‌اند که در ميان‌ آن‌ها شش تن کودک هستند. گفته می‌شود که اين روستا در اختيار شورشيان بوده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه که از منابع محلی در پوشش اخبار استفاده می‌کند، گزارش داده که ۳۷ تن از کشته‌شدگان اخیر، شهروندان غیرنظامی بوده‌اند.

استفاده ارتش از بمب‌های بشکه‌ای

ديدبان حقوق بشر سوريه که در بريتانيا مستقر است، گزارش کرده که بالگردهای دولت پنج بمب بشکه‌ای (بشکه‌های انفجاری) بر سر ساکنان اين روستا انداخته‌اند.

بمب‌های بشکه‌ای، بمب‌هایی هستند با قدرت تخریب بالا که بدون سیستم هدایتی و هدف‌گیری، از هلیکوپتر به پایین پرتاب می‌شوند. این بمب‌های ارزان قیمت، بشکه‌، سیلندر گاز یا تانکرهای خالی آب هستند که با مواد منفجره، خرده‌های فلز و گلوله پر می‌شوند.

با توجه به گزارش کميته‌های محلی هماهنگی (LCC) که يک شبکه مردمی از مخالفان دولت است، يکی از مهم ترين حملات در ميدانی اتفاق افتاد که مردم برای نماز جمعه در آنجا جمع شده بودند.

سازمان رسانه‌ای مخالفان سوری، ويدئويی در يوتيوب منتشر کرده‌ که در آن جنازه‌های کودکان به تصوير کشيده شده است.

همچنين شبکه خبر شام که وابسته به یکی از گروه‌های مخالف دولت سوریه است، يک ويدئو در صفحه فيس‌بوک خود منتشر کرده و مدعی شده که این ویدئو آن‌چه ديروز اتفاق افتاده است را نشان می‌دهد. در این ویدئو، پس از انفجاری مهيب در ميدان، جنازه‌های فراوان و ساختمان‌هايی فروريخته دیده می‌شود.

عدم تشخیص غیرنظامیان از نظامیان

نيروی هوايی سوريه حملات خود عليه مناطق تحت تسلط مخالفان را از تابستان سال ۲۰۱۲ آغاز کرد. گروه‌های مدافع حقوق‌بشر می‌گويند که رژيم اسد در حملات هوايی خود هيچ‌گاه موفق به تشخيص نيروهای نظامی از غير نظامی نشده است.

منطقه غوطه در شرق پايتخت و تحت تسلط شورشيان مخالف دولت است. اين منطقه در يک سال گذشته به محاصره ارتش در‌آمده است. گفته می‌شود طی اين مدت، ده‌ها هزار غير نظامی اين منطقه دست‌شان از مواد غذايی و تجهيزات پزشکی کوتاه بوده است.

در همين حال، شبکه تلويزيونی الجزيره مطلع شده که دست‌کم چهار تن ديگر نيز در حملات هوايی دولت در منطقه حوله در نزديکی شهرستان حمص نيز کشته شده‌اند.

در اين روستا نيز درست زمانی که ساکنان آن در حال ترک مساجد بعد از نماز جمعه بوده‌اند، سه بشکه مواد منفجره پرتاب شده است.

بنابر اين گزارش، يکی ديگر از حمله هوايی در روستاهای جنوبی شهر درعا منجر به کشته شدن دست کم شش غير‌نظامی، از جمله يک کودک شده است.

به گفته سازمان ملل متحد، با آغاز جنگ داخلی در سوريه که با قيام عليه بشار اسد آغاز شد، دست‌کم ۲۲۰ هزار تن کشته شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.