ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیروزی حزب چپ‌گرای سيريزا در انتخابات یونان

آیا اتحاد چپ اکثریت کرسی‌های پارلمانی را به دست خواهد آورد یا نه. احتمال این که چپ در پارلمان اکثریت مطلق را به دست آورد، وجود دارد.

سیریزا، اتحاد چپ در یونان، پیروز انتخابات پارلمانی در این کشور است. اولین تخمین پس از پایان رأی‌گیری در ساعت ۱۹ به وقت محلی، حاکی است که این جریان دست کم ۳۳,۵ درصد آرا را کسب خواهد کرد. جریان محافظه‌کار "نئا دموکراتیا" (دموکراسی نو) به رهبری نخست‌وزیر فعلی آنتونیس ساماراس، محتملا حدود ۲۸ درصد آرا را کسب می‌کند.

اکنون پرسش این است که آیا اتحاد چپ اکثریت کرسی‌های پارلمانی را به دست خواهد آورد یا نه. پارلمان یونان ۳۰۰ نماینده دارد که تا کنون به نظر می‌رسد بین ۱۴۸ تا ۱۵۴ تن از آنان از جریان سیریزا خواهد بود. پس به لحاظ عددی احتمال این که چپ در پارلمان اکثریت مطلق را به دست آورد، وجود دارد.

شادی و شور − یک هوادار "سیریزا" در آتن پس از آگاهی از پیشتازی چپ‌ها

وعده «بازگشت به دموکراسی» در مهد باستانی دموکراسی

الکسيس سيپراس، رهبر ۴۰ ساله سيريزا، هنگام حضور در یکی از شعب رأی‌گیری در آتن، مهد باستانی دموکراسی، گفت: «دموکراسی به يونان بازخواهد گشت. پيام ما اين است: آينده مشترک ما در اروپا، آينده‌‌ای انقباضی نخواهد بود.»

اعمال سياست‌های رياضتی پيشنهادی اتحاديه اروپا در پنج سال اخير در يونان که به کاهش شديد مخارج رفاهی دولت، افزايش سن بازنشستگی، و افزايش بی‌سابقه بيکاری دامن زده است، دليل اصلی اقبال مردم به سيريزا عنوان شده است.

آلکسیس سیپراس، رهبر اتحاد چپ "سیریزا"

يونان پس از بحران سال ۲۰۰۸ بارها شاهد جنبش‌های سرتاسری عليه سياست‌های رياضتی بوده‌است و علاوه بر قدرت‌گرفتن چپ راديکال در انتخابات پارلمانی، گروه‌های چپ با مشی مبارزه مسلحانه نيز در اين کشور بار ديگر فعال شده‌اند.

همچنين گروه راست افراطی «طلوع طلايی» که ضدمهاجرت و ناسيوناليست است، قدرت گرفت و از سوی فعالان به اعمال خشونت‌های نژادپرستانه متهم شد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان ــ که گفته می‌شود، بسياری از يونانی‌ها او را چهره اصلی در تحميل سياست‌های رياضتی بر يونان می‌دانند ــ در آستانه اين انتخابات گفت: «اتحاد در قلب تمام اصول ما جای دارد. من از يونان می‌خواهم تا علی‌رغم تمام تفاوت‌ها کماکان بخشی از داستان ما در اتحاديه اروپا باقی بماند.»

احتمال عدم توانایی یونان برای باز پرداخت بدهی‌ها و خروج متعاقب آن از حوزه يورو به هراس بازارهای اروپايی دامن زده است. با اين حال، سيريزا همواره هر طرحی برای خروج از اتحاديه اروپا را تکذيب کرده‌است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.