ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته شدن یک مدیر مدرسه‌ در شهرستان سراوان

کمال گمشاد زهی به دلیل اصابت شش گلوله به ناحیه شکم و لگن، پس از انتقال به بیمارستان رازی شهرستان سراوان درگذشته است.

سایت «انتخاب» گزارش کرده که صبح یک‌شنبه، پنجم بهمن‌، مدیر یک مدرسه در جنوب استان سیستان و بلوچستان، مورد سوءقصد گرفته و کشته شده است.

یک‌شنبه پنجم بهمن‌، مدیر یک مدرسه در جنوب استان سیستان و بلوچستان در سوءقصد کشته شد

به نوشته انتخاب، روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان این سوءقصد را تایید کرده است.

رییس روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، گفته است: «کمال گمشاد‌زهی، مدیر مدرسه شهید قلنبر شهرستان سراوان، ساعت ۶.۳۰ دقیقه صبح امروز در حال عزیمت به محل کار خود»، توسط افراد مسلح ناشناس هدف قرار گرفت.

علی مرادی از کشته شدن این مدیر مدرسه، «به دلیل اصابت شش گلوله به ناحیه شکم و لگن» خبر داده است. گمشاد‌زهی، پس از انتقال به بیمارستان رازی شهرستان سراوان، درگذشته است.

به گفته این مقام مسئول، کمال گمشادزهی، هشت سال سابقه خدمت داشته و پیش‌تر در شهرستان سرباز خدمت می‌کرده است. او از دو سال پیش به طور موقت به سراوان منتقل شده بود.

پنج‌شنبه ۱۱ دی‌ نیز دو نفر در نصیر آباد شهرستان سرباز، در استان سیستان و بلوچستان، به ضرب گلوله افراد مسلح کشته شدند.

سرتیپ حسین رحیمی، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفته بود: «مهاجمان در حالی ادهم صبوری، بسیجی اهل سنت را مورد هدف قرار دادند که از خرید نان به خانه‌اش باز‌می‌گشت. آن‌ها عیسی شهرکی‌زاد، معلم بومی ساکن روستا را ۲۰۰ متر جلوتر به رگبار بسته بودند.»

یک‌شنبه ۱۴ دی‌، سه روز پس از ترور این افراد به نام‌های عیسی شهرکی و ادهم صبوری، دست‌کم ۳۰ نفر از جوانان نصیر‌آباد بازداشت شدند. احضار و بازداشت تعدادی از جوانان اهل سنت نصیر‌آباد در روزهای گذشته ادامه داشته است.

هدایت‌الله میرمراد زهی، نماینده مردم سراوان در مجلس ایران، درباره ترور پنجم دی گفته است که این اقدام در محل ورودی مدرسه رخ داده و پیگیری‌های لازم برای شناسایی عوامل این ترور در حال انجام است.

او گفته که نیروهای امنیتی شهرستان و استان ضاربان این حادثه را  شناسایی کرده‌اند.

شهرستان سراوان بیش از ۲۰۰ کیلومتر مرز زمینی مشترک با کشور پاکستان دارد و در ۳۴۵ کیلومتری زاهدان (مرکز استان سیستان و بلوچستان) واقع است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.