ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماينده رهبر جمهوری اسلامی: کارمندان مجرد ادارات اخراج شوند

مجلس هم می‌خواهد با طرحی اولويت استخدام را به مردان دارای فرزند و مردان متأهل فاقد فرزند بدهد. در مورد زنان نيز اولويت استخدامی با زنان دارای فرزند و سپس زنان متأهل خواهد بود.

آيت‌الله غياث‌الدين طه محمدی، امام جمعه و نماينده رهبر جمهوری اسلامی در استان همدان پيشنهاد داده که کارکنان مجرد ادارات دولتی از کار اخراج شوند و افراد متأهل جايگزين آنان شوند.

به گزارش روزنامه جمهوری اسلامی،  طه محمدی در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفته که کارمندان مجرد بايد تا يک سال آينده ازدواج کنند وگرنه بايد افراد متأهل جايگزين آنان در محيط‌های اداری شوند.

مجلس ايران نيز طرحی را به نام «طرح جامع جمعيت و تعالی خانواده» در دست بررسی دارد که بر پايه آن در تمامی بخش‌های دولتی و غير دولتی، اولويت استخدام به ترتيب با مردان دارای فرزند و مردان متأهل فاقد فرزند است.

بر اساس اين طرح، به کارگيری يا استخدام افراد مجرد واجد شرايط در صورت وجود نداشتن متقاضيان متأهل واجد شرايط بلامانع است.

در بخش ديگری از اين طرح آمده است پنج سال پس از تاريخ لازم‌الاجرا شدن اين قانون، جذب افراد مجرد به عضويت هيأت علمی در تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غيردولتی و معلمان مدارس در تمام مقاطع تحصيلی ممنوع است و تنها در صورت نبودن متقاضی متأهل واجد شرايط، با تأييد بالاترين مقام دستگاه جذب افراد مجرد بلامانع خواهد بود.

در مورد زنان نيز اولويت استخدامی با زنان دارای فرزند و سپس زنان متأهل خواهد بود. اين درحالی است که بخش زيادی از نيروی کار ايران را زنانی تشکيل می‌دهند که ازدواج نکرده يا به دليل جدايی از همسر يا فوت همسران‌شان مجرد هستند و تأمين اقتصاد خانواده بر عهده آنان است.

در صورتی که اين طرح تصويب شود، بخش زيادی از جمعيت ايران که ازدواج نکرده است با شرايط استخدامی بسيار دشواری روبه‌رو خواهد شد.

از آغاز سال جديد خورشيدی، اجرای سياست‌های افزايش جمعيت در ايران سرعت بيشتری گرفته است.

سياست‌های جمعيتی در ايران در پی سخنرانی آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر حکومت ايران در جمع گروهی از مردم شهر بجنورد به‌طور کلی تغيير يافته است.

علی خامنه‌ای، ۱۹مهرماه سال گذشته در سخنانی موضع‌گيری سال‎های قبل خود را در قبال کنترل جمعيت در ايران اشتباه خوانده و از خداوند خواسته بود او را به خاطر اين سياست ببخشد.

به دنبال مخالفت رهبر حکومت ايران با ادامه سياست‌های کنترل جمعيت٬ وزارت بهداشت بودجه‌ مرتبط با اين سياست را قطع کرده است و به جای آن طرح‌های تشويق به باروری به‌سرعت در حال طراحی و اجرا هستند.

به گفته مقامات جمهوری اسلامی، «۳۴درصد جمعيت ايران يا فرزند ندارند يا تک‌فرزند هستند و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اين شمار از ايرانيان اصلاً تمايلی به بچه‌دار شدن ندارند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سحر صالحی

    چه ایده ای ! کل جامعه فرد به فرد استخدام هستند تا حکومت رو به هدفش برسونند. نه جناب . این حکومت هست که باید در خدمت اهداف مردم باشه . حرکت جامعه رو چرا کنترل میکنید؟ خیلی صاحب اندیشه هستید از عرصه ی طلایی الانتون استفاده کنید این همه نیروی کار دارید چقدر توسعه کردید؟ نمونه کامل یک حکومت توتالیته هستید که 1 نفر فکر کنه یه مملکت بگن چشم و این مردم هستند که باید در خدمت و بله قربان گو باشد همون مردمی که پای انتخابات هم که میشه نمیتونند رای مستقیم بدهند و باز هم فیلتر نمایندگان رو باید تحمل کنند. مخالفم آقا مخالفم خانوم بیگلو و طیب (زنان امضا کننده طرح جمعیت در مجلس )

  • کشور قدرتمند!/میرزا تقی خان | shahrvand

    […] جمعه همدان به منظور بازسازی یک سئوال تاریخی، یک پیشنهاد تاریخی داد. ایشان پیشنهاد فرموده اند که کارمندان مجرد از ادارات […]

  • Arsa

    خامنه ای مگه چقدر سواد داره میخواد پیشنهاد بده اگه خیلی میدونه یک فکری به حال گرونی  مردم کنه  امیدوارم هر چه زودتر خداوند این شیاطین رو از سرزمین ایران نابود کنند.امین

  • نادون

    رفتیم زن بگیریم گفتند کار نداری برو دنبال کار، رفتیم کار بگیریم گفتند زن نداری برو دنبال زن!

  • شهاب

    چند وقت دیگه لابد با رنگ لباس زیر مردم هم کار دارن

  • عباس

    خدااااااا۰ کارها رو دست چه بیشعورهایی دادی?!!!!!!!!!!!!!

  • بهنام

    این وطن فروشان خائن به مملکت و مردم ، هر از چندی برای مطرح شدن بیشتر ، یک حرفهای مضحک و مسخره میزنند که البته کسی هم زیاد آنها را جدی نمیگیرد ، حتی در خود حاکمیت .

  • قنبر

    البته این سیاستهای ایشان در جهت نسل کشی ایرانیان بوده نه در جهت کنترل جمعیت ایران .. این همه فشار ی که چه از جهت محدویت ..روحی وروانی در جامعه بسته و همچنین مشکلات شدید اقتصادی در این مملکت هست کسی دیگر نمی تواند ازدواج کند دیگر مردم دارن فقط زنگی نباتی میکنند .. شما آخندا فقط به فکر خودتان باشین دیگر از آدمهای این کشور آدم سالم پیدا نمیشود همه اشون از دست شماها روانی ومریضی روحی گرفته اند .. دیگر کوچکترین احساس شادی وخوشحالی وامید به زندگی در این مردم پیدا نمیشود دیگر همه چیز در این مملکت بوی یاس ونا امیدی میدهد .. مثل یک بختک افتادهاین رو جامعه و مردم از دست شماها نمیدانند چیکار کنند

  • روزبه

    فرد مجرد به نظر ایشون حق حیات نداره؟  خوب مرتیکه اینهم راه حل تو برای مشکل بیکاری!!! ؟  آخه اگر همه ازدواج کنند شما به همشون کار میدید؟ خوب والا با این پیشنهادات داهیانتون  مملکت رو اداره میکنید.  اگه زیر اداره مملکت زائیدید بگید بابا بلد نیستم شعار های شکمیو شمارو فریب دادیم میدادیم حالا فهمیدیم اداره کشور با چند تا آدم بیسواد عملی نیست بعدش بدید مملکت رو  دست افراد کاردان بلکه از اینم که هست خراب تر نشه شما ها هم از مردم امان بخواهید  شاید بخشیده بشید و جون سالم از مهلکه بدر ببرید و برید سر تون بکنید تو همون طویله های حوزه و به روزه خوندن کفایت کنید.